Gå til innhold

3 dager igjen til jeg blir mor!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest leelu25 - ks 26.mars :)

Jeg skal ha planlagt ks om 5 dager i skien. torsdag 26. mars - gru/gleder meg veldig.

Gleder meg voldsomt til å treffe tulla, men gruer for selve snittet..

Grunnen til at jeg skal ha planlagt snitt er sist fødsel som varte i tre døgn og endte i et dramatisk hastesnitt som var veldig lite hyggelig, hvor både jeg og ungen ble syke i etterkant og babyen lå 8 døgn på nyfødt intensiv med infeksjon.. han var også livløs når de endelig snitta han ut.. så det gikk ganske heftig for seg.

men; jeg prøver å tenke at denne gang skjer det i rolige, kontrollerte former og jeg er ikke utslitt av 2 døgn med rier først, så det kan umulig være like ille.. Har jo hørt at folk som har hatt begge deler sier det er som natt og dag. Altså et hastesnitt og et planlagt snitt :)

Hvor skal du snittes? :)

Ville bare ønske deg riktig lykke til, leelu! Dette blir en HELT annen opplevelse enn sist.

Jeg hadde også et dramatisk hastesnitt sist, det stor bra til med ungen, men dårlig til med meg. Gruer meg ikke noe til planlagt snitt nå, selv om det bare er ett og et halvt år siden sist, tenker at dette blir veldig annerledes og positivt. Jeg hadde full narkose sist, og skal ha spinal denne gang. Gleder meg til å treffe veslejenta vår!

Tusen takk for det Emblaa :-)

Ja jeg prøver å roe meg selv ned med at det UMULIG kan bli like ille som sist, hvor det gikk nesten et døgn før jeg i det hele tatt fikk se ungen.. Dag 2 før jeg fikk ta på han liksom, så det eneste jeg håper på denne gang er at vi begge skal være friske og få være sammen på barsel med pappan :) Noe de aller fleste tar som en selvfølge.

Når skal du ha KS? :) Kjenner tankene kverner i hode hver kveld nå på alt som gikk galt sist, men jeg tror det blir bra denne gang, det må det blir :))

12. juni blir det keisersnitt på meg, på Drammen sykehus denne gang. Hadde all oppfølging på Rikshospitalet sist, med igangsetting i uke 37, som altså endte i akutt keisersnitt i full narkose etter to døgn.

Spurte forsiktig om planlagt keisersnitt denne gang, var forberedt på kamp, men blei innvilga på medisinsk grunnlag tvert, og fikk dato da jeg var i uke 23. Denne gang blir det også keisersnitt i uke 37, viss jeg kommer så langt da. Hadde så skyhøyt blodtrykk og masse komplikasjoner på slutten sist, så denne gangen blei jeg sykemeldt fra dag 1, med beskjed om å ta det med ro til fødsel. Ser bra ut så langt!

Hvor skal du ha KS denne gang?

Annonse

Ja - skien sykehus her. Var der jeg hadde hastesnittet sist og for 2 år siden.

Jeg har jo mens og ultralyd termin 30,mars, så snittet tas bare 4 dager før, litt i seneste laget, men nå er jeg så nær målet - så er stolt over å ha holdt ut såpass lenge!! :)

Blir lagt inn dagen før, onsdag 25.mars, så da må jeg ha med laptopen tror jeg, for tviler på at jeg får sove kvelden før. Her nede blir man liggende på sykehuset over natten!

Skal skrive inn her dagen etter snittet og fortelle hvordan ting har gått. Er meeget spent på hvordan formen blir ettersom jeg var rullestolbruker og sengeliggende i evig tid sist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...