Gå til innhold

Hva slags cup-størrelse har dere og er det en grei størrelse å ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres jo ut som det pervo-spørsmålet, men saken er atlså at jeg skal ta en brystreduksjon. Har G-cup nå og problemet er at jeg ikke husker hvordan det var å ha mindre pupper så jeg aner ikke hva slags størrelse som passer best til meg. Hjelper jo heller ikke å spørre en mannlig kirurg. Venninnene mine har A, B og E, men jeg vurderer å gå ned til C eller D så kan jo ikke spørre dem heller. Er 70 under for det har jo noe å si det også.

Hva er mest praktisk av C og D ang kjøp av undertøy og klær? Og hva med jogging og sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 75E til vanlig, nå som jeg er gravid har jeg 75G. Det er altfor mye, og jeg vil selv ta brystreduksjon om brystene fremdeles er like store etter jeg er ferdig med å få unger. Drømmen min er å gå ned til en C-cup. En fin størrelse, massevis av pent undertøy å velge mellom og hvis man ønsker større pupper for en kveld er det bare å kjøpe en fin push-up bh:)

Skrevet

Jeg bruker 75 b og synes egentlig det er veldig passe, men tror jeg snart må opp i c for de jeg har begynner å bli små:)

Lykke til

Skrevet

Når du er såpass liten som 70 under, er cupstørrelsene desto mindre. Jeg bruker 70B når jeg ikke er gravid, og det er kjempelite. Like små pupper som en med 75A. Puppene mine er så små at jeg må gå med push-up for at man skal se at det er noe der.

Nå, som gravid, bruker jeg 70C, og det er ikke stort det heller. 70D tror jeg er bra, da har man i alle fall ordenlig kløft.

Skrevet

Trodde jeg var en 80B, gikk til en skikkelig understøysbutikk og fikk vite at jeg var en 65E! Guriland her kan man ta feil...

Skrevet

Jeg har 75C, synes det er en veldig grei størrelse, en god håndfull ;)

Hadde 75B før jeg fikk barn og da gikk jeg alltid i push-up, nå føler jeg ikke jeg trenger det og bruker stort sett sånne t-shirt bh'er som gir god støtte og fin fasong på puppene.

Ikke noe problem med trening heller, får sportstopper/bh'er i alle prisklasser.

Det greie med en C-cup er at det er en så vanlig størrelse, de har den overalt, fra de billigste kjedebutikkene til de mest ekskusive undertøysbutikker.

Skrevet

Jeg bruker 75C og har små pupper. 75D er vrient å få tak i til en rimlig penge. Var sikkert ikke til mye hjelp.

Skrevet

jeg bruker 70F til vanlig. herk å finne fine bh er. få som jobber i undertøyssalonger som er ordentlig flink til å hjelpe syns jeg også. ser de har veldig mye pent opp til str C, men så blir det vanskeligere å finne noe pent. Men på den annen side er jeg veldig stolt av puppene mine, så ville ikke redusert dem såå mye.

Skrevet

ååå det ønsker jeg meg også!!

Jeg har 95H nå.. Og det er tungt!

Skulle gjerne vært nede i C

Skrevet

Ønsker du å ha litt størrelse på puppene, eller ha små/medium? Jeg kjenner ei som har tatt brsytreduksjon, hun brukte noe lignende som deg fra før og reduserte til c-cup.. hun angrer litt på at hun fjernet såpass mye, føler de er litt små nå i forhold til det hun var vant med.. vet det plager henne litt at hun fjernet såpass mye. Hadde jo hatt store bryster siden 12-13 års alderen.. Hun ville jo bli kvitt kompleksene og ubehaget med å ha veldig store bryster, ikke få nye komplekser for det motsatte..

Skrevet

Takk for mange svar!

Jeg fikk informasjon om at det å slanke seg før operasjonen var å anbefale fordi da kunne puppene mindre. Det ble jo ikke mine så veldig da, men omkretsen under gikk ned til 70. Jeg tror likevel at jeg kommer til å gå opp igjen til 75 etterhvert. Vet jo ikke om puppene blir større hvis jeg legger på meg, det hadde jo vært det typiske om jeg tok 70D og så vokser de til 75D eller E hvis jeg legger på meg.

Føler dette blir et vanskelig valg, vil jo ikke angre på at jeg tok av for mye, men heller ikke sitte igjen med for store pupper slik at de fysiske plagene fortsetter. Uansett så kan man aldri forutse resultatet av en slik operasjon, så jeg kan jo ikke forvente å få størrelsen jeg velger. Men når man er så heldig at man kan velge størrelse på brystene så vil man jo benytte denne sjansen.

75C er i mine øyne en sånn klassisk størrelse. Og det er faktisk større enn nesten alle venninnene mine. Men nå er jo jeg vant til å være stor, så det å være helt normal blir kanskje for lite. Håper jeg får muligheten til å se sånn dataanimasjon av meg med C og D, så "ser" jeg kanskje hva som er bedre :P

Skrevet

Jeg har 75DD. Skulle gjerne hatt en 75C. Lettere å finne bh´er i vanlige butikker og få igjen bluser etc. Når du er såpass nett som 70 syns jeg også det er mer propsjonert med mindre bryster, men det er jo smak og behag. I og med at du er stor i dag vil det kanskje være mer natulig for deg å "bare" gå ned til en d-cup.

Skrevet

Jeg var en 75E før jeg tok brystreduksjon. Nå er jeg en C cup og er strålende fornøyd med det. Må av og til ha D cup om BHen er liten i str. Jeg angrer ikke overhodet på at jeg gikk ned til C. Sa til kirurgen at jeg ville være en middels/stor C-cup og det ble jeg. Anbefaler deg å ha idealvekten din før du opererer for da blir puppene "tilpasset" kroppen din. Jeg ventet med operasjon til jeg hadde gått ned 10 kg og det er jeg veldig gla for. Er to år siden operasjon og jeg synes de er akkurat like fine nå :) Ønsker deg lykke til :) PS vanskelig for oss å anbefale deg cup str siden vi ikke ser hele deg ;)

Skrevet

Jeg bruker 70D og det er ikke en størrelse som er lett å få tak i. 70C finnes derimot over alt.

Skrevet

Jeg er bred over brystkassen, men har omtrent ikke pupper, og får kun kløft om jeg presser dem sammen med kraft. Buker 80A med push-up.

Fornøyd? Tja... Er dager jeg skulle ønske jeg hadde noe å vise frem, men samtidig er det veldig greit å ikke være nødt til å bruke bh hver dag=)

Skrevet

jeg bruker D-75-80 synes jeg har akkurat passe store bryster. trodde jeg var en 80 C tidligere, men så fikk jeg tips om å kjøpe d cup, og det var jo mye mer behagelig å ha på=) så en D cup er perfekt, men du er jo så smal som 70 rundt, da tror jeg at jeg ville valgt e C cup=) som jo også er gjennomsnittet=)

Skrevet

jeg bruker 65C til vanlig, synes det er litt lite. men nå som jeg er gravid har jeg gått opp til en 65D (ikke at de virker som de har tenkt å stoppe der)

Skrevet

Jeg har 75E, og har ingen problemer med hverken å kjøpe undertøy/klær eller å jogge. Men det er selvsagt ikke bare å velge og vrake i hverken undertøy eller klær..; undertøy blir DYRT i såpass store størrelser, og man har svært lite å velge i (mye "kjerring-stil"..)

Vanlige klær blir ofte for store dersom de skal passe over puppene - f.eks. har jeg ei kjempefin jakke som er for stor over skuldrene/rundt magen og for lang på armene - men sitter som støpt over puppene. Irriterende!!! Men har man gidd til å lete litt, finner man fine ting til de aller flest fasonger ;)

Ang. jogging, så er det vel fullt mulig å jogge uansett størrelse - her er det å finne en bra treningsbh'en som gjelder!

Hadde jeg skullet ta en brystreduksjon (noe jeg også har veldig lyst til- men må bare bli "ferdig" med barn først...), så tror jeg at jeg hadde gått for en C-cup. Du er smalere enn meg- og en 75C vil i ditt tilfelle tilsvare en 70D (én str opp rundt tilsvarer én str opp i cup.. altså er 70D lik 75C lik 80B osv...) Men siden du er såpass smal, vil kanskje en D-cup se ganske stor ut.... så du bør kanskje også gå for en C-cup?

Lykke til med reduksjonen! Heldiggrisen ;)

Skrevet

Anbefaler deg helt klart å redusere til en C-cup istedet for D. Akkurat passelig sånn at du både har litt kløft og innfylling til kjoler, topper og bikinier, men akkurat så små at de ikke er i veien, for tunge eller plagsomme i situasjoner som jogging osv.

Skrevet

Har selv g-cup nå og jeg ville valgt d.cup hvis jeg var deg:)

Skrevet

75 A og jeg er kjempefornøyd. Har alltid syntes synd på de med store bryster. De blir liksom aldri små og nette.

Skrevet

Jeg har str 75 H og det er IKKE noe moro. Har et stersk ønske om å gå ned til en d-cup. Det er det jeg var før jeg ble gravid. Men må gå ned noen kg først

Skrevet

Jeg er også 70 rundt og jeg har vært mest fornøyd når jeg har hatt størrelse c eller d. d kler meg best, men c er mest behagelig med tanke på trening og det er enklest å få tak i undertøy til 70 c.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har en C cup. Det er helt perfekt, i alle anledninger :-)

Skrevet

Jeg bruker 70C/D til vanlig, noen ganger har jeg tatt 75B/C hvis de ikke har i 70.

Jeg handler nesten alltid på Lindex, og de har alltid noe i alle BHer i 70C og D.

Jeg er ganske fornøyd med min str. De ser ganske store ut på meg hvertfall, jeg er lav og tynn.

Nå i graviditeten har jeg gått opp til 75D, noe som forsåvidt er helt greit det å, men vil IKKE ha noe større når jeg sitter igjen etter graviditet og amming.

Gå for 70D du! Da kan du bruke 75C hvis du ikke alltid finner 70D, i den BH du vil ha. Bare bruk den på et strammere hakk enn 70.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...