Makko med to små gutter Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 I går sluttet mini på 7mnd å spise. I går spiste han brødskiva si kl ti som vanlig, etter det var det kanskje en halv porsjon grøt, og middagen (egentlig kvelds) fikk vi i han bare bittelitt. Siden han spiste så dårlig at jeg gav han velling før jeg la han. Klokka elve våknet han og rashylte, skreik i nesten en time, før han sovna av utmattelse, for å så sove i 3timer og så skrike i 3timer! Han er skreket mer i natt en det han sikkert har gjort de 2 siste mnd til sammen. Aner ikke om det var magen eller noe annet som plaget han, men noe var det (har aldri opplevd at han ikke roer seg i armene mine etter et par min). Han er blid og fornøyd i dag, men har selvfølgelig sovet lange dupper. Men han vil fremdeles ikke ha mat! Han får litt pupp, men det er jo langt fra nok næring i det til en så aktiv krabat. Skal jeg bare tilby mat, og gi pupp om han ikke vil ha? -Hva gjør jeg til natta? -Han er nattavvent for en mnd siden, og ikke fått mat mellom 2400-8.00 siden jul. Skal jeg ta han opp å gi han pupp når jeg skal legge meg igjen?
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Han brygger ikke på noe da, halsvondt eller noe? har ei tulle på 8 1/2 mndr her, som akkurat nå spiser veldig lite pga dette, og hun er vanligvis er matvrak! Du får bare passe på å få i han nok drikke, og så tilby mat med jevne mellomrom. Ringe legen i morgen hvis det ikke bedrer seg kanskje??
Makko med to små gutter Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2009 Kan jo også legge til at i går var første gang han fikk store mengder av 6mnd grøten (han har smakt endel før), før har vi alltid blandet grøten med mm. - Kan det vært at ungen har reagert på melka i grøten?
3småtroll♥ Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Det er ikke tenner på gang da? Lillemann her blir alltid slik når han skal få en ny tann;) Så er det faktisk vanlig at de har perioder etter de har begynt med fast føde som de nesten ikke spiser noe. Han får jo sikkert i seg det han trenger så lenge du kan amme han! Husk at det viktigste er at de får i seg væske;) Ang urolig natt er det jo ikke sikkert at det var en direkte sammenheng med at han ikke spiste noe særlig. I denne alderen er det veldig mye som foregår oppe i hodene på de små Tenk på alt de holder på å lære seg- det kan gjøre at de sover urolig på natta for da skal alt de har gjort i løpet av dagen "fordøyes" Når du nevner det med melk kan det jo selvfølgelig hende at han reagerer på det, men ofte da får de vondt i magen(hard mage ofte) og mange som ragerer på melk får også utslett. Er jo veldig vanskelig å vite hva som gjør de små urolige,men her er hvertfall noen tanker fra meg som 3 barns-mor (og fremdeles ingen ekspert-he,he;)
Makko med to små gutter Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. mars 2009 Han er forkjøla og har ikke fått noen tenner... Så det kan være begge forslag ;-) Det med at det er mye av inntrykk som skal fordøyes er jo sant, og det kan nok føre til at de sover dårlig. Men har lite tro på at det kan føre til at han skriker i 3 timer sammenhengene, nå han ikke har skreket på dagen på det jeg kan huske (jeg har heller aldri opplevd han så utrøstelig). -Vi krysser bare for at natta blir bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå