Gå til innhold

Anbefalte innlegg

lurer på å anskaffe meg barnevakt til knotten på 15 mnd.

vet om en jente på 17 år som er interessert. hun kommer seg til og fra oss selv. hva ville dere gitt henne i "timelønn", si en lørdagskveld? eller midt i uka? hun kan vel ikke forvente å få normal minstelønn, som i andre jobber? er jo tross alt bare å sitte foran tv'en og slappe av mens knotten sover!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139847652-barnevakt-hvor-mye-i-l%C3%B8nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg satt barnevakt når jeg var på den alderen. fikk jeg stortsett 500-600kr for en hel kveld (lørdag) fra kl.20 til langt ut på natt noen ganger (kl.04). Da hadde de jeg satt barnevakt for lagt ungen før jeg kom, å så hadde de kjøpt inn litt godt og stortsett en grandis eller noe + noe brus til meg. Jeg syntes dette var veldig lett tjente penger, fordi det var jo som du sier bare å se på tv hele kvelden.

Jeg vet ikke hvor mye det er vanlig å betale....

Men MÅTTE bare svare Anonym 19:38. Er vel lov til å ha barnevakt en lørdagskveld en gang i blandt uten at man da ikke burde ha hatt barn. Noen som kanskje trenger å komme seg ut fra barna i blandt og ha et sosialt liv uten barn også. Og barna har ikke vondt av det. Er verre med de barna som alltid henger i skjørtekanten til mor...... Blir jo så avhengig av foreldrene sine at de aldri kan ha barnevakt på de.

jeg ville gitt ca 100 kr timen ihvertfall. kanskje 90 kr siden hun er under 18. jeg har sittet masse barnevakt og forventet og få 100 kr timen pluss taxi penger.

jeg ville heller betalt barnevakten litt for mye enn for lite.. jeg betaler gjerne godt til noen som skal passe d mest dyrebare jeg har :):)

Annonse

jeg synes nå 5-600 kroner kvelden +++ var litt i meste laget. så mye har jeg aldri fått og har heller ikke hørt om noen som får det heller. jeg gir heller ikke så mye til mine barnevakter. 350kr +taxipenger eller annen skyss og mat/drikke/snacks synes jeg holder i massevis. 500kr dersom det blir senere enn 0330 eller at barnevakten må sove over.

jeg synes i grunn barnevaktgreia har gått litt over stokk og stein jeg...... når en mindreårig sitter barnevakt en kveld i ny og ned for å tjene en slant så betyr det ikke at det kan forventes en vanlig dagslønn/timelønn, kveldstillegg og helgetillegg for dette. hvor ble det av god gammeldags barnevaktjobbing???

og en annen ting.... de grådigste barnevaktene er de dårligste.. de gjør det nemlig bare for pengenes skyld. (og nå tenker jeg ikke på folk som har dette som yrke)

men klart, har man råd til det så er det jo en annen ting. når man gir såpass mye uten at barnevakten setter krav selv så er jo dette bare hyggelig da;) jeg personlig har ikke råd til å gi min barnevakt 600kr, taxipenger, mat, drikke og snacks for noen få timers sofasliting og ev. noe årvåkenhet.

I kommunen jeg bor i, arrangerte helsestasjonen barnevaktkurs for ungdomsskoleelever der de lærte førstehjelp og barnestell. Min kusine gikk dette kurset, og der fikk hu beskjed om at de kunne "kreve" 50 kr timen. Når hu sitter barnevakt her, får hu som oftest litt ekstra da, men da har hu også hatt kveldsstell og legging av vesla, så det synes jeg hu fortjener.

Vi gir 50 kr i timen til vår barnevakt på 14 år. Hun får selvfølgelig også mat, snacks og godis. Da legger vi barna før vi drar. Vi er kun unntaksvis borte over midnatt når vi har barnevakta hjemme hos oss. Vet vi at det blir senkveld, bruker vi besteforeldre:)

Vi snakket med både barnevakt og hennes mor ang betaling da hun begynte å sitte hos oss og ble enige om prisen....

Synes 100 kr timen er i meste laget, men det er muligens litt forskjell på alder og pris også.....

ja, 100 kr syns jeg var i overkant av hva man kan forvente å få for å være barnevakt!

husker jeg selv fikk 200 kr for en hel kveld en gang jeg passet på barn.. var vel kanskj 16 da, og det var helt greit, i tillegg fikk jeg jo godteri og mat!

men si en 60 kr timen eller noe, det er omtrent det jeg tjente som 17 åring selv, men det var HARDT arbeid i forhold til å passe på lille gutten min, som stort sett sover=P

og til personen over som mener jeg burde latt være å få barn, seriøst du sliter... folk har behov for å komme seg ut iblant, jeg er alene med knotten, og selv om barnefaren har han og, så er det ikke alltid det passer å spørre besteforeldre om barnepass utenom de helgene jeg har han...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...