tmr84 Skrevet 20. mars 2009 #1 Skrevet 20. mars 2009 Har noen spørsmål=0) Når h*n ligger i senga å gråter tar dere h*n opp eller holder dere bare i hånda? Er dere helt stille eller sier/synger dere noe?? Bytter dere på å gå inn eller bare mamma/pappa som gjør det? Ellers alle tips med STOR takk=0)
MarihønaMedHvitveis Skrevet 20. mars 2009 #2 Skrevet 20. mars 2009 ikke den rette til å svare her som du vet;) men kan bare viderefortelle noen tips venninna mi fikk på helsestasj. KUN pappa tar h*n de nettene det tar, mor helst i et annet rom i huset. Tilby vann i en overgangsfase De fikk beskjed om å ikke ta opp, men gjorde det når han var på det verste de første kveldene. Da bysset pappaen og la han nedi igjen med en gang han roet seg ned og på'n igjen, om og om igjen. De brukte litt over en uke på å avvenne helt, og pappaen fikk sykemelding for dette formålet. Nå sover jenta syv til syv. Lykke til!
Vinden blåser Skrevet 20. mars 2009 #3 Skrevet 20. mars 2009 hei.. vi kuttet først ut alle måltidene bortsett fra det kl 23. på den måten fikk hun først tilvendt seg på selve natten til å klare seg uten pupp. når hun våknet var det både jeg og pappaen som var der sammens med henne, men hun fikk kun tilbud om vann på flaske. om nettern sov hun da som regel sammens med oss så da måtte jeg bare kle på meg ekstra slik at hun ikke fikk tilgang til puppene.. vi brukte 2 netter på å avvenne henne.. kun vann på flaske..det ville hun ikke ha,så da godtok hun smokken. samme rutinen hver gang..hun fikk først tilbud om smokken,og var ikke det nok fikk hun flasken med vann..så fikk hun smokken igjen
Vinden blåser Skrevet 20. mars 2009 #4 Skrevet 20. mars 2009 tok ho aldri opp i hensikt å roe ho.. men ho ble bragt over i senga vår.. (hadde allerede den vanen om at ho kom over til oss om natten..)
tmr84 Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. mars 2009 takker for svar=0) skal se om jeg får med samboer på å starte i kveld eller i morgen, men merker jeg gruer meg litt..... ja ja det går vel bra=0)
Tonen Skrevet 21. mars 2009 #6 Skrevet 21. mars 2009 Må bare kommentere noe som Marihønamedhvitveis skriver. Pappa har IKKE rett til sykemelding for å nattavvenne babyer.. Det er det rareste jeg har hørt, og ikke en godkjent diagnose..! Forøvrig ikke en diagnose i det hele tatt.. ! Jeg jobber med sykepenger til vanlig;)
MarihønaMedHvitveis Skrevet 21. mars 2009 #7 Skrevet 21. mars 2009 Skrev da ikke at far har rett på sykemelding for nattavvenning. Skrev at DENNE faren fikk det! Og det fikk de av barnelegen de fikk henvisning til fra BUP fordi de harr hatt et natthelvete siden jenta ble født og mor va utslitt.
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 21. mars 2009 #8 Skrevet 21. mars 2009 Vi hadde første natt i natt og skal ta de to neste også. Gjorde det over tre netter med sønnen vår også, og så var det over:) Her er det pappa som tar det og jeg ligger i et annet rom så hun ikke skal lukte melka mi. Gikk overraskende greit i natt egentlig, var en del uro, men veldig lite skriking. Ga smokk hver gang hun ga uttrykk for å ville ha den. Prøvde med litt vann, men det ville hun ikke ha. Får jo litt vondt i mammahjertet av å gjøre det, men hun har vært superblid i dag og mamma trenger søvn!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå