Fødemaskinen Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Hei! Jeg har to tette og ser selvfølgelig likheter og ulikheter mellom barna mine. De er iallefall veldig forskjellige når det gjelder matinntak og det å putte ting i munnen. Den yngste er nå 10 mnd og EKSTREM til å putte ting i munnen. Hun er også veldig matglad og gaper høyt når skjeen kommer. Sønnen min på 2,5 er/var stikk motsatt. Han puttet aldri/sjeldent noe i munnen og det gjaldt også mat. Han var heller ikke interessert i hva vi spiser som liten baby, noe datteren min er MEGET intressert i. Hun blir gjerne sint om hun ikke får smake. Derfor lurer jeg litt på om det kan være en sammenheng mellom matlyst/matinntak og den orale fasen. Derfor har jeg følgende spørsmål: 1. Er barnet ditt matglad? 2. Putter/puttet barnet ditt ofte ting og tang i munnen?
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Hun er ikke spesielt matglad og har heller ikke vært så veldig til å putte ting i munnen.Hun sluttet med smokk av seg selv da hun var litt over et år, men er veldig puppejente.
Gjest Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 1. Ikke matglad, dvs gaper først, men blir fort lei, og vi må lure og lokke for å få inn maten. 2. Putter alt han kommer over i munnen.
Barbafin Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Interessant hypotese! Skal følge med på denne. 1. Småen vår er veldig glad i mat 2. Han har alltid puttet ting og tang i munnen. Gjør det fremdeles, faktisk.
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 1. Spiser det aller meste. 2. ALT skal inn i munnen.. Han tok ikke smokk før han var like rundt 11 mnd, men nå bare MÅ han ha den.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 1) Barnet mitt er matglad, alltid vært det 2) Putta det meste i munnen fram til hun var 1år, ikke så ekstrem til å smake på alt nå lenger, unntatt mat
Jewel m/jente får gutt Skrevet 22. mars 2009 #7 Skrevet 22. mars 2009 1. Kjempe matglad. Spiser alt 2. Alt har måttet inn i munnen. Ikke så mye nå lenger heldigvis.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 22. mars 2009 #8 Skrevet 22. mars 2009 1. Er veldig matglad, vil gjerne smake på alt! 2. Skal ennå putte mye i munnen ja, både for å klø og undersøke. Er bare 12 mnd ennå da.. Har roet seg litt med å putte i munnen, men fortsatt en del.
Ranveig R Skrevet 22. mars 2009 #9 Skrevet 22. mars 2009 Eldste: 1. Veldig matglad fram til han var ca 2 år. 2. Stappa ALT i munnen fram til ca 18 mnd. Lille: 1. Ikkje spesielt matglad. Viss det er noko ho VEIT at ho likar et ho, viss ikkje må vi lirke og lure. Nekta fast føde fram til ho var 10,5 mnd. 2. Stappar mykje i munnen, men dei siste mnd (no snart 17 mnd) har det roa seg ein heil del. Puttar ting i munnen viss ho skal undersøke det (ikkje finn ut av kva det er ved å sjå/ta på)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå