Gå til innhold

Legger dere ørene under vann når dere bader de små babyene?

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta
Skrevet

Jeg ser at mannen min pleier å legge babyens hodet så langt ned i vannet at ørene blir liggende under vann. Er det vanlig og greit?

Det blir sikkert anderledes når babyen blir større og sitter, men når de fortstt blir holdt i en liggestilling i vannet. Hva gjør dere?

Skrevet

Jeg prøver å unngå det, men det hender jo at ørene kommer under.

Har ikke sett han hun reagerer på det, så regner med at det ikke gjør noe da :)

Skrevet

Her er ørene under vann under hele badet. Det er ikke farlig. Og min lille ser ut til å like det.

Var på babysvømming med han største og når vi hadde de små på ryggen skulle de så langt ned at ørene kom under vann, husker ikke hvorfor, men kan jo tenkes at de hører da på samme måte som de gjorde når de var i magen(?) Og at det er beroligende

Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta
Skrevet

Det ser i hvertfall ikke ut til at hun lider av det, for hun koser seg i badebaljen, selv om ørene er under vann hele tiden:)

Skrevet

Nå har jo babyene ligget i vann i 9 mnd i magen da, så farlig er det neppe ;)

Skrevet

Her fikk vi faktisk info på sykehuset om at det ikke gjorde noe i det hele tatt å få ørene under vann. Heller motsatt, at det er beroligene. Dessuten har jeg ei venninne hvor ungen får helt angst, så tenkte å forebygge litt også jeg. Det med babysvømming er jo e fint sammenligningsgrunnlag.

Skrevet

Her også lar vi henne få ørene under vann. Prøvde å unngå det før, men da vi begynte med babysvømming fikk vi også samme beskjed som over her ang å ligge på ryggen. Så nå ligger hun og flyter på ryggen i badebalja hjemme med tærne i munnen ;) Og har ørene godt under vann! Hihi, søte snuppa :)

Skrevet

Vi går også på babysvømming og legger ørene til barnet under vann. Det er en del av selvbergingstreningen. Når barnet ligger så langt bakover at ørene går under vann vil rumpen automatisk vippe opp og barnet blir liggene helt vannrett i vannet og vil flyte. Intruktøren våres sa at det var små barn som hadde overlevdt nettopp på grunn av at du hadde lært seg å flyte i vann.

Skrevet

ingen fare å få ørene under vann, nei, som alle sier:)

Hilsen babysvømmeinstruktør

Skrevet

Ville bare legge til at jeg har hørt at det som er viktig er å enten ha de over eller under, altså at barnets ører ikke blir liggende å duppe over og under sånn annenhver gang. Dette pga den klukke-effekten man får av vannet i ørene, test selv, det er jo ganske ubehagelig....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...