Anonym bruker Skrevet 21. mars 2009 #1 Skrevet 21. mars 2009 Jeg har ikke vært med på noen aktiviteter med jenta mi(nå 15 mnd), ikke engang barseltreff (ble ikke opplyst om at dette var et tilbud før datteren min var 9-10 mnd...) og nå har jeg veldig lyst til å melde meg på et eller annet sammen med henne, for at vi skal få treffe andre mødre/fedre og barn på samme alder. Viktig for oss begge nå kjenner jeg.. Hvilke tilbud fins det for barn over 1 år? (bor forresten i Moss) Noen som har noe å anbefale? Har prøvd å finne ut litt om Småbarnssang, noen som er med på det? Det foregår i kirka, så er ikke så hypp på å være med hvis man synger salmer o.l...
Mamma til jente feb.08 Skrevet 21. mars 2009 #2 Skrevet 21. mars 2009 Vi går i åpen barnehage(Bergen) Der har de og babysang. Men det er bare opp til 1 år. De over 1 år er i den åpne barnehagen..Kjempe kjekt og jenta mi koser seg. Vi er bare 2 timer ca pr gang pga soving og sånt. Babysang er forresten ikke ille. Lite salmer;)Men jenta di er uansett litt for stor nå,hihi...
Solveig73 Skrevet 21. mars 2009 #3 Skrevet 21. mars 2009 Åpen barnehage som er nevnt her, benytter vi også oss av innimellom. Det er så koselig for barna, der får de møtt barn i alle aldre. Jenta mi blir kjempesliten de dagene vi er der. Bare et par timer om gangen. Men da fyker hun rundt og leker sammen med de andre. Personalet der har samlingsstund med sanger og leker, og er veldig populært. Hjemme er lillefrøkena veldig mammadalt og henger i skjørtene hele tiden, men i barnehagen bryr hun seg ikke en døyt om moren sin:-), så da kan mor sitte og skravle med andre mødre og drikke kaffe. Veldig fine dager der, og anbefales!
Lillegull2008&2010 Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Åpen barnehage nevner jeg også med varme ord, har akkurat begynt å gått dit selv, og det er veldig morsomt. Det er det helt sikkert der du bor også, søk på kommunens sider så finner du sikkert en oversikt over åpne barnehager i din kommune. De som har den åpne barnehagen hvor jeg bor har også en egen musikk gruppe. en time hver uke hvor det synges og spilles på intrumenter. Veldig stas! Da betaler vi 20 kr per gang og storkoser oss. Og i kirka vi har i nærheten er det både babysang og småbarnssang. Vi har vært på babysangen, og nå skal vi gå over på småbarnssang som passer for 1 til 3 åringer. Ett par kirkesanger blir det, men det er jo morsomme kirkesanger da, ikke de som synges under gudstjeneste f.eks. Så man overlever fint det selv om man ikke er personlig kristen Også er vi endel på babysvømming. Aner ikke aldersgrensen der, men min gutt er 13 mnd og vi går der enda, og regner med det ikke har så mye å si at vi går der fram til sommeren. Det er vell så lenge at de ikke ødelegger for de andre småbabyene som er der, men min har plutselig begynt å bli forsiktig av seg i bassenget så derfor er det kjekt at det ikke er så mye støy og at det er flere babyer der. Er man egentlig for stor er det jo åpne dager i svømmehaller slik at man kan dra da. Anbefaler deg å finne på slike ting, det er veldig stas for både mor og barn
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #5 Skrevet 24. mars 2009 Tusen takk for tips Hun skal begynne i bhg om ca 1,5 mnd, men har lyst til å delta på noe sammen med henne også. Tror vi satser på å prøve Småbarnssang, hun elsker musikk! Et par kristne sanger tåler vi ja HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå