Gå til innhold

Hva tenker dere om de som heller ønsker seg penger i bryllupsgave enn gave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den dagen jeg skal gifte meg, som sikkert blir veldig lenge til, så vil jeg heller satt pris på penger enn gave. Er ikke den typen som samler på bestikk, servise, glass ol. Har ett penservise som er gått i arv, og det holder. Glass blir bare stuet vekk i skap, og jeg vil ikke ha bestikk som må pusses.

Men penger kommer jo godt med, når man gifter seg. Jeg hadde blitt kjempeglad for penger, som enten kunne betalt ned litt på bryllupet eller brukt til bryllupsreise.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg synes det er sært og ville aldri ha gitt det. Men hadde gladelig kjøpt gavekort på f.eks et reiseselskap om det er det brudeparet ønsker seg.

Skrevet

Syns det er helt topp så slipper jeg å kjøpe presang. Dessuten liker jeg bedre at kostnadene jeg har med det blir brukt til noe fornuftig i stedet for skapfyll de egentlig ikke bryr seg om.

Skrevet

Jeg gir ikke penger i gave og jeg syns at det å si at man vil ha penger i gave blir veldig griskt.

Skrevet

Det synes jeg er supert, for det innebærer som regel at jeg slipper å dra på Glassmagasinet bare for å finne ut at resten av verden har vært der før meg og krysset av på ting i min prisklasse.

Skrevet

Synes det er helt greit jeg, særlig i dag når mange er så godt etablert og kansje har alt de trenger fra før. Man kan jo ønske seg penger til bryllupsreise, til pusse opp kjøkkenet.. gavekort. Synes de som reagerer på det er litt for selvfokuserte. Og det er jo bare et ønske, tross alt. Hva man vil gi er jo opp til hver enkelt.

Dessuten så er det mer miljøvennlig også!

Annonse

Skrevet

Synes det er supert! Hvorfor skal man ønske seg at mulig tull som man ikke har bruk for?

Skrevet

Vi ønsket oss penger når vi giftet oss.. Det skulle vi bruke på redskapsbod, ny sofa og ny tv..

Synes det er helt greit at folk ønsker seg penger.. Mange idag gifter seg når de allerede er godt etablerte og har alt de trenger.. =)

Skrevet

Men hvorfor er det å være grisk? Hvis det er det de ønsker seg, så de kan få det bryllupet de har drømt om. Hvorfor gi noe de ikke vil ha?

Skrevet

Du spurte hva vi tenkte om det og jeg svarte hva jeg tenker om det.

Jeg syns egentlig det er rart å skrive liste opp og liste med over hva man ønsker seg også. Hva med å takke for det man får?

Skrevet

Det kommer helt an på hvorfor man ønsker seg penger...

har vært i et bryllup hvor brudeparet ønsket seg penger slik at brudgommen kunne kjøpe seg nytt stereoanlegg til bilen.

Da endte vi opp å heller kjøpe kjøkkenmaskin til dem slik at fruen kunne ha utnytte av gaven.

Syntes ikke noe om å gi bryllupsgaver for at det skal gå i det store dragsuget...ønsker at bryllupsgaver skal kunne gi minner om den spesielle dagen...

Skrevet

Man blir vel ikke grisk fordi om man ønsker seg penger vel??

Vi ønsker oss penger i gave nå når vi skal gifte oss i sommer, rett og slett fordi vi har det meste, og penger trenger vi for å få egenkapital så vi får kjøpt oss hus. Det er eget hus som står høyest på ønskelista, ikke alt mulig annet dilldall...

Skrevet

Da min mann og jeg giftet oss for 5 år siden , var vi begge egentlig godt etablerte og hadde stort sett alt , faktisk 2 og 3 av mange ting. Det vi ønsket oss var kostbare ting.

Derfor ønsket vi oss penger og gavekort i forskjellige butikker.

På takkekortene takket vi for gaven , gavekortet eller takket for pengene som hadde gått inn som et beløp til ny dobbeltseng e.l.

Når man har to mokkamastere , 5 tv , 3 dvd , 3 middags serviser , alt av hvitevarer , osv, osv...

- Får man jo spesielle ønsker som lett blir litt kostbare.

Vi følte det mindre frekt og ønske oss penger , enn og skrive ned ønsker på store dyre ting.

Annonse

Skrevet

Nok en gang.

Hun spurte hva vi tenker om det og jeg skrev hva jeg tenker om det. At du mener noe annet er hva DU tenker om det.

OK?

Skrevet

vi hadde gaveliste til bryllupet vårt, men sa også munlig at vi ønsket oss penger. vi var studenter og fikk ikke hjelp fra familie til å betale. måtte ta opp litt i lån, så penger i gave ville gå til å betale lånet/bryllupet. hvis det er frekt, er det vel like frekt å sette opp gavelister? selv om det kanskje er mer vanlig. vi ville no bare gifte oss, men alle vet jo at det koster. var vel omtrent halvt om halvt meg gaver og pengegaver til oss tror jeg. når det handles etter gaveliste, er det ofte som hun andre her sier, en hel verden har vært der før deg og kjøpt det du kasnkje hadde tenkt å bruke på gave. eller det er veldig utplukka på det som blir igjen, og man føler ikke at det blir så veldig personlig. selv om det på en annen side er positivt at man slipper å få mange ting man egentlig ikke liker.

Skrevet

Ja, og jeg skrev hva jeg mente om det, at man ikke blir grisk fordi man ønsker seg penger.

Skrevet

Det kunne oppfattes feil siden du skrev ?? Bak

Folk mener forskjellig slik er det bare.

Skrevet

Enig med heartbeat. En bryllupsgave skal ikke gå i sluket. Men være noe man har til minne om dagen.

Skrevet

har noen gaver som jeg angrer på at jeg ikke byttet.... Utakkknemlig?? Tja, men smaken er som baken.. Vi hadde nettopp flyttet inn i

"nytt-gammelt" hus.. og penge gaver ble brukt til f.eks divers lamper, trillebår, og ting vi trengte, som kanskje folk ikke tenkte på...

Skrevet

Syns det er helt greit jeg. Var i et bryllup for en stund siden hvor de ønsket seg penger for å kunne reise på bryllupsreise. De hadde ikke råd til å reise ,og hadde ikke plass til duppeditter av alle slag. Supert at de fikk noe de ønsket seg til bryllupet synes nå jeg og håper de får en fantastisk bryllupsreise!

Skrevet

Okei.

Men mener du vi er griske da, som ønsker oss penger til egenkapital til hus? (Situasjonen pr idag er at vi leier ei lita leilighet på 65 kvadrat, og ønsker oss sårt hus, men får ikke huslån før vi har litt egenkapital.)

Kan være mange grunner til at man ønsker seg penger, trenger ikke være griske for det vel?

Skrevet

Synes det er like greit som gaver.

Vi ønsket oss selv penger til bryllupsreise og gavekort til platt. Vi ser ikke behovet for servise til mangfoldige tusner eller vaser i det og det merket.

Synes det er greit så lenge det går til det det skal! =)

Skrevet

Sto vel ikke at det var forbudt å diskuter eller stille videre spm mphs?

Skrevet

Jeg tenker at de som ønsker seg penger har noe de sparer til eller ønsker å kjøpe/gjøre. Helt fint. Men så skal det sies at jeg synes det er kjempevanskelig å kjøpe gaver hvis jeg ikke har en anelse om hva folk ønsker seg. Penger er derfor lett, og jeg gir det ofte. LIkevel er vel mange av oss slik at vi ønsker at en gave vi gir, blir satt pris på/benyttet osv. Jeg hadde ikke likt at mine penger gikk til å betale bryllupet eller strømregninga. Derimot hadde det vært kjempekos å vite at brudeparet fikk en flott bryllupsreise, og at jeg hadde bidratt til denne :-)

Skrevet

Det synes jeg er greit:) Jeg skal i bryllup der paret har ønsket seg penger... de har vært samboere i 12 år og har det de trenger! Jeg ville nok ikke ha klart å ønsket meg penger... dersom jeg har alt - så ville jeg nok heller ønsket at gjestene donerte penger til et veldedig formål! Men jeg kommer nok ikke i den kategorien - vi har alltid noen ønsker på tapeten;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...