Gå til innhold

Venter spent på UL

DenSatt!

Anbefalte innlegg

Hei dere:)

Jeg lever i uvisshet om det er en eller to babyer i magen. Var hos jordmor for nesten 14 dager siden og da hørte hun to fosterlyder, antydet at livmora er større enn vanlig for antall uker ( er 17-3 i dag og livmora er oppe med navelen), og etter å ha hørt en fosterlyd sa hun at nå skal jeg sjekke om det er ei søster til her inne...

Det jeg lurer på er hvor tidlig dere tvillinggravide kjente liv og hvor dere kjenner liv i magen? Er det noe annet som er typisk for et tvillingsvangerskap?

Jeg har kjent liv siden uke 14 og nå kjenner jeg det over hele magen, men i hovedsak på venstre side.

Er fryktelig trøtt og blir fort sliten, jobber 100%, men vurderer å redusere. Var kvalm uter oppkast til uke 12, nå kommer kvalmen av og til. Alle symptomer er sterkere en med nr 1.

Jeg er utrolig spent på ul nå og er redd for å bli skuffa hvis det bare er en baby der inne. Gleder meg uansett masse til familieforøkelsen.

Håper på svar, selv om jeg vet at dere ikke kan bekrefte eller avkrefte at jeg bærer på tvillinger:)

Ha en fin søndag.

Fortsetter under...

Oi så spennende, når er din ordinære UL?

Det er som du sier selv store variasjoner både fra kvinne til kvinne og svangerskap til svangerskap, t.o.m fra tvilllingsvangerskap til tvillingsvangerskap.

Noe av det typiske for et tvillingsvangerskap er forsterkede symptomer

(spesielt tretthet og kvalme) og raskt høye livmormål.

Selv er jeg nå 15+1 og kjenner endel "romstering" der inne uten at jeg helt kan fastslå at det er bevegelse. Dette har jeg kjent i et par uker nå. Livmoren min rekker til navlen og har gjort det siden ca uke 12 (tror jeg), de siste ukene har den vokst mer utover enn oppover og når jeg ligger på ryggen står en skikkelig hard stor klump opp i været :):)

Jeg kjenner meg godt igjen i frykten for å bli skuffet hvis det bare er en inni der. Jeg har hatt høye livmormål i alle mine svangerskap (dette er 3.), hvorav jeg løp på UL for å sjekke antall.

Jeg ble litt skuffet med en gang, spesielt med nr 2 som jeg trodde var tvillinger, men det gikk over i løpet av en dag eller to og da gledet jeg meg bare enormt over at det var et friskt lite barn på vei.

Og denne gangen har jeg jo fått ønsket mitt oppfylt og to små nurk vokser og gror inni her :)

Lykke til videre i svangerskapet ditt, uansett om det skulle være en eller to og still så mange spørsmål du vil så skal vi svare så godt vi kan :)

Hei igjen.

Min ordinære ul er ikke før 7 april. Jeg gleder meg og håper mest av alt at alt er vel der inne.

Jeg har også alltid ønsket meg tvillinger og humret godt da jordmor hørte hjertelyd nr to. Har et lite håp, men magefølelsen sier at det er en der inne.

Jeg kjenner også masse romstering der inne og over hele magen. Det er i allefall noen som er aktiv der inne. Livmora har vokst myyyye de siste 14 dagene og nå kjenner jeg at det er mindre plass til lunger og pust. merkelig følelse som jeg ikke hadde med forrige frøken:

Det er underlig mange som har tøyset med at jeg har to der inne, pussig å oppleve det samtidig som mistanken er tilstedet.

Jeg kommer nok til å bruke dere her inne masse dersom det viser seg at det er to små inne i magen.

Gleder meg så masse til ul og til å få visshet:)

Fint nick forresten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...