Gå til innhold

Jeg er visst gravid!

Anbefalte innlegg

Testet positivt første gang forrige fredag, men det har ikke helt gått opp for meg dette ennå! Har tatt to tester til siden da, sist på torsdag, bare for å sjekke om det virkelig stemmer! Antatt termin er 17. november, noe som vil si at blir det litt tidligere, så kommer spådommen min i oppfyllelse: Jeg er født 1 og min mann 7 november, så jeg har sagt at alle våre barn kommer til å bli født mellom 1 og 7!

Verken min mann eller jeg trodde det skulle skje så tidlig, tok bare et par måneder etter at vi sluttet å ikke prøve å få barn.

Jeg visste nok at jeg var gravid lenge før testen viste det, men nå har det gått noen dager hvor jeg har følt meg "normal", så da begynner jeg å tenke at det kanskje ikke er virkelig likevel? Men det er kanskje normalt. Har følt meg litt oppblåst, litt ømme bryster, samt at jeg må tisse ofte. I tillegg så er jeg visst veldig irritabel for tida, og det går alt ut over min stakkars mann!

Så nå må jeg vel bare krysse fingrene og håpe at denne første tida går greit!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139843301-jeg-er-visst-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Dette var nesten som å lese om meg selv dette:)

Tok test den 19. og skalv som bare det...hadde IKKE venta at det skulle skje så raskt.

På samme måte som deg "visste" jeg det også før jeg tok testen...

Nå er de symptomene på sett og vis borte, men har fått bekrefta graviditeten på lab på legekontoret.

Jeg skal til lege nå på onsdag, men min utfordring fram til da er å prøve å finne ut hvor langt jeg kan være på vei.

Litt surrete av meg, og husker dermed ikke når siste mens var:(

Det jeg imidlertid husker er at jeg gangen før det tenkte at jeg vil få mensen i mnd skiftet mars/ april.

Blødde ca den 12, men det var veldig lite...festeblødning?!

Noen som kan hjelpe meg og beregne? Som sagt....positive tester den 19.

Hei og gratulerer!:)

Hvis du sist hadde mensen ca. 2 mars (siden du sier den neste ville kommet i månedskiftet mars/ april) og du har 28-dagerssykluser, er det lite sannsynlig at du ville fått positiv test allerede 19.mars. Dette er rett etter eggløsning, og det er ikke vanlig med positiv test allerede da. Hvis du imidlertid har el tidlig i syklusen så kan det være mulig. Er det noen sjans for at du ble gravid i forrige måned?

Konklusjonen blir: du er enten 4 uker på vei med termin ca.10.desember eller du er 8 uker på vei med termin ca.11.november. Litt vanskelig hvis du overhodet ikke husker når forrige menstruasjon var.. Håper du finner ut av det!:)

Takker:)

Må virkelig sette meg ned og tenke godt etter....hehe..ammetåken etter sistemann har vart i ca 8 år:)

Jeg tror da egentlig at jeg ut fra det du sier kan være 8 uker på vei...for som du sier- 4 er for lite..

Slutta med p-piller i januar, så jeg er veldig overassket og glad:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...