Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 21. mars 2009 #1 Skrevet 21. mars 2009 Da mener jeg at de setter seg opp selv. Her har junior begynt å "klatre" opp på møbler osv, slik at han sitter/ står på knærne. Men han har 0 balanse, så det har blitt litt knall og fall selv om jeg prøver være flink å passe på ham. Er det vanlig at de er oppe på knærne først. Før de begynner å sitte?
lise-mor Skrevet 21. mars 2009 #2 Skrevet 21. mars 2009 Min sønn satt første gang da han var såvidt blitt 6 mndr. Han var oppe på knærne en god stund før han satt seg opp, og tok sitt første "krabb" da han var ca. 5 1/2mnd.
*En rosa og en blå* Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Det er helt individuelt. Lisja vår er 8 mnd'er, og har krabbet og reist seg opp i nesten halvannen mnd nå, men hun setter seg ennå ikke opp uten at hun har en hånd i gulvet eller holder seg i noe. Hun har satt seg opp uten støtte et par ganger, men har gått bakover, så hun er vel klok av skade... ;-P Andre i barselgruppen sitter som noen påler, men krabber ikke eller reiser seg opp. Alle utvikler seg forskjellig.
mai mammaen til to Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 begge mine har fått sitte på rumpen selv om dem ikke har kunnet sette seg opp selv. eldste satt selv på 6 mnd dagen. hun satt seg opp selv en mnd etterpå. mini var 7 mnd når han satt selv. og 8.5 mnd når han satt seg opp selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå