Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Føler jeg er i en vanskelig situasjon, som plager meg mye om dagen. Noen som kan være så vennlige å hjelpe meg med å tipse hva jeg burde gjøre?

Jobber som lærling, MEN har vært sykmeldt siden i høst(yrkesskade nakke) , derfor er lærlingkontrakten midlertidig fryst.

Skal ha barn i november.

Og er ikke sikkert jeg kommer til å komme meg i arbeid før jeg får barnet.

Kontrakten skal være fryst helt til jeg er frisk nok til å komme tilbake. Men da etter jeg har vært hjemme med barnet så har det da gått nesten 2 ÅR siden jeg var på lærlingplassen min da ?!

Uff, føler dette er en håpløs situasjon, og høres ikke lovende ut ang min økonomi heller.

Noen som vet hva jeg har krav på eller hva jeg kan gjøre ?

Får så dårlig samvittighet ovenfor lærlingplassen, men å si opp er vel det dummeste jeg gjør ? eller?

Jeg har ikke greie på sånne ting i det hele tatt :-O

HJELP !

og tuuusen takk for svar :)

klem fra frustrert frue ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139843688-kan-noen-hjelpe-meg-pliiis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når i høst ble du sykemeldt?

Jeg regner med du nå har sykepenger og de får du opp til 52 uker. Så da har du mest sansynlig hatt inntekt(sykepengene teller) 6 av de 10 siste mnd før permisjonen din starter. Så da har du rett på foreldrepenger. Du kan starte permisjonen opp til 12 uker før ul ternin og kan ordne det slik at du begyner i permisjon når sykepengene tar slutt(om det ikke var veldig tidlig høst du ble sykemeldt)

Du vil da få like mye i foreldrepenger som du har i sykepenger. Og så kan du fortsette på lærlingetiden din når permisjonen er over om du er bedre.

Du bør selvfølgelig besøke lærestedet ditt jevnlig og holde kontakten med de både nå som du er sykemeldt og når du er i permisjon.

tusen takk for svar ! :) jaha, er det sånn det er. Ble sykmeldt i slutten av oktober.... :(

jeg visste ikke at sykepenger tellte ang det der med inntekt i 6 av de 10 siste mnd.

Føler meg fremdeles veldig usikker på hvordan dette vil utarte seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...