Molait Skrevet 22. mars 2009 #1 Del Skrevet 22. mars 2009 NYTT 10:10 22.03.2009 Hadde jævlig kveld i går jeg.Alt sammenmed dundrende hodepine hjalp liksom ikke. Par timer etter slimgreiene kjente jeg detbegynte å pumpe ut av meg. Blødde ikke litt, men fossa ut av meg. Hadde blod nedover beina så måtte bare ta raskskyll i dusj før vi dro. Ringte Shussentralbord jegda. for tenkte jeg skal vel tilgynog ikke fød 24 uker på vei. Så¨satte de meg tilføden og føden meg tilvakthavende gyn. (dji told you) Hun sa fint lite og virkaikke helt som hun tok det seriøst og lurte på hvor jeg hadde fått nr til henne fra. Men hadde gåtrt riktige veien jeg så greit nok det. Hun sa jeg fikk komme ned på akutten da. Men masse kø. Så jeg fikk ta med noe å lese på. Måtte nok vente lenge. (prøvde vel få meg til å drite idet) Vel, kom ned dit. Var noen pinnestoler der. Snakket med hun i luka og hørte om det var et sted jeg kunne legge meg ned. Jada, de kom med seng og alt. Spurte om jeg trengte dyne og:) Gikk vel ikke mer enn 10 min før noen hentet meg. Lagt inn på et undersøkelsesrom og spørsmål og blodprøver og bt og ble satt på drypp. (grunnet mye blod og så lavt bt. Da trenger man vann og salter) Fikk først i armen menden var så jævlig vond at fikk ny i hånda en time senere. De var SÅ søte og forsiktige og passe på og ja. Trodde jeg skulle sitte på en pinnestol i 3 timer og så en ul jeg. Gyn hadde så kaos på fødestua at jeg ble trilla opp dit så hun fikk undersøkt meg innimellom.Greit nok det. Har en gangske forstørret eggstokk. (de er det fordi de prod. hormoner under sv.skap, men trekker seg tilbake rundt uke 16) Min var veldig stor. Og øm. Hu trøkka påden og jeg skreik! Nesten flaut menbrått drittvondt! Også trekker livmora morkaka oppover og der er skrubbsår der den løsner (som og gir au..er jo sår) Kaka dekker heldigvis ikke åpningenmen ligger helt i kanten så kan regne med blødninger frem til uke 32 faktisk! Men da skal jeg vel snart føde... Også så hun en polyp sak (er ikke de i nesa?) og hadde jeg ikke vært gravid blir de som regel opperert bort. Sa jeg aldri hadde merket noe til den før og at de ikke sa noe om det på forrige ul,men nå er kidsa så store at de trykker ned der. Og den var vel da fylt med blod. Man får jo litt panikk ved styrtblødning da! Livmorhalsen var laaaang (good) og tett. Hun kommenterte faktisk atr den var veldig lang. Hun kunne ikke skjønne det slimet, og det nærmeste ejg kan beskreive det er slimproppen...og det at det kom par timer før blødning. Vel,vel. Unga har det nå greit så da får enbare roe seg med det. Måtte opp å\ bytte bind i natt for var overfylt. Er ikke kult det assa, selv om man har vært på ul. Er ikke en av de få gode tegn at man får 9 mnd uten blod?! Selv er jeg halvsvime, hodevondt og uggen. Kvalm uten å være direkte kvalm liksom. Kommer mest sans av bt. Men høyt kan de bahandle ikke lavt. Så drikke masse vann og salter og mineraler, kan godt ta jern og ikke reise meg opp brått og sånn. Ellers er det smerter tilog fra nederst i magen og blør da. Mor har følt seg bedre, men jaggu værre og:) Ellers kan jeg fint jobbe ogha normal daglig aktivitet. Kiss my...orker ikke mer jeg. Er nå sm ut neste uke (standard pros. ved blødninger...mest for psykisk sa hu...)så får jeg ta videre med fastlege. Så alt i alt var jeg veldig fornøyd med akutten jeg. Tok jævlig lang tid,og var så susete så jeg sovna et par ganger og hode dundra men servicen ellers var da bra:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139847611-j%C3%A6vlig-kveld-i-g%C3%A5r-blod-akutten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå