Gå til innhold

OPPFORDRER ALLE TIL Å "VARSLE" ANONYME INNLEGG SOM ER STØTENDE

Anbefalte innlegg

Grunnet at noen ser ut til å more seg stort med å provosere å trakkasere brukere av dette forumet vil jeg oppfordre til å ikke svare og å varsle slike innlegg.

Tror det er dem beste måten å få bukt med problemet. HVisvi svarer får de den reaksjonen de er ute etter og vi hjelper dem da med å få dekket sine (syke?) behov.

Lim inn en link til inlegget i en mail til moderator.

Fortsetter under...

Kan faktisk ikke huske å ha lest et eneste innlegg som er skrevet for å trakassere noen her! Muligens provosere, men det er det da på alle forum. Dessuten så får man jo ikke sagt noe om sine tanker omkring fødselsangst uten å bli angrepet for å ikke ha forståelse.

Det finnes grader av angst, og forumet BØR jo kunne fungere for alle.

Jeg vil heller oppfordre dere som ikke vil høre solskinnshistorier og oppmuntrende råd til å la være å lese disse innleggene. Er faktisk endel med fødselsangst som lar seg berolige over at det kan gå bra, og få høre at en kan komme over angsten sin.

Og ja, jeg skriver under med anonym...

Jeg sikter overhode ikke til innlegg med solskinnshistorier, men innlegg som angriper kvinner med angst, kaller andre for dum som har angst ect. Beskylder kvinner med angst for å dyrke angsten sin og andre ting som er ment for å såre å trakke på kvinner i en svært vanskelig situasjon.

OG dette er ikke forumet for å "provosere" det får du ta ut på kranglesiden.

Det er heller ikke en side for KS-debatt, hva som er riktig og galt, den siden finnes fra før og heter fødselsdebatten.

Jeg bare må få kommentere at dette er den meste eksluderende siden på bim. Eller nei. Dette er den siden med de mest eksluderende frontfigurene på bim. Maken til å dytte vekk andre enn de som har den samme oppfatning som seg selv.

Det er ikke alltid at man får medhold på de andre sidene heller, hvorfor skal dere hevde den retten her hele tiden?

Tål konstruktive tilbakemeldinger. Det gjelder både her på nett, og ellers i livet.

Sv: Til alle dere med fødselsangst!

18:11 3.02.2009

Så var vel dette også et forum for dem med fødselsangst, og ikke for alle som bare er litt nervøs for fødselen og så får en ro over seg i siuasjonen.

Synes innlegget ditt er respektløst og at det ikke burde vært skrevet på dette forumet. Alle solskinnshistoriene fra dem som har "klart" det kan kanskje publiseres et annet sted enn å "gni det inn" her som det er en del som føler seg mislykket for de ikke "får det til".

Og grunnen til at man kan være anonym her inne er ikke for å trakasere andre, men for de som tør stå frem med sine opplevelser som ikke er "perfekte" og som kke vil bli rakket ned p av spnne som deg.

godegodemamma

Bare et sitat... Og HI i dette innlegget skrev absolutt ikke at noen var dumme for å være redde.. det gjorde svareren under.. Kalte seg selv og andre "dumme".

Man trenger ikke føle seg dum selv om man har fødselsangst, men man må jo tåle at andre kommer over den...og tåle å HØRE det...

Annonse

Bare et sitat av den teksten sitatet over var et svar på....

Himmel og hav... dere som har "ekte" fødselsangst har fullstendig blokkert dere fra å få høre positive erfaringer og henger dere opp i alt som er forferdelig.. Er sikker på dere leser alle skrekkhistoriene med lupe for å forsikre dere om at dere har tenkt på alt som kan skje..

Synes det er flott at de som har kommet over angsten sin kan gi oppmuntrende ord til dem som enda venter på fødselen.

Og det med at en får en ro over seg når en først er i situasjonen er jeg sikker på mange kan være enge i...

Anonym

Vil ikke akkurat si det var skrevet på en konstruktiv måte...?? Og hovedinlegget var sikkert godt ment, men ble tatt ille opp av MANGE så da er kansje kritikken mot hvordan det er skrevet berettiget...?

Men dette ble jo en avsporing, var ikke det denne tråden handler om. Denne tråden handler om ANONYME som f.eks henger ut andre som tør å signere inleggene sine med nick. Og som skjult bak anonym ytrer seg på en måte som sr både stigmatiserende og svært negativ ovenfor andre.

...... som anonym over her gjør.....

Nå liker ikke jeg å være anonym, men dette forumet er det eneste stedet hvor jeg har hatt lyst til å være det. Det er ingen grunn til å ta for seg de som signerer med anonym, det kan hende de føler at de må for å slippe å bli hugget hodet av her inne. Ikke usannsynlig!

Dessuten er det en mulighet som ligger der, og da er det lov å bruke den.

Legg heller opp til saklige innlegg uten å fly i fleisen på hverandre, så slipper folk å føle behov for å signere med anonym. Nå er det forøvrig ikke veldig offentlige navn vi andre signerer med heller, da.....

Jeg vet ikke helt om jeg er enig i at folk har blitt direkte trakassert her, men det har helt klart kommet endel unødvendig innlegg fra folk som ikke har noe å gjøre her inne. Innlegg som åpenbart bare er skrevet for å provosere, av typen "herregud, skjerp deg, å føde er jo så naturlig bla-bla-bla". Det er ikke akkurat det man trenger å høre hvis man virkelig er livredd. Det fører kun til én ting: Nemlig at man blir enda mer redd, og føler seg enda mer mindreverdig. Noe å tenke over for de anonyme som måtte føle seg truffet?

Men du, dette blir jo på samme vis, da... Hvis meningen er å treffe noen.... Det er neimen ikke stor forskjell på folk når det kommer til stykket, alle sitter på hver sin høye hest, og har rett, liksom?!?!?

Tja, hver enkelt kjenner vel i alle fall seg og sin egen angst bedre enn en tilfeldig anonym som kommer med lite konstruktive tilbakemeldinger om at man bare skal skjerpe seg, kvinner har født i tusenvis av år. Det har de jo rett i. Men samtidig har jo kvinnene som er redde også rett i at det ikke er så enkelt som bare å "ta seg sammen". For ærlig talt, da hadde vi jo bare gjort nettopp det!

Hva som er "rett" avhenger helt av hvem du snakker med. Følelser er ikke svart-hvite. Det som er rett for en person, er ikke nødvendigvis det for en annen.

Jeg tolker ikke HI som at man ikke skal signere med anonym, men at man skal varsle de som trår over grensen på hva man skriver til andre OG signerer anonym

Er nok smart å overse dem som helt tydelig bare er ute etter å provosere å ikke bite på å la seg trekke opp....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...