Gå til innhold

Uppa baby Vista stroller

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som har noe kjennskap til denne vogna? Eventuelt hvor/hvordan en kan skaffe/kjøpe den? Er det en vogn for varmere strøk, eller kan den brukes i vind, regn og snø i Norge også?

Kom over den i min leten etter en vogn nr 2. Har en TFK joggster twist som vi elsket da vi brukte hardbag'en. Da vi skulle gå over til sportsdel da poden var ca 7mnd. fikk mamma "panikk". Jeg kunne jo ikke se den nydelige sønnen min og komunisere med ham mens vi var på tur.

Derfor kjøpte vi en Quinny XL som har vendbar sittedel, men denne er tung og tar sinnsykt mye plass i bilen.

Håper noen kan hjelpe meg!!! :) (får ikke lagt til noe bilde, men den er ikke vanskelig å finne bilde av på nettet.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139845160-uppa-baby-vista-stroller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for svar! Håper du, og forsåvidt alle andre med BRIO sing vil hjelpe meg og dele erfaringer.

Når du sier overgangsvogn...hva mener du da? Er dette en vogn som er egnet for trønderske forhold (vind, regn, snø)? Kan den brukes til sovevogn? Med og uten vinterpose? Takler den turer utenfor veien (på stier, plener, grus, 10cm snø)? Er det grei demping i hjulene eller rister babyen omtrent ihjel på trilletur?

Grunnen til at jeg kikket på uppa baby'en var at jeg synes kalesjen på den så større og lunere ut, med en større utfoldbar solskjerm. Litt redd for at kalesjen til sing'en (særlig i liggende stilling) blir litt for knapp!?

Ellers er de jo veldig like. :)

Tror også sing har utfoldbar solskjerm i alle fall på de nye modellene. Med overgangsvogn mener jeg at vi kjøpte den for å bruke fra sju måneder til ca 1,5 år for så å bytte til TKF. Vi har nemlig et laaaangt barn og regner med at setet blir for lite etter hvert, men ville ikke ha han vendt fra oss så tidlig. Vi har også en toåring som er normallang som sitter fint i vogna, så mange kan ha vogna hele vognperioden :-)

Kalesjen på sportsvogndelen er litt liten og som "terrengvogn" er den nok ikke egnet. Men på vanlige grusveier osv er den helt fin. Det er støtdemping i chassiet men kun ca 5 cm som overdelen kan pendle, men stier/i skogen hadde jeg ikke valgt denne vognen til.. Vi har en Odenwälder dunpose som passer helt fint i vogna, voksipose har vi også og det går faktisk helt greit nå som barnet bare er ni måneder.

Nå ble jeg litt klokere. Akkurat samme "problemet" jeg har. Lillemann er nå 8mnd og vi har TFK. Ikke klar for å vende han bort fra meg enda, så da trenger også vi en "overgangsvogn". ;) Men på den annen side... jeg gleder mg til å ta i bruk sportsdelen til TFK når han blir litt gamlere, for den er en drøm å trille.Tusen takk for gode svar. Skal ta med meg gutten min å dra til butikken å se og prøve litt mer i dag. :)

Annonse

Oops trykket litt for tidlig...

Ja, den er fin som sovevogn. Masse plass og veldig komfortabel.

Har hatt den på tur i skog og mark og i byen/butikker. Kjempefin demping og punkteringsfrie hjul. Elsker den!

Har du sett denne videoen?

Prøver en gang til, så det kommer nederst. Har sett videoen..mange fine av dem på youtube, men ingen der de viser den med vintepose, regntrekk osv. :) Så til neste spørsmål... hvordan får en tak i denne vognen? Skummelt å kjøpe vogn uten å se og prøve den først synes jeg. :)

Regntrekket er fint, heldekkende og med luftventiler og borrelås.

http://uppababy.com/products/product.php?id=13

Har ikke hatt bruk for pose selv, brukte bare dyne da vi var på ferie i kaldere strøk... men hvis du går til hjemmesiden www.uppababy.com og klikker "community" og "photo share" er det noen bilder av barn med pose. Ser ut som de har plass nok! Og du trenger "all terrain" hjulene.

Er nok ikke mulig å finne den i Norge... så litt skummelt er det jo. Hvis du bestemmer deg for å bestille usett, er det best å bestille rett fra Uppababy, De har fantastisk kundeservice og tar retur eller sender deler/utstyr uten spm.

Glad for at jeg kan hjelpe! Ble veldig glad da jeg så at noen var interessert i favorittvognen min!

Du kan bestille rett fra nettsiden, bare gå til "products" og klikk på den fargen du liker... det er en "add to cart" knapp der!

Hvis det ikke funker (siden du bestiller til Norge) er email adressen [email protected] og telefonnummeret er +1 (781) 878-3997.

Vil ikke presse deg til å kjøpe usett vogn, da, men syns den er helt topp selv, og har ikke angret et sekund! (Kjøpte usett selv, selv om jeg bor i USA, og var veldig nervøs!)

Annonse

Uppa baby Vista er hakket bedre på nesten alle punkter. Litt lettere, litt mindre sammenlagt, litt større spennvidde på det flyttbare håndtaket, litt større kalesje, med litt lenger uttrekkbar solskjerming osv.

Jeg er forferdelig pirkete og jeg vet det, men så lenge dette er viktig for meg...

Tusen takk igjen! Jeg vl nok ikke ha store problemer med å få tak i vogna, men disse butikkene er dårligere på tilbehør, så rgntrekket fra 2008 (det heldekkende) vil jeg nok få problemer med å få tak i. Ikke alle har de ekstra hjulene eller, men nå skal jeg legge ut på "jakt" etter den butikken med det tilbehøret jeg trenger. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...