Gå til innhold

Hemoride og fødsel!!!!

Anbefalte innlegg

Rett på sak! hehe :)

Jeg sliter med hemorider for tiden. det er fryktelig vondt. har kjøpt en salve som jeg bruker flere ganger om dagen. men er ikke noen sånn kjempe effekt av den ennå, skal brukes i 4-6 uker.

Men siden de gjør så vondt så kvir jeg meg til fødselen i fare for at det skal blir helt j..... vondt. er redd de sprekker eller lignende. Er det noen som har noe råd eller tips om hva jeg kan gjøre. synes det er kjempe flaut,så tør ikke spørre legen eller jordmoren. Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139840430-hemoride-og-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også slitt med dette de tre ukene som nå har gått siden jeg fødte jenta mi.. Tipper du ikke kommer til å kjenne noe til dem under fødselen, det er liksom andre smerter å konsentrere seg om, og har aldri hørt om at det kan sprekke. Synes uansett du skal snakke med jordmor eller lege om det, det er nok en helt vanlig problemstilling for dem. Har gjort litt research på nettet etter at jeg selv ble plaget med dette, og det virker til å være et VELDIG vanlig problem! Jeg har iallefall bestemt meg for å ta det opp med legen på seks-ukerskontrollen om det føles aldri så pinlig, orker ikke slite med dette resten av livet. Lykke til iallefall!

Kan kjøpes på apotek uten resept. Jeg har brukt det før. ingen fare å snakke med lege og jordmor, jeg har gjort det, og de tar det heeelt vanlig. Som å snakke om en hverdagsting:-)

De kan sprekke, ja, men vet ikke om det skjer under fødsel... Vil tro vi har andre ting å kjenne på da....

Lurt å spise frokostblanding med masse fiber. Funket for meg:-) pluss at akupunktur faktisk kan hjelpe!! Lykke til:-)

Hei!

Jeg har også vært en del plaget med hemoroider. Går litt opp og ned med smertene. Har brukt en krem som kan kjøpes reseptfritt på apoteket. Scheriproct heter den. Den fungerer på meg men tar et par dager før jeg merker at den lindrer. Bruker den når det er på det værste. Ellers så fikk jeg et tips om å smøre på honning. Og det syns jeg faktisk også fungerer. Et annet råd er å masere når du står i dusjen og prøve å trykke dem inn litt hvis du klarer. Da får de tømt seg for litt blod. Har også hørt om at det skal hjelpe å kjøle dem ned med is, men syns ikke dette var særlig effektivt på meg. Har snakket med både lege og jordmor om dette. Det er et helt vanlig problem som du ikke må være redd for å snakke om. Kvir meg også litt for smerter under og etter fødselen. Men tror vi får god hjelp som lindrer etter fødselen ihvertfall. Må bare prøve å stelle så godt som mulig med dem nå i forkant.

Lykke til!

Annonse

Hvis du har de innvendig så finnes det noen stikkpiller på apoteket som også skal brukes 4-6 uker. De hjelper litt på treg mage også :=)

men de ligger ikke fremme for de skal oppbevares kaldt og ligger ofte på bakrommet. Det samme gjør jordnøtt oljen som er super før og etter fødsel for ikke å sprekke og før å smøre.

Det er veldig lurt å gjøre noe med det for det kan bli veldig mye verre etter fødsel og det er greit å slippe operasjon eller å sitte på spesialpute med hull i i lang tid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...