Anonym bruker Skrevet 21. mars 2009 #1 Skrevet 21. mars 2009 Vi flyttet inn her for noen måneder siden. I går fant jeg frem en kaketine jeg ikke har brukt siden jul. Oppi den lå en bitteliten "gul" larve, ca 3 mm. Kjempe ekkelt. Rett etterpå krøp to bittesmå brune biller over gulvet. Litt runde og de hadde vinger. Noen som vet hva dette kan være? Jeg har ryddet ut av skapet der jeg fant larven i går, der fant jeg tre larver til i noe som ikke har vært brukt på flere måneder. Jeg har ryddet ut av matskapet, men har ikke funnet noe. Jeg skal rydde ut av resten av kjøkkenet også. Skal jeg støvsuge og så vaske over? Eller bare vaske? Noen som kan hjelpe?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2009 #2 Skrevet 21. mars 2009 støvsuge også vaske vaske vaske. Det kan være at billene kommer fra mel faktisk, larvene vet jeg ikke...
Tonita Skrevet 21. mars 2009 #3 Skrevet 21. mars 2009 Jeg har hatt fleskebiller på kjøkkenet. De er brune med en markert mørkere stripe tvers over ryggen. De kom ned gjennom ventilatoren fra et fuglereir som var inni ventilen. Hadde dem to år på rad. Heldigvis har vi flyttet nå. Ekkelt...Æsj.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2009 #4 Skrevet 21. mars 2009 Jeg så en bille gå under der vi har mel og slik, kan det være melbille? Til HI, så husker jeg søsteren min flyttet inn et gammelt hus og der ble det larver og biller i kjeleskapet, var visst ganske vanlig at de søkte dit. *GRØSS*. jeg hater slike ting!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2009 #5 Skrevet 21. mars 2009 Jeg har opplevd melbiller en gang, kom fra en pakke med havregryn. Etter det oppbevarer jeg alltid mel og kornvarer i lufttette beholdere, og de er gjennomsiktige slik at jeg kan se om det dukker opp noen uhumskheter. Dette skjer jo fra tid til annen det....desverre. Ekkelt er det! Klarte jo også å spise noen av disse ekke krypene, oppdaget det mens jeg satt og spiste havregryn. Etter den opplevelsen tok det mange, mange år før jeg klarte å spise det igjen...Æsj!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå