Gå til innhold

Achieving my Everest79 ..

Aiva j121110 og en i mai13

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alltid like hyggligt å se namnet sitt=) Tja hur har det gått? Va inne på ny utskrapning den 16/3.. Legen lovade hysteroskopi men när jag vaknade fick jag beskedet: vi hade tyvärr inte tillgång på det utstyret så vi använde ett hysteroskop först å så gick vi in å gjorde en utskrapning. jag vågade inte ta så mycke så tyvärr är det fortfarande rester kvar. Jag blev verkligen jätte arg å lessen.. hon sa att resterna satt i livmodersväggen å tt vi antagligen måste ta ett nytt ingrepp!

Så nu skall jag på ny kontroll den 25/3 å så har jag timme hos spesialist den 3/4 då jag hoppas få svar på varför detta sker.. varför resterna sitter så hårt å om det är grunnen till MA.

Är just nu lååångt nere å klarar inte att se positivt på nått.. känns som om jag aldrig kommer bli mamma till mitt eget barn vilket e en helt förfärlig känsla.

Fick även en telefon från legen som gjorde ingreppet där hon ganska surt frågade varför jag ändrat timmen hon gav mej (ändrade från 1/4 till 25/3). När jag förklarade att jag inte rkade vänta 16 dagar på å få svar plus att jag va besviken på det ingreppet som blev gjort sa hon att vi tydligen hade olika syn på detta och att det inte fanns nått hon kunde hjälpa mej med å så la hon på!

Nu har jag skrivit en klage i samråd med patientombudet på ingreppet å telefonsamtalen plus att jag varit i kontakt med overlegen på kvinne klinikken.. så allt detta plus det som sker med mej tar ganska hårt psykiskt.

Förlåt för detta negativa innehåll men åhh vad skönt det va att skriva av sej.

Hur går det med dej, har ni börjat prova igen?

jag tror inte jag kommer våga prova på lång lång tid.. vill vara 100% säker på att detta är ren otur isåfall.. orkar inte en runda till med detta.

Kram på dej å tack för omtanken

Ja, visste du skulle inn på mandag som var.

Du var satt opp til et bestemt inngrep, også hadde de ikke alt utstyret de trengte? Hva i all verden.. Da måtte det jo være bedre å utsette bittelitt så du slipper operasjonsbenken så mange ganger? Så utrolig håpløst!!

Og den legen som ringte deg.. Hun fortjener en klage. Vel er dette hverdagen til legene, og de tar det ikke så "tungt", men de skal jo oppføre seg og være litt medmennesker oppi det hele. De må jo forstå at det er psykisk belastende å gå sånn som du gjør nå.

Stå på og send klagebrev!! Så håper jeg de får litt fart på seg og gjør enda litt mer for å hjelpe deg.

Jeg har det bra nå. Hadde en veldig reaksjon (som kom litt brått på) forrige lørdag, men det var vel på tide også. Har liksom tatt det ganske greit og lurt på om jeg kanskje var litt rar sånn..hehe.

Har startet prøvingen igjen. Noen blir gravide igjen med en gang, mens andre tar det tid for. Hadde prøvd i 8-9 mnd før jeg ble gravid og har ikke lyst til å kaste bort noe tid..

Snakket med en av legene på fredag og ba om ny hcg. (ved tidligere forespørsel har jeg fått beskjed om at det ikke er nødvendig)

"bare for sjelefreden vettu", sa jeg. Og da fikk jeg det. Vet ikke om det hjalp så mye, for da fant jeg bare ut at den ikke er helt nede på normalen enda *sukk* Legen som rekvirerte prøven hadde gått når jeg fikk svaret, så fikk ikke spurt noen hvor lang tid det tar før den er nede på normalen igjen.

Høres ut som det kan være lurt for deres del å vente litt. Håper veldig for dere, at dere får svar på hvorfor det har blitt som det har blitt og at det finnes en enkel løsning så du kan bli gravid snart. Har dere prøvd lenge alt i alt?

Klem

Vi blev gravida på första pp maj 2008 å så blev vi gravida nu på första pp i januari.. så vi har inga problem där. Fjernet hormonspiralen i slutet av januari 2008 å det tog ca 6 uker innan mensen kom så allt har gått väldigt fort. Men har ju provat i ca 1 år!

Skrev klagen igår å nu skall den bara fin slipas.. är helt oakseptabelt att en lege ringer sin patient å beter sej som en snurt fjortis. Hon tog det så personligt att jag bytt timme. Overlegen på KK la sej flat og skulle ta en prat med henne.. men jag sänder klage både på henne og ingreppet. Vill inte att andra skall behöva gå igenom detsamma som mej, har det nog tufft som det är. Det som är trist är att själva MAn blir glömt å det jag är arg å lessen över är att de inte kan få ordna upp i utskrapningarna å inte ger nån information om varför detta sker eller vad som sker nästa gång vi blir gravida. De håller så himla hårt på att man måste mista tre gånger.. me jag hoppas spesialisten ser att omständigheterna här är ganska annorlunda och därför kommer hjälpa mej.

Vad va din hcg på da? Hur lång tid har det gått? har du varit inne på efterkontroll? Förra gången var min hcg på 65 ca 6 uker etter utskrapning och gick ner till 0 ca 13 uker efter andra ingreppet. Skall åxå få målt hcg 25/3 för å se om den går ner.. va ju på 110 000 dagen jag tog utskrapning å det e ju ganska så högt.

Skönt å höra att det går framåt med dej.. jag hoppas vi kan börja se slutet på det hela 3 april.. fram till dess får vi nog bara smöra oss med tålmodighet.

ha e fiin söndag.

Kram

Er nok bare jeg som er utålmodig da.

Hcg var på noe over 35.000 den 6.mars. Det var da det ble oppdaget BO. Utskrapning var 11.mars. Hcg 20.mars var på enten 196 eller 146. Irritert på meg selv for at jeg ikke rakk å skrive ned tallet mens jeg fortsatt husket det, men det var så hektisk på jobben på slutten av dagen.

Jeg tenkte liksom at den ville "nullstille" seg selv ganske raskt etter en utskrapning jeg. Kanskje litt vel optimist? hehe

Har ikke vært til noen etterkontroll da de ikke mener det er nødvendig. Har ingen plager heller, så da er vel alt greit? Nå er det 11 dager siden inngrepet og det kommer fortsatt litt sånn .. blodtilblandet/mørk utflod..innimellom.

Hold oss oppdatert videre da, hvis du orker. Håper virkelig de tar ordentlig fatt på problemet nå og får ryddet opp. Skal krysse fingrene for deg på onsdag!

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...