Gå til innhold

Vil dere vite kjønnet?

Anbefalte innlegg

Da jeg fikk barn forrige gang synes jeg det var kjempespennende å ikke vite hva kjønnet var, men denne gangen vet jeg ikke helt hvordan jeg vil gjøre det. Noen som kan fortelle hvorfor de vil/ikke vil vite, så får jeg litt å vurdere ut ifra og tenke på?

Hilsen en som liker overraskelser

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139842944-vil-dere-vite-kj%C3%B8nnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillemamsi

jeg har lyst til å vite det :)

gjorde det men min første også.

Grunnen er vel at jeg er så utrolig nysgjerrig, rett og slett. Og jeg vet jeg har muligheten til å få vite det, og da MÅ jeg bare vite det. Og føler at når jeg vet kjønnet så er det lettere å kjøpe inn alt som trengs.

Men sånn er jeg....er vel veldig forskjellig hvordan folk tenker.

Ja...! Før har jeg tenkt at jeg ikke ville det, men nå er det ingen tvil! Får vi mulighet til å vite det før babyen kommer, vil vi gjerne det :) Litt kjekt å kunne kjøpe litt annet enn bare kjønnsnøytrale klær osv. på forhånd, synes jeg da ;) Men skjønner godt de som vil ha overraskelsen også! :)

Hei, jeg ville vite det sist, og det vil jeg denne gangen også.

Jeg føler liksom at jeg er litt mer fortrolig med den lille der inne syns jeg. Kan tenke på den som en han eller hun, en sønn eller datter. Og kanskje til og med ved navn om man er så tidlig ute med slike ting. :))

vi kommer absolutt til å ville vite det når den tid kommer. Tror ikke jeg klarer å vente. ettersom dette er førstemann blir det en stor nok overraskelse bare å få en baby:) får jeg vite det håper jeg a det kanskje blir litt lettere å forberede seg..;)

lykke til håper du finner ut hva som er best for deg/dere

Jeg vil i utgangspunktet ikke hvite det... Hvet ikke helt hvorfor.. Men mannen min vil veldig gjerne hvite det og siden det virker som han har litt vanskelig til å forholde seg til dette så tenkte jeg at vi kan hvite det så kanskje det blir litt mer virkelig for han... Og også... Hvorfor ikke?.. Gjør jo egentlig ikke så mye fra eller til...

Annonse

Vi kommer garantert til å ville vite kjønnet om dette er mulig å se når den tid kommer. Vi har to jenter fra før av, så for oss er det selvfølgelig spennende å få vite om det kommer ei jente til eller om det blir en gutt. Vi synes jo det hadde vært veldig stas med en gutt da, men blir glad uansett selvfølgelig! Men vi klarer rett og slett ikke å vente til barnet blir født med å få vite kjønnet..! Forøvrig ville vi vite kjønnet på våre to forrige også!!

Hei:)

Vi vil nok vite kjønnet...Er nok litt for nysgjerrige til å la være.

Det spiller ingen rolle hva det blir, men da kan man jo tenke litt mer konkret i fht navn, klær osv:)

Så hvis vi har mulighet for å få vite så klarer vi nok ikke la være....

jeg vil prøve begge deler.. Forrige gang fikk sambo bestemme, og han ville absolutt ikke vite, så jeg klarte å la være å spørre. Det var kjempe spennendes, men irriterendes når både fremmede og kjente skulle si en mening om hvilket kjønn det var og hvorfor...

Denne gangen sier sambo at jeg kan få velge, og jeg tror jeg vil vite denne gangen... men kan hende jeg ombestemmer meg, vet ikke før jeg ligger der på ul ;)

• 2 uker senere...

Hei. Jeg hadde egentlig ikke lyst til å vite kjønnet på forhånd, men min samboer har lyst. Han syns det kan være greit å handle inn det meste slik at alt er klart. Da blir senningen bare flyttet fram til ultralyd undersøkelsen:-)

Annonse

Ja, vil vite det! Har ikkje diskutert det med mannen min endå, men... Håper han vil vite og :-) Absolutt samme for meg kva kjønn eg får. Har alltid hatt lyst på ei jente, men har ein gut no, og syns det er veldig kjekt, så vil gjerne ha en gut til og :-)

Sist visste vi det, men fortalte det ikkje til andre. Følte meg litt "nærmare" babyen når eg visste kva kjønn det var, derfor vil eg vite det no og. Og so er det jo litt kjekt å planlegge navn og sånn når en veit kva det blir :-)

Jeg vil vite det, og jeg tror mannen også vil.

Vi har tre gutter fra før, og snakker allerede om han som lillebror. Ingen av oss kan se for seg noe annet, men det er jo greit å få det bekreftet.

Jeg tenker også i forhold til de andre barna. Det blir nok rart for dem om vi snakker om lillebror, og så plutselig kommer det en lillesøster.

Jeg synes i tillegg det er vanskelig å finne navn, og det er jo litt enklere å bare finne til ett kjønn.

Vi vil ikke vite.. Sist gang viste vi, men da var alt som skjedde rundt hele svangerskapet så nytt og spennende, i tillegg var selve fødselsopplevelsen helt ukjent. Så da føltes det veldig riktig å vite.Men nå vet jeg liksom hva jeg går til, hvordan det oppleves for meg å føde, hvordan det kjennes ut når de første sparkene melder seg, så da kan det være greit med spenningen rundt hvem som gjemmer seg inni der vente til slutt. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...