Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har (ved en feil av skattedirektoratet, takk for den) fått selvangivelse for næringsdrivende - igjen. Men jeg tror dette gjelder uansett hva slags selvangivelse man har fått. Jeg har altså IKKE fått skatteberegningen, men alle fradrag og lønnsinntekter etc står jo oppført.

Det står derimot ikke noe om BSU. Jeg vet at sparebeløpet er innberettet fra banken min. Jeg mener svakt å huske at jeg lurte på dette i fjor også... Er det slik at jeg ikke må føre opp denne posten (1.5.1) på selvangivelsen, selv om den ikke står der? Eller må jeg det? *forvirret*

Skrevet

Det sier du noe, syens det var noe som manglet. Jeg har også ved en feil fått den for Næringsdrivende, selv om jeg kun driver en nettside med minimale inntekter på. Ifjor var det rett under 1000, men er ikke skattedirektoratet sin feil at jeg får den, men de som utbetaler annonseinntektene mine.

Men står ikke noe om BSU på min heller, jeg sparte fullt beløp og skal ha avdragene deretter. Men det er kansje ikke mulig at det kommer på automatisk når man lissom er næringsdrivende å få fradrar for BSU.

Du må nok føre den opp, ellers blir det bare glemt- ingen som gjør det for deg. *Notere å gjøre det selv... Samme som med oss (og sikkert mange andre samboere også) at de ikke husker at gjelden på eks bolig ikke kan stå bare på en når en ikke er gift, men må deles på to. Likevel husker de det ikke til neste år... *Lurer på om vi skal gifte oss bare for å slippe det.... :)

Vet du om man må vente til oktober med å få eventuelt tilgode selv om det er en feil at man har fått den for næringsdrivende.

Skrevet

Jeg skal ikke si det sikkert, men jeg tror man må vente til oktober når man vel har fått den elendige selvangivelsen for næringsdrivende... Jeg orker i alle fall ikke akkedere med skatteetaten, INGEN TING er jo enkelt der! Jeg fikk beskjed av dem per telefon i fjor at jeg måtte skrive på selvangivelsen i fjor at jeg neste år (dvs i år) skulle ha selvangivelse for lønnsmottakere, siden jeg har avsluttet foretaket mitt, men tror du de fikk det med seg? Neeeeei!

Jeg har bare denne følelsen av at skatteetaten sa noe til meg per telefon i fjor ang BSU, da hadde jeg mange spørsmål om mye... Men jeg kan ikke huske hva det var! Må vel ringe dem igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...