pablo Skrevet 21. mars 2009 #1 Skrevet 21. mars 2009 Noen som har erfaring med å kutte ut vanlig melk med soyamelk? Jenten min er konstant forkjølet .Får ofte feber og tar seg til ørene. Har en gang fått penicillin for det,men ellers har vi brukt homeopat som virker noe lunde men kanskje ikke helt.Mannen min var helt imot å kutte ut melken men kanskje jer har fått han på gli nå. Noen andre som har hatt mye ørebetennelse på barna sine? Takker for svar.
Jordbæret <3 Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Hvorfor erstatte melka? Vi trenger ikke melk. Det er ikke farlig å ikke drikke melk. Jeg blir helt matt av at vi enda i dag så sterkt blir innprentet at vi må drikke melk. Det er bare tull. Jeg drikker ikke melk, og mine barn får ikke melk. Jeg erstatter ikke melk med spseiell drikke av noe slag. Ungene drikker vann til måltidene, eller fruktjus som jeg blander halvt med vann. Kalsium får de ved at jeg gir dem et variert kosthold, proteiner det samme. Hvis du er veldig redd for at hun skal få for lite kalsium så kan du bake brød selv og ha i sesamfrø. Sesamfrø inneholder masse kalsium, det gjør grønne grønnsaker også. Eller strø sesamfrø over grøten hennes. Hele eller knuste frø. Hvis du vil knuse frøene er det fint å bruke en kaffekvern til det. Hvis dere vil prøve melkefri diett så bør dere gjøre det over noen mnd. Det er ikke noe å være redd for!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå