Gå til innhold

Da dere lager pizza, legger dere på kjøttet rått?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg steker alltid kjøttet før jeg tar det på pizzaen, hva gjør dere? En jeg jobber med ble helt sjokkert over at jeg steker alt først, men det har jeg alltid gjort:)

Skrevet

Jeg bruker å steke kjøttdeig og har over tomatsausen sånn at alt koker sammen. Kunne ikke falle meg inn å ha rå kjøttdeig i sausen sånn.

Men vet mange legger rå kjøttdeig i klumper oppå osten, eller rått biffkjøtt. det stekes jo i ovnen. Men tror det bør være oppå osten, eller?

Skrevet

ja, om det er kylling eller biffkjøtt så legger jeg det på rått. om det er kjøttdeig nej. kjøttdeig er så ekkelt. hehe.

Skrevet

Jepp, har begynt å legge det på rått og det blir veldig digg faktisk!:-)

Skrevet

Men ikke kjøttdeig, antar jeg? Det er jo ikke "lov" i følge mattilsynet.

Skrevet

på alle pizzarestauranter så legges det på rått

det stekes jo i ovnen på 200-225 grader, så den blir mer enn godt nok steikt og myyye saftigere

Skrevet

Når jeg lager pizza steker jeg evt kjøtt først. Jeg syns rått kjøtt på er litt ekkelt..

Skrevet

Joda, vanlig kjøttdeig..Har gått bra til nå i hvert fall..

Hvis dere ser bakpå pizzasausen "picante" som dere finner i butikken står det at den skal legges på rått..

Den pizzaen blir driiit god - anbefales!:-)

Skrevet

jeg steker kjøttdeigen på forhånd, og steker baconet så vidt, hvis jeg selv har skjært opp det. da blir det litt tykke skiver. med ferdig oppskjært bacon legger jeg det øverst på pizzaen uten å steke på forhånd.

Skrevet

kjøttboller av kjøttdeig og kjøtt/kylling legges på toppen av pizzaen rå. Den som jeg lager vanlig med kjøttdeig i sausen steker jeg først.

Og til dere som synes det er ekkelt med rått kjøtt. Jeg bruker å steke pizzaen.

Skrevet

Ja, jeg vet at i teorien er det like bra. Men det føles litt ekkelt allikevel. :) Uansett om det ikke er logisk at det gjør det. :)

Skrevet

Steker kjøttdeigen, men ikke f.eks biffstrimler.

Skrevet

Jeg jobber med pizza da, å vi leger kjøttdeig (alt kjøtt) rått på pizzaen, kjøttdeig under osten, og biff og kylling og slikt oppå osten. Steker på rundt 300 grader vi da.

Hjemme steker jeg kjøttdeigen først!

Skrevet

Hvis jeg lager hvitløksboller av karbonadedeig steker jeg de ikke først nei. Legger da rått på pizzaen:) Blir 100 ganger mere saftig.

Skrevet

Steker kjøttdeigen først ja:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...