mira37 Skrevet 20. mars 2009 #1 Skrevet 20. mars 2009 Vurderer hjemmeinseminasjon med privat donor og lurer veldig på hvor lenge sædcellene er levedyktige fra de er ejakulert inn i et lufttett beger til de insemineres i skjeden???? Hvor lang tid kan det gå? Min donor bor nemlig ca 1,5 - 2 timers vei unna. Noen som har foretatt hjemmeinseminasjon her som kan gi meg gode råd hvordan dette skal utføres på best mulig måte?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2009 #2 Skrevet 21. mars 2009 Håper ikke du skal bruke en ukjent donor! - Du vet det er en som sprer hiv, og som krever foreldreretten her? Han kaller seg alt mulig bla noe med Sverre og har vært en del i media - Han er helt psykopat, og virker sååå sjarmerende før jenta blir gravid, da kommer "trollet" frem. Mange jenter som har slitt veldig med han i etterkant, med trusler, at han krever farskapssak, omsorg for barnet, og han er dømt for å ha smittet jenter han har donert til med hiv.. Ikke akkurat den type donor de fleste drømmer om. Om du skal bruke en du kjenner må du få en helt ny helseattest fra han, der han er sjekket for de samme tingene som de krever på de danske klinikkene av deg ang. kjønnssykdommer. Uansett lykke til!
mira37 Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2009 ja han du snakker om er jeg klar over. Har en kjent og sykdomsfri donor med alle helseattestene i orden. Men takk for at du sa i fra:-) Vet du hvor lenge sædcellene lever etter ejakulering? Trenger raskt svar på dette .
Tjorven1 Skrevet 21. mars 2009 #4 Skrevet 21. mars 2009 Jeg er ingen lege, men vet at nedfryst lever i 24 timer mot opp til 8 dager med ved vanlig samleie. Hva som skjer når du tar det ut og i en boks vet jeg ikke. Men de burde da lee noen timer, mange som har gjort det på den måten før. Finner du ikke noe på nettet? Dette er hva jeg får opp, har ikke tid til å lese meg frem til svar, men du kan jo se selv, om du finner løsningen. http://www.google.no/search?hl=no&q=s%C3%A6dcelle+levetid&meta=&aq=7&oq=s%C3%A6d Lykke til!
Freija Skrevet 21. mars 2009 #5 Skrevet 21. mars 2009 Du bør insemineres innen en halv time etter ejakulasjon.
Ingeborgj Skrevet 23. mars 2009 #6 Skrevet 23. mars 2009 Snakket nettopp med en venn som er tidligere sæddonor. Han fortalte at det kunne ta opptil 2 timer fra han gjorde sitt,til han fikk levert "varene" på Rikshospitalet.Hvis det var kø etc.Det ble allikevel utmerkede resultater.Det han hadde fått beskjed om var at sædcellene måtte oppbevares på passende temperatur.Så han hadde glasset med varene på innerlommen. Så temperaturen har avgjørende betydning. Men generellt sett kan man vel so jo ferskere jo bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå