Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #26 Skrevet 22. mars 2009 Du skal ikke ha andre guder en meg. Og det betyr faktisk noe for meg også.
juhuuuu Skrevet 22. mars 2009 #27 Skrevet 22. mars 2009 Det er så mange av dere som virker som om dere tror at muslimer, kristne og jøder tilber ulike guder. Vet dere virkelig ikke at det er samme gud som tilbes i alle disse religiøse retningene? Så det å følge spise halalkjøtt blir ikke det samme som å vise respekt for en annen gud enn den kristne - det er bare ulike skikker for å vise respekt for den samme guden. Allah er bare ordet for gud på arabisk. Dra til en kristen kirke i et arabisk land, så hører dere dem tilbe allah der også!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #28 Skrevet 22. mars 2009 Norge er ikke norsk lenger.. det er el bare å innse det en gang for alle... jeg er helt enig med deg, HI. hadde også protestert på halal-kjøtt. skal muslimee komme til norge og nyte godt av vårt land og vår stat, så får de pinadø tilpasse seg også. da de forlot sitt land, enten pga at de måtte eller at deville, så forlot de den muslimske kulturenog religionen. de burde heller ha respekt for oss nordmenn og tilpasse seg og være ydmyk, "vi" tar tross alt imot dem, gir dem husly og mat og penger.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #29 Skrevet 22. mars 2009 Jeg respekterer at muslimer spiser halalkjøtt, men min Gud har ingen krav om bønn og spesialslakt etter den nyepakten som jeg som kristen bekjenner meg til. Og for meg er ikke Allah min Gud. Min Gud har en sønn, Jesus Kristus og det må DU respektere. Den arabiske Gudens lover og regler har INGENTING med min Gud å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #30 Skrevet 22. mars 2009 Jeg har alltid lært at man tar skikken i landet man kommer til. Bor selv i et annet land, og har måttet omstille meg enormt! Kunne ikke falle meg inn i halvsøvne å be om norsk mat på skolen til barna mine, eller at de bebgynte å feire våre dager. Her har de aldri fri fks i påsken på skolen. Nei, skikken tar man i landet man kommer til. Og respekterer kulturen. Norge har blitt et snodig land. Jeg ser det hver gang jeg reiser hjem, hvor forandret det har blitt.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #31 Skrevet 22. mars 2009 Akkurat som deg, 1625 bor jeg ikke i Norge. Og jeg er HELT enig med deg. Man respekterer sine omgivelser og det å nekte en norsk mamma å følge norsk tradisjon og kultur i norge er helt UTROLIG.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #32 Skrevet 22. mars 2009 Nettopp. Jeg synes det er så utrolig rart og merkelig. Har ikke ord for hvor snålt jeg synes det har blitt i mitt eget land. Helt utenkelig at det har blitt sånn. Det er fremdeles flest nordmenn, men dere har latt dere blitt overkjørt av muslimenes regler. Bare vent om noen år. Dette lover ikke godt, og det kommer til å skje mye vondt i Norge.
Tokatter_USA Skrevet 22. mars 2009 #33 Skrevet 22. mars 2009 Jeg er ikke helt sikker, men er ikke denne måten å slakte på (halal og kosher) fra Det Gamle Testamentet? Det gamle Testamentet tilhører da alle tre religioner?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #34 Skrevet 22. mars 2009 Mat forskriftene i Det nye testementet som vi kristne forholder oss til har ingen regler om kosher slakt eller halal slakt. Og når det gjelder å halal kjøtt som er importert er disse slaktet uten bedøvelse. Det gjelder også halal kjøtt som er fra Danmark, da de har untak fra dyrevernsloven når det gjelder halalslakt.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #35 Skrevet 22. mars 2009 Jeg tror alle er enige om at det som staar i Det Gamle Testamentet er temmelig gammelt. Uansett om det har med halal eller ikke, saa maa muslimene snart innrette seg etter den vestlige levemaaten, eller finne seg i aa bli der de egentlig hoerer hjemme. Men vi som vet litt mer om dette her, vet jo at de er ute etter aa ta over hele verden. Dette er faktisk deres misjon. De tar sakte men sikkert over, og de har god tid. Og som dere ser, klarer de dette i skolene og overalt i samfunnet vaart. Nye regler som er muslimene til gode kommer hele tiden, og vi maa bare godta det. Muslimene er naa over hele verden, og jobber hardt for aa integrere seg inn i arbeidsplasser, skoler og andre steder. Jeg spiser gjerne kjoettet deres. Og mine barn kan ogsaa spise det. Men jeg synes det har gaatt altfor langt med all denne forlangingen.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #36 Skrevet 22. mars 2009 Amen til 1718, med untak av at jeg ikke gidder å spise kjøttet deres. Svinekjøtt liker jeg også, magert svigerkjøtt er deilig og sunt.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #37 Skrevet 23. mars 2009 Slutt å plag den stakkars læreren og la henne konsentrere seg om viktigere ting! Dette er noe de har bestemt for å gjøre den veldig fulle arbeidsdagen sin litt lettere! Ta det for hva det er!
Tokatter_USA Skrevet 23. mars 2009 #38 Skrevet 23. mars 2009 Jeg håper svigersene dine blir slaktet MED bedøvelse. Selv synes jeg ikke svigerkjøtt virker fristende i det hele tatt.
Tokatter_USA Skrevet 23. mars 2009 #39 Skrevet 23. mars 2009 Og du bør helst slenge inn en bønn samtidig.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #40 Skrevet 23. mars 2009 Enig med deg HI. Stå på ditt. Det er hele tiden vi norske som må innrette oss etter muslimene. Det er jo de som burde innrette seg etter oss, når de kommer hit til Norge. Vi må bli litt tøffere mot de. Med en gang vi ikke gjør som de vil, spiller de rasistkortet, og får det som de vil. Sleipe er de. Innen 50 år er nok Norge et muslimsk land. Nei, uff. Dette er et tema som irriterer meg grenseløst. Er ikke rasist, men blir så sinnsykt irritert over muslimer som kommer hit, og ikke klarer å innrette seg idet norske samfunn.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #41 Skrevet 23. mars 2009 Må være en bra skole hvis barna får mat der? Ikke mange skoler som har det tilbudet til sine elever.... Men man må jo klage på alt...Ingen som kan "snikislamisere" mine barn eller meg....Jeg lever etter "å behandle alle som jeg vil de skal behandle meg",- og ikke med viten og vilje være slem mot andre,- og deler av mitt overskudd med de som har mindre.. Dette lærer jeg også mine barn..Religion er ikke spesielt viktig for meg... Jeg "tror på noe",- men kan ikke med min største vilje tro at en religion er "bedre " enn en annen,- men antar at alle tilber samme gud,- på en måte som er tilpasset det stedet den religionen har sitt opphav....Jeg lærer barna mine at religion er noe privat, som mange praktiserer på ulike måter hjemme hos seg selv, noen lever hele livet sitt etter en religion, andre merker vi ikke på hvilke religion de tilhører..Like fullt skal barna mine vise respekt for den troende, og siden vi hjemme hos oss ikke har noe standpunkt mot visse typer mat så får de spise både vegetar, kosher, halal og annen mulig "rar mat",- om det er DET som blir servert... VI feirer jul som en høytid vi har for å feire det å være snill mot hverandre og en høytid hvor vi deler med andre (bytte gaver kan vi også kalle det) og de får selvsagt lære om jesus, vintersolverv og nissen... Er du redd for at dine barn skal bli snikislamsiert så må du kanskje se på den oppdragelse du gir de..Om DU lærer de at alt er svart/hvitt så er det meget mulig at de enten vil BLI muslim eller HATE muslimer.....Om mine barn blir muslimer er det forhåpentligvis fordi de har tatt et bevisst valg, om de IKKE blir det, så vil de fortasatt kunne omgåes de som venner og ha respekt for de... Det er det MIN oppdragelse går ut på iallefall...Man skal ikke være redd for det ukjente, men tilnærme seg kunnskap med åpen nysgjerrighet og respekt.... Fanatikere har jeg ingenting til overs for..Fanatisme er FARLIG; det være seg religion, politisk overbevisning, slanking, moter, mat, trening osv osv.. ER man fanatiker innefor en eller annen sjanger er det alltid en mulighet for at man er til fare for seg selv og/eller andre.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå