Gå til innhold

Flere som er lykkelige? (Hjertelyd hos lege 12+5) =)

Anbefalte innlegg

Har jo hørt den på Ul og her hjemme med baywatcher, men likevel er det stas å høre den hos legen. Han kikket på bildene fra Ul og sa han kunne se mye utfra de. Han lurte på om vi fikk vite kjønn, jeg fortalte at jordmor ikke kunne se det, men vi ønsker å vite det. Så lyttet han på hjertet. 150 ble den målt til, og den har ligget mellom 150 og 162 de andre gangene den har blitt målt. Legen sa at han var sikker på at vi venter ei jente.

Dette blir spennende å se på neste UL. Kan nesten ikke vente. Ringte sykehuset i dag, for vi har fortsatt ikke fått noe brev, men de hadde ikke satt opp noen time enda.

Spørs om jeg klarer å vente, kanskje jeg tar en ny Ul for å sjekke kjønn når jeg skal til Jordmor i uke 17.. Hmm.. (Har mulighet til det, da ho har UL apparat, ikke er det dyrt med 300 kr heller).

Ellers var prøvene fine, bortset fra lav blodprosent, og legen liker ikke at jeg ikke går opp i vekt. Magen vokser som den skal og fosteret ser ut til å ha det helt fint, så ingen fare enda. Får håpe kvalmen gir seg snart, så jeg får nok næring til meg selv også.

Nå kjenner jeg liv flere ganger hver dag. Vi har en meget aktiv liten spire =) Bare små "bobler" eller bittesmå stikk som er spark, hehe. Så koselig, kjenner det igjen fra sist.

Flere som er lykkelige?

Fortsetter under...

Oi, så heldig du er:)! Var hos jordmor på tirsdag ( da i uke 13+2), men hun kunne ikke finne hjertelyden enda. Gleder meg til neste gang, kanskje hun finner den da.

Dette er mitt første svangerskap, og vet ikke helt hvordan det føles når man kjenner det lille i magen, men hadde en snodig følelse, mersom en leamus på høyre side på mandag. Synes kanskje den føltes litt for sterk og litt vel langt opp, til at det kunne være mitt lille mirakel. Menmen, jeg får vel svar på det siden, når jeg begynner for virkelig å kjenne liv der inne:)

Lykke til videre;)

cnn85:

Jeg har også en sånn leamus følelse langt nede på venstre side. Kjente det for første gang i uke 14, og nå er jeg i uke 16 og kjenner det hver dag:) Sikker på at det er fosteret jeg. Kjennes ut som noen prikker meg på innsiden av magen. spennede!

Beuwi:

Så spennende da:) Jeg la det litt ifra meg da jeg er førstegangs gravid, og det ikke er vanlig å kjenne det før ca 16-18 uker. Hmmm... kan det være(?) Gleder meg virkelig til å kjenne det igjenn, først da vil jeg nok kanskje få svar på om det kunne være det:)

Hei Veslemus:-)

Er det ikke herlig!!! Var første gang hos jordmor forrige uke, og ho fant hjertelyden ganske fort. Klar og tydelig sa ho:-) Den målte 150, vi har bare fått målt en gang enn så lenge, men ho sa ingenting om kjønn. Hører så forskjellig om at det er gutt/ jente hvis hjerteslagene er på 150...får vente til UL:-)

Annonse

Hei Ønskenurk i magen :-)

Jo det er herlig! Her har hjertelyden ligget mest opp mot 160. De sier det er typisk jente, men kan være gutter med høy puls også. Gutten vår lå på 140 hele veien. Så dette er spennende. Nå var det utfra Ul bildene, at jeg har vært ekstremt kvalm, fortsatt er kvlam og hjertelyden som gjorde at legen sa det er jente. Så kan jo ikke stole helt på det. Det sies at hjerteslagene til gutter ligger mellom 120 og 140, jenter fra 140-170, men det fins jo unntak. Spennende, ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...