Gå til innhold

Ingen som har basson vogn hær??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

det er nok med den som alle andrevogner..noen liker den å andre ikke.

nå har ikke jeg selv hatt den,men mange bekjente av meg har hatt den, og ingen av dem har vært fornøyde med den. eneste som er kjekt med den er at det er en stor duo bag med god plass til babyen.

kritikken jeg har hørt er:

vognen knirker i alle ledd. og det hjelper ikke å smøre den.

ruster i understellet

deler som knekker

tung

dårlige slanger i hjulene så de tømmes lett for luft

Har hatt en Basson Duo Roma siden 2002 og den er fremdeles "i drift" :-) Har bare rustet der overflatelakken er slått av, har pumpet luft i dekkene to ganger og den er kjempegod å trille. Kalesjen er falmet nå, det ble den etter fire år.. (og den har stått myyye ute) Så jeg synes det absolutt er en bra vogn hvor man får mye for pengene og en veldig billig vogn å kjøpe brukt et år eller to gammel :-)

Akkurat kjøpt meg en basson milan og den virker veldig bra :-) Mye sportsvogn for en billig penge, lang rygg er det også :-) EN venninne har hatt basson duo roma eller hva den heter og hun har vært fornøyd. Desverre satte de vogna i bh og det tok knekken på den....

vi har basson roma, 07 modell... og er kjempefornøyde med den!!

har aldri hørt den knirke eller at det er blitt noe rust...

veldig god å trille, liker både bag-og sportsdelen! er veldig lik emmaljunga da... bare litt billigere tror jeg, kanskje fordi det ikke er såå kjent merke?!

kan anbefale den vogna:)

Har en Basson Roma 2004 modell. Den er like fin enda og brukt til 2 barn, brukes enda til nr 2 og har hatt andre vogner i tillegg som jeg har kvitta meg med pga ikke likt dem like godt!

Finnes ikke rust på vår, knirker har den gjort en gang før vi smurte og har vært stille etterpå. Har pumpa luft i hjulene 2-3 ganger... Det er aldri brukket noe på den, ungene har sovet bedre i den enn i noen av de andre vognene.

Basson er et kjent merke! Det er et dansk merke, og jo den er litt billigere enn emmaljunga, men jeg synes ikke det går på bekostning av kvalitet.

Skulle jeg bytta den ut med en nyere vogn hadde jeg kjøpt ny basson duo

Annonse

Glemte å skrive dette... Jeg valgte basson milan i steden for emmaljunga cerox, lengde på sittedel, størrelse på handlekurv og tror egentlig basson vogna var litt lettere og litt mindre sammenslått, men dette er jeg usikker på altså.

Jeg begynte med Basson Roma på guttungen, og var kjempefornøyd! Den er litt stor, men ikke større enn flertallet duovogner, ala Simo, Emmaljunga Duo.. Den er utrolig romslig og god, og ungen hadde det kjempeflott oppi. Handlekurven under var også gull verdt. Jeg har prøvd meg på en haug vogner siden - ble litt bitt av den dilla ja - men likevel er det meget mulig jeg går for Basson igjen når nestemann kommer! Den er i tillegg rimelig så du får mye for pengene. Ang knirkinga så ser jeg ikke større problemer med denne enn andre. Jeg hadde null og niks av rust. Og lufthjula er som alle andre hjul, de må fylles på en gang i blant. Men jeg må fylle MYE oftere på TFKen her jeg nå bor enn jeg da måtte med Romaen. Dette er ikke noe som vanligvis har med slanger å gjøre, men temperaturforskjeller. Står vogna i jevn temperatur vil lufttrykket holde seg jevnere. Flytter du den mye mellom varme rom og kaldt vær ute, vil dette forandre seg mye mer.

Lykke til med valget, jeg anbefaler uansett at du tar deg en kikk på vogner du vurderer selv om du har sjansen, en blir nesten alltid skuffet om en skal avgjøre alt på andres erfaringer. Folk har utrolig mange ulike meninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...