Gå til innhold

Kan man få tilbud fra flere barnehager samtidig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I utgangspunket tror jeg ikke du vil få tiulbud fra flere barnehager. Vet ikke hvilken kommune du bor i, eller hvilke opptaksregler det er der, men kan svare for oslo, og der får du tilbud fra en barnehage, og kan velge om du takker ja eller nei til dette tilbudet, og samtidig kan du velge å beholde ditt førstevalg hvis det tilbudet du har fått har en lavere prioritet Det at brev kommer fra barnehagen kan være at barnehagen er privat. I Oslo plikter de private barnehagene å si fra til bydelen når de har ledige plasser, slik at det i utgangspunktet bare skal sendes ut et tilbud pr. barn.

OK - men er det bare førsteønsket som blir stående - ikke de to andre som er prioritert? For meg er det hipp som happ hvilken av disse tre jeg får - men en stor fordel å få en av dem i stedenfor en annen, pga beliggenhet. Vurderer å bytte prioritet dersom det bare er førstevalget som teller, for jeg vet at den vi har øverst er vi visst så godt som sjanseløse på. Vet du om det går an å bytte prioritert barnehage nå, el er det for seint?

Så vidt jeg vet, så er det bare førstevalget man får ha stående hvis man takker ja til et lavere prioritert tilbud. du må nesten høre med opptakskontoret når det gjelder å bytte prioritet, er veldig usikker på hvordan reglene der er nå. vet at i fjor når det var prioritet etter hvor lenge man hadde sstått på venteliste, mistet man prioriteten sin,dvs man ble satt bakerst i køen hvis man endret på søknaden. Så hvordan det er nå vet jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...