Gå til innhold

Delt omsorg for et funksjonshemmet barn var ikke lurt i det hele tatt.


M@mm@ til mine barn

Anbefalte innlegg

Jeg forsøker så godt jeg kan å samarbeide med BF. Men uansett hva jeg kommer med forslag om eller sier så sier han bare i mot eller svarer ikke. Han blir og forbanna for ingenting. F.eks når jeg sier at vi må purre på fysioterapauten. Sønnen vår skal trene 1-2 ganger i uken året rundt, men her har de bare kapasitet til 1 gang i uken i 3 uker og så er det pause i 6-8 mnd. De er for mye sykmeldt, for lite folk, alltid en unnskyldning. Jeg har og purret på fysioterapauten i 2 år nå for at hun skal bestille stor vogn til han. Fra 5-12 år. Men ingenting skjer.

Så når jeg sier til BF at vi må purre igjen så blir han forbanna og slenger på røret.

 

Jeg har prøvd å ta dette opp i terapien med han, men han blir da fly forbanna på både meg og freser til terapautene.

 

Men den store bekymringen min nå er ting jeg får høre fra mine ex naboer og guttene selv.

 

De bor annenhver uke hos hver av oss.

Men han som er funksjonshemmet er altså 5 år og normalt så kunne han vært ute alene og lekt, men han har nesten ikke balanse og faller hver 5 meter. Min mening er at han ikke kan være ute alene å leke, men det er han.

Og når han kommer med blåmerker eller sår så spør jeg BF hvordan det skjedde og da vet han stort sett ikke for gutten har vært ute og lekt alene.Sammen med lillebror på 3,5 men det er ikke godt nok.

 

Det er murtrapper og veldig ulent terreng en del plasser der så det er ikke en plass han kan ferdes alene.

 

Gutten som er funksjonshemmet blir og påkledd, men han skal kle på seg selv. Han har lært dette før, men nå klarer han det ikke lenger. Han bare sitter og tutler med klærne og vet ikke hva han skal gjøre med dem. Dette er noe han trenger å repetere hver dag. Men BF sier at han klarer det ikke for han er funksjonshemmet. Men det er fra hoftene og ned. Ihvertfall der det er "merkbart".

Jeg syntes han syr vinger under armene hans, og familieterapautene sier han understimulerer han, eller ikke lar han få prøve å klare ting selv.

 

Vi har prøvd å snakke med han, men han bare sier at jeg overdriver og underdriver alt jeg sier.

Gutten har og en del allergier og er stort sett preget av dette ved å være forkjølet og tette i brystet. Han trenger da Ventoline og Pulmicort men BF gir han ikke medisinene som han skal. Dette ser jeg på antall doseringer som er igjen når han kommer tilbake etter uken hos far.

 

Det er masse annet og, men dette er liksom det som bekymrer meg mest nå.

 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Fortsetter under...

I forhold til kapasiteten til fysioterapeuten er det mulig at denne personen kan legge opp ett treningsprogram for barnet deres som dere kan utføre selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...