Gå til innhold

Hvis du skulle ha laget god mat til 60 personer - hva hadde du laget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

God mat som i noe litt mer avansert enn gryte eller lasagne. Til en bursdagsfeiring.

Fortsetter under...

Skrevet

Koldtbord. Viss jeg sku ha laget alt selv. Med noen spesielle sauser, godt brød, og dandert det pent med mye pynt. Kan forberede mye flere dager før. Kalkun, rostabeef, kjøttboller, laks, eggrøre, reker, hjemmelaget potetsalat. Mye godt:)

Skrevet

Jeg har laget tapas til 20 og synes det var sinnsykt mye jobb. Kan ikke se for meg at koldtbord er mindre jobb? Det begrenser seg jo hvor mange dager i forveien man kan lage ting.

Gjest yrild
Skrevet

coque au vin (hvis det skrives sånn)

Skrevet

Hva med en steik da ? Med dessert til ?

Svinesteik kanskje ? Det er jo enkelt da og ikke så dyrt igjen.

Annonse

Skrevet

Koldtbord med litt tapaspreg, forutsatt at jeg hadde et par dager helt ledige og at noen andre skulle betale.

Skrevet

Synes selv at steik er urkjedelig... Så det har jeg ikke lyst til å servere.

Skrevet

Det er jeg alltid hatt lyst til å lage en gang. Men ser for mye mye jobb? Hvertfall sånn rett før det skal serveres?

*håper på at noen finner noe genialt som så og si lager seg selv*

Skrevet

Det er ikke så mye mere jobb å lage til 60. Litt mere kutting og trilling av kjøttboller.

Et tips når du skal steke kjøttboller til så mange er at du triller dem ut på på stekebrett med bakepapir og steker dem i ovnen. Så slipper du så mye søl med stekeos og fett som spruter. 210c i ca 10-15 min.

Så varmer du dem bare i tomatsausen like før servering.

Skrevet

Indrefileet med smørbakte grønnsaker og peppersaus. Fløtegratinerte poteter til.

Skrevet

Har aldri laget til så mange da, men skal lage til 30 stykker nå snart..

Vi legger hele svinefileter på grillen (har gassgrill under tak), fyller grillkull i en sånn stor greie som egentlig er til å tenne bål i og fyller på med bakepoteter. Serverer med kryddersmør, mais, vanlig salat, potetsalat og to forskjellige sauser.

Ikke så veldig spennende kanskje, men enkelt og godt.

Annonse

Skrevet

En kyllingsalat, en skalldyrsalat, en skinkesalat (type svære med masse godt i)

Og så ville jeg hatt masse forskjellig hjemmebakt brød, godt smør, og forskjellige hjemmelagde dressinger/ sauser.

Skrevet

Flyt til DK. Da kan du bestille 2 slags kjøtt, 3 forskjellige potetretter og 10 ting til salatbar, pris 89,- per pers!!!

Men det bliver vel ikke aktuelt :-)

Hva med 2 forskjellige kyllingforme. Kan lages ferdige dagen i forveien og varmes op på kvelden. (kan hende du må låne naboens ovn)

ris og en god salat.

Knald godt

Har 2 gode enkle oppskrifter, gi besked hvis du skal ha de

Skrevet

Tapas er mer arbeid enn det tradisjonelle koldtbordet, men jeg er enig i at det er mye arbeid i koldtbord også.

Jeg laget en variasjon av denne til 50 mennesker

http://www.nrk.no/programmer/radio/nitimen/1.1084874

Hadde ikke hele bryst stykker, men delte de i to. Serveres det på fat hadde jeg brukt hele. Kyllingformen og salsaen lages med hell dagen før, og bortsett fra hakkinga til salsaen går det raskt å lage. Kokte ris på dagen, og stekte kylling som stod klar i langpanner.

Skrevet

Skalldyrbord + evt noe annet i tillegg om noen er allergiske. Reker og blåskjell, kanskje kreps + en god fiskesuppe, loff, god majones og sitron:)

Skrevet

Jeg lager skinkegrateng i sånne bursdager, jeg....

Det er en knall hit. Tror svigermor hadde blitt veldig skuffet om jeg hadde finni på noe annet. Den er enkel og den er billig.Serverer med hvitløksbrød ved siden av.

Ved siden av har vi også pølser, fordi jeg har en pølsespisende familie

Skrevet

Når er denne bursdagsfeiringen?

Er den ut på våren eller sommeren hadde jeg hatt ett helt grillet lam med et par forskjellige typer salater og poteter.

Skrevet

Her er et såre enkelt hvis det skal lages festmat til mange, BACALAO.

Med gode råvarer ( man skaffer da klippfisk av god kvalitet hvis man får tak i, jeg har en lokaforhandler jeg kjøper av her, ferdig rensa. koster skjorta, men får så være). Kokefaste poteter, pimentos, skinnfrie tomater, god olivenolje, fersk chili, kansje noen oliven? tomatpurre...litt soltørka tomater... Mmmmmm.....å jaaaa......neste helg MÅ det bli BAAAACALAAAO!!!

Serveres gjerne med middelhavsinspirert brød, bakt med god olivenolje, hakkaoliven, soltørka tomater...havsalt..

Er så mye lettere å servere mange hvis man lager sånt...hvis ikke er er buffe/ koldbord greia...

Skrevet

Grillmat, men det er kanskje best om våren kommer først.

Rømmegrøt

I anledning påsken: ertesuppe og kjøtt i sursøtsaus ( verste jeg veit, men lett og lage).

Skrevet

Jepp!!! Stemmer for sodd jeg også! Tradisjonell trøndersk festmat. ;) Og det lager så og si seg selv. Man bare varmer soddet, som kommer i spann, koker gulrot og potet, og finhakker litt purre og har oppi soddet. Server med godt flatbrød.

Skrevet

Ja, også kjøp gjerne ekstra kjøttboller til... For det er godt!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...