Gå til innhold

bæredingser for oss som er store?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om noen har noen erfaringer å dele i forhold til sånne bæredingser, sjal osv. Jeg brukte babybjørn sist, men det ble fort veldig tungt... Har lyst til å prøve noe annet nå, men føler meg litt rådløs... Så tips og erfaringer mottas med takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sy deg en mei tai, det gjør jeg, for da tilpasser jeg den min størrelse.

Men slike du kan kjøpe er sikkert greie på størrelse de også....

Skrevet

Jeg fikk låne en elastisk bæresjal (tror jeg det heter, den var ihvertfall en Mobywrap), men den passet ikke så veldig bra. Jeg klarte å knytte den bak ryggen (ikke foran, som de viser), men på en eller annen måte var jeg ikke fornøyd. Så den har jeg gitt tilbake til min vennine.

Så kjøpte jeg en Ergo baby carrier, med forlenger, og den kan jeg bruke, men synes det er flaut at alle ser at jeg har forlenger på. :-( Den er da mye mer behagelig å bruke enn Baby Björn (for meg) da jeg ikke får så vondt i ryggen, men Baby Björn passer veldig fint fortsatt, selv om jeg er 30 kg mer enn jeg var siste gang jeg brukte den.

Og jeg har null efaring med å sy, men har kjøpt meg billig stoff på Ikea og skal prøve å sy meg en Mei Tai, for som hun over meg sier, da kan jeg tilpasse den etter min størrelse. Og i tillegg, så tror jeg det blir gøy å sy den selv. Aner ikke om jeg kommer til å like den eller ikke, har aldri prøvd en, men skal prøve.

Men tror jeg kommer til å bruke Ergo'en eller BB mest, siden jeg har dem fra før.

Skrevet

Jeg lå lenge etter fødsel med forrige man på en 120-115 kg, fordelt på 182 cm. Jeg kjøpte meg en babyhawk mei tai, og prøvde flere bæredingser hos en leverandør. Mei taien var i to størrelser, og den største passet akkurat. Det elastiske sjalet passet fint, og jeg hadde mye å gå på... i tillegg prøvde jeg ringslynge, som også passet. Sydde i tillegg en egen mei tai, så det er jo absolutt et goft alternativ og :o)

Skrevet

ringslyngen var litt senere... da lå jeg mellom 110-115kg tenker jeg...

hilsen anonym over...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...