Gå til innhold

1 MA, 2 SA, gravid på ny og blod idag... Hjelp!!!!

*anki *

Anbefalte innlegg

Blir så veldig lei meg og frustrert her. Er 6+6 idag og skal etter plan på samtale og ul når jeg er 8+1. Men det er en uke til... Skal på sykehuset for å sjekke om jeg trenger hormontilskudd for å få spiren til å sitte... Men hvorfor må de vente til jeg er 8 uker gravid??? Det kan være for sent... Idag kom det blod i trusa igjen... Er så veldig lei meg no. Så er det typisk at dette skjer en lørdag og ikke en ukedag så jeg kan få tak i jordmoren min...

Jeg har to friske og kjekke gutter. Der gikk svangerskapene uten noen problem. No er jeg gravid for fjerde gang på 1 1/2 år, og jeg har mistet 3 ganger. 1 MA uke 12, to SA i uke 7 og 6. Så hvorfor da vente til uke 8 før utredning*?????

Fortsetter under...

Hei vennen... Uff, kjenner så godt hvordan du har det. Jeg har ett barn fra før og har mistet 3 ganger nå...2 SA uke 6 og en BO oppdaget i uke 8....

Er nå gravid uke 9+4 og så langt går det greit....

Men... hvor mye blør du? Jeg vet hvordan panikken kan sette inn bare vi ser litt rødt. Husk at det er veldig vanlig å blø litt ved vanlige svangerskap... Slimhinnene våre er helt på trynet og vi kan begynne å blø bare vi trykker litt hardt på toalette. Mange blør etter sex eller egne orgasmer....Blør du mye? Tar det seg opp? Og er det friskt?

Utrolig rart at de venter så lenge. jeg opplevde noenlunde det samme. Siden jeg har mistet så mye før, ble jeg henvist til en spesialist...Men ikke før uke 9... Dette skjønte ikke jeg heller...Hvis vi må ha hjelp over 6-ukers kneiken så hjelper det overhode ikke å snakke med noen 2-3 uker etter det...?

Jeg gikk til privatlege,sentrumslegene. Jeg vet han har god peil på oss med problemer.... Og han ga meg albyl-e, som er blodfortynnende for at mer næringsrikt blod skulle gjennomstrømme livmoren... Og Crinone,- østrogen-gel for å få opp østrogen-nivået... Og til slutt mente han at jeg hadde et overaktivt immunsystem som støtet ut fremmedlegemer fra livmoren,- så nå går jeg også på Prednisolon som svekker immunsystemet. Lav dose da....

Og på denne pillecocktailen går det faktisk bra så langt...

Kan jeg spørre om du bor i nærheten av Bergen? Da ville jeg anbefalt å få time der og hjelp. Det var viktig å begynne på disse medisinene tidlig sa han...

Jeg håper virkelig at alt går bra med deg denne gangen. Det må jo være vår tur snart? Prøv å ikke ta harde tak, slapp av, lev litt i sølibat selv om det er kjempekjipt...Og så skal jeg krysse alt jeg har for deg....

*Klappe på*

Tusen takk for flott svar. Veldig takknemlig. Var veldig opplysende dette her.

Mandag skal jeg ringe gyn på sykehuset og kreve få komme inn. Tar meg sykedag på jobb. Har egentlig lagt på sofa i hele dag og skal gjøre det i morgen også.

Jeg har ikke blødd ut et bind idag heldigvis. Det har vært tynt friskt blod når jeg har tørket meg. No er det nesten ingenting. så vidt et lite spor. Har også vært litt kvalm så håpet er der fortsatt til det motsatte er bevist. Har en veldig snill jordmor så tror hun pusjer på for at jeg skal få hjelp på sykehuset. Hun synes det var lenge å vente til uke 8. Så skal ringe henne også mandag. Så håper jeg det ikke tar seg opp noe særlig mer før det...

Jeg bor ikke i Bergen, men på sunnmøre.

Men takk for tipset. Eller tipsa...skal skrive ned navn på den coctailen din...

Lykke til til deg også - ja måtte det bli vår tur denne gang.

Klem:-)

Huff, føler virkelig med deg:( har hatt 1 sa og 1 ma nå ila siste halvåret og nå er jeg 10 uker i morgen. i går hadde jeg også blod på papiret, en ufattelig vond følelse:( har ikke kommet noe mer her da, men kjenner jeg er ikke kjempeoptimisktisk! har også et barn fra før hvor alt gikk fint. Håper det går bra med oss begge!!

Å Lillypia. Lykke til til deg også. Har ikke noen god følelse her. Har lagt på sofa store deler av dagen, men det kommer fortsatt blod i rykk og napp. Ikke sånn at det drypper i do, men rødt og friskt og tynt på papir når jeg tørker meg...

I morgen skal jeg kreve å komme på ul, om jeg så må sette meg på sykehuset å vente...

Vært på ul idag. Der var en sekk, men såg ikke noe hjerte. Så enten er det dødt eller så er jeg kommet mindre enn jeg trodde... Skal tilbake om en uke. Tok blodprøve for å måle stigning på hcg, så er der stigning neste uke er alt bra. Kanskje jeg tar meg en tur senere i uka for å slippe vente helt til neste mandag...for å ta blodprøve altså...

Bør jeg vente to dager eller mer før jeg evt gjør det???? Andre som har måttet måle nivå på hcg gjennom blodprøver?

Annonse

Åh, hei. Så synd at du må gå slik og avvente situasjonen. Det er så utrolig vanskelig å få tiden til å gå! Du må nok la det gå noen dager før du måler neste gang, men gjerne ikke en hel uke da.... Jeg ville prøvd å få tatt blodprøve på fredag. Legen min anbefalte 5 dager i mellom forrige gang jeg måtte måle hcg ihvertfall.

Håper virkelig virkelig at alt er ok inni der,vennen. Det må det være!

Det at du er satt tilbake i tid har skjedd mange her, så fortvil ikke.... Ikke før du vet ( ja,vet det er lettere sagt enn gjort...)...

Tvi tvi *Krysse fingre*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...