Gå til innhold

Hvor flinke er mennene deres å hjelpe til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så provosert over min mann. han skjønner ikke at det er andre tider nå. Blir sur fordi han ikke kan gjøre som han selv vil lengre. Har gitt beskjed til han om at i helgene er det viktig at han prioriterer oss, når han er hjemme kl 17.00 om dagene er jo det bare et par timer han får med sønnen vår før leggetid. Sønnen vår er 5 mnd og han har badet han 2 hele ganger, ellers gjør jeg det meste. Er så sliten for tiden og spurte han om han ikke kunne stå opp med morgenfuglen vår en dag i helgen slik at vi fikk hver vår dag hvor vi kunne sove lenge, men det var ikke noe respons der i gården. Bare gleder meg til han skal ha permisjon og han skjønner hvor mye arbeid det er med de små....

Hadde ikke trodd dette om han, vi har vært sammen i ni år og gift i flere av de og synes denne siden er ulik han. Har og tenkt på om han kanskje er litt usikker på foreldrerollen....

hvor flinke er deres menn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har pappa'n tatt sin del med mini (som med resten av huset) siden fødselen. Alt på føden rev han nesten mini fra meg når jeg var ferdig med å amme (det er kanskje vanlig helt i starten?). Han har hele tiden fått gjøre ting på SIN måte, og har ikke "tegnet og forklart" hvordan jeg gjør ting uten at han har spurt. På mange ting har vi diskutert oss fram til hvordan vi skal håndtere gutten (f.eks. i fht legging).

Jeg har hund, det har kanskje hjulpet oss i starten. Jeg måtte rett og slett forlate huset mange ganger om dagen!

Pappan er som regel den som bader mini. Jeg har jo litt ekstra med matinga ennå siden jeg ammer ennå. Sånn bortsett fra at jeg skifter flere bleier, og tar med mini mer ut, tror jeg vi deler sånn ca likt på det meste i helgene. Ja vi står opp ca annenhver gang. Dvs i det siste har jeg oftere og oftere bare stått opp med mini. Nå når jeg jobber tar sambo natta (vanligvis veldig lite tull), og når jeg da har ammet kl åtte kan jeg likegodt stå opp, når sambo elsker å sove lenge...

Gjest yrild
Skrevet

Hei :-)

jeg har en supermann som tar det meste av matlagingen og står opp med lillemann (nesten) hver morgen kl 7 og tar ham til han går så jeg får sove litt lenger :-) i tillegg vil han gjerne mate ham iblandt om natten så jeg får sove, men det har vi ikke fått til ennå. Han tar også morgenstellet og stort sett bading (2 ganger i uka) + at de går på babysvømming sammen.

Er ikke så overrasket over at han så naturlig tar sin del for under hele svangerskapet når jeg kom dødssliten og kvalm hjem fra jobb gjorde han i perioder alt i huset, vasket, ryddet, laget mat, vasket opp... det eneste jeg gjorde var å stryke :-)

Lurer bare på hvordan det blir når jeg begynner å jobbe igjen og vi får mer tidspress...

Skrevet

Uff, skjønner at du er sliten, for det er mye jobb med de små. Mannen din burde absolutt avlaste deg mer. Har du forsøkt å prate med han om dette. Kan jo tenkes at han er usikker. Det var ihvertfall jeg i begynnelsen før jeg ble vant til babyen. Gikk godt over en mnd før jeg "turte" å være alene med han om kvelden/natta.

Kjæresten min er superflink. Han står opp med han uten unntak hver morgen (begynner på jobb kl. 08:00), og hver helg, så jeg skal få sove litt ekstra. Jeg nattammer ganske ofte, og tar ellers alt av stell om natten, og vi synes det er en grei arbeidsfordeling. Dette fører til at han tar morgenstellet. I tillegg tar han kveldsstellet, siden han er borte fra babyen hele dagen. Jeg synes det er viktig at gutten vår får tillitt til faren, og pappaen liker å stelle med han. Her er det omvendt, tror jeg har bada gutten 2 ganger, og han er nå litt over 4mnd.

Håper dere får et bedre sammarbeid ang. gutten deres:)

Skrevet

Hei. Vil bare trøste deg med at du er ikke den eneste her med en mann som ikke er så aktiv.

Her har mannen innrømmet at han er veldig usikker. Redd for å ikke strekke til. Jeg prøver nå å presse han litt på enkelte ting, for deretter å skryte masse av han. Selv om han tar på sparkebuksa feil vei (hi hi, fikk en god latter i stad).

Det ligger ikke så naturlig til alle menn. Kommer sikkert ann på hva de har vært vann til før. Det er liksom forventet nå at mennene skal stille like mye opp, så vi blir skuffet når de ikke gjør det. Senk forventningene litt, og prøv å finn noe han er flink til. skryt av han da.

Skrevet

ser det er mange som har supermenn her inne:) og det er fint og flott, men du er ikke alene om å ha en mann som ikke helt ha skjønt at dere er en familie nå. min mann lå ikke en gang over på barsel fordi han ikke hadde lyst. årntlig ukonfortabel med hele greia! jeg syntes dette var litt trist, men som du sier; kan ikke tvinge de heller da. når vi kom hjem så dro han på "sine" ting akkurat som før. fordi "jeg måtte jo være hjemme lell", som han sa. etter som ukene gikk, vi pratet sammen og gutten har blitt 5 mnd så har han skjønt at vi faktisk er likestilt han og jeg! på en måte.... nå er han mye flinere til å spørre om det passer at han gjør ditten og datten, jeg drar på ting uten at han føler han "MÅ" sitte hjemme. er glad for at han får tid sammen med gutten.

men jeg må fremdeles spørre om han kan bade han da. men bytting av bleie og sånt gjør han på eget initiativ:) vi står opp hver vår dag i helgene, så vi begge er uthvilt når mandagen kommer:) men ja, det kan komme en kommentar om at han synes jeg kan gjøre det.... men later som jeg ikke hører det:) hehe...

har babyen din begynt med grøt? kanskje far blir mer aktiv da? eller flaske hvis han tar det? min mann har alltid hatt en tendens til å gjøre litt av alt her hjemme, mens hvis han må bytte bleie når vi er bor og noen ser på tror jeg han blir nervøs, for da spør han alltid om jeg kan gjøre det....noen fedre må bare vokse med oppgaven tror nå jeg, men ikke vær for snill med han da. tving han noen ganger, slikat han får et forhold til babyen deres:)

Skrevet

Synes også at pappaen kunne hjulpet mye mer, men nå skal det sies at vi har en gutt på 4 år, så da blir det vel naturlig at pappa tar han akkurat nå mens jeg ammer, så fordeles det vel litt mer naturlig etterhvert. Heldigvis er storebror helt komfertabel med at pappa legger, bare jeg gir nattakos:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...