Gå til innhold

førstehjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan dere det?

jeg har lysst å lære,hvem holder slike kurs?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk ut Røde Kors, helsestasjonen eller brannvesenet i kommunen/bydelen din.

Eller spør barnehagen (viss ungen din går i bhg) om dei kan arrangere kurs for dåke foreldre.

Vi spurte om det på foreldremøte i open barnehage, og dei arrangerte kurs nokre veker seinare. Veldig greitt å ha, håpar berre eg aldri får bruk for det.

Skrevet

Norsk Luftambulanse arrangerer jevnlig førstehjelpskurs over hele landet - har egne kurs spesielt for dem som har omsorg for barn. Gratis for medlemmer og varer en hel dag så de er grundige. Anbefales! Medl skap er ikke dyrt, er dessuten kjekt å ha f eks ved senere feriereiser med små barn fordi de har en super rådgivningstelefon man kan bruke hvis noe skulle skje utenlands f eks.

Bra av deg, er sykepleier selv og synes alle foreldre burde ha litt kunnskaper om førstehjelp. Lyke til!!!

Skrevet

Hei!

jeg er hovedinstruktør fra norsk førstehjelpsråd, det er de som bestemmer normene for førstehjelp i Norge. Alle de store organisasjonen er medlem av rådet, som luftambulansen, røde kors, folkehjelpen etc.

Hos dem kan det være godkjente instruktører som holder bl.a. førstehjelp for deg som har omsorg for barn.

Dette er et kurs som tar for seg førstehjelp på barn og er enten på 5-6 timer.

Dette er et kurs jeg kan anbefale alle småbarnsforeldre, da jeg selv kjøre ambulanse og det er det man lærer på kurset som er viktig å kunne utføre hvis det skulle skje den lille noe. Det er også dette vi gjør når vi kommer fra, i tillegg har vi en del utstyr som kan hjelpe oss. Men i bunn å grunn er det den enkle førstehjelpe man alltid starter med.

Mange organisasjoner har kurs og private, sørg for å få et slikt kurs med instruktør godkjent av førstehjelpsrådet, da er du sikker på at instruktøren er opplært og oppdatert i henhold til instrukser.

Lykke til

• 7 måneder senere...
Skrevet

Hei

Jeg jobber i et firma som heter AKOS, vi kjører hjemmekurs til småbarnsforeldre. Pris pr deltaker kr 300,- minimum 4 deltakere.

Vi holder til i Eidsvoll og kjører kurs på store deler av østlandet.

Vi har godkjente instruktører i forhold til NRR retningslinjer

Skrevet

så bra!

jeg går kurs minst hvert annet år for å friske opp - har gjort det i regi av litt forskjellige pga fritidsaktivtetene mine, men anbefaler absolutt luftambulansens kurs. Som medlem er det gratis og du støtter en god sak. Vi tok "barnekurset" der sist fordi vi hadde fått nuppa i hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...