Gå til innhold

Invitert på bursdagsfest - surprise!! Det er en bryllupsfest!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi (jeg) vurderer å invitere til bursdag (vi fyller begge runde år i år). Men så vil jeg da gifte meg noen dager i forveien, slik at det kommer frem på festen at det faktisk er en kombinert bursdag+bursdag+bryllupsfest. Usikker på rammen rundt det hele. Men ser for meg giftermål på tinghuset og middag med foreldre og forlovere. Men utenom om disse vil jeg ikke at noen skal vite noe før de kommer på festen noen dager senere. Vil da ha en helt uformell fest, muligens bare med noe tapas, ikke faste bordsettinger e.l. Men allikevel kanskje med en bryllupskake etter middagen og brudevals før festen tar av? Jeg ser for meg at jeg har en enkel brudekjole, som nesten kan gå for en vanlig kjole slik at ikke jeg blir noe mer overdådig enn resten av gjestene.

Noen som har gjort det på samme måte eller vært i en slikt bryllup? Råd eller tips?

For sikkerhetsskyld signerer jeg med

Fortsetter under...

Skrevet

Det hørtes faktisk kjempe artig ut!

Jeg ville ikke gjort det slik selv, siden jeg er typisk jente da og vil ha det drømmebryllupet med DEN kjolen osv, hehe..

Men jeg syns det hørtes kjempe artig i være i et slikt bryllup:)

Men hvordan skal du klare å holde det helt hemmelig da? Har du ikke barn kansje? For småtroll har store ører og enda større munn...

Skrevet

Hyggelig med en tilbakemelding her. Tydeligvis ikke et tema som fenger (kanskje jeg burde slenge med ordet sjokolade eller tyv så henger folk seg på?).

Har skikkelig lyst til å få det til på denne måten. Men trenger litt tips til hvordan gjøre det, og hvordan planlegge kvelden.

Og jo vi har barn... Men tanken er å gifte seg på en onsdag, og ha festen på en lørdag. Og den eldste er en skravlebøtte uten like som forteller alt til gud og hvermann. Men i bhg er det ingen foreldre som vil være naturlig å invitere, så tenker at vi klarer oss i de få dagene kanskje? Alternativt må de jo være hjemme fra bhg de tre dagene det er snakk om.

Skrevet

Tror kanskje jeg som gjest ville følt meg litt snytt for selve bryllupet... det blir jo litt som en vanlig fest liksom hvis det ikke skal være bordsetning og ikke brudekjole osv. Ikke får de sjans til å kjøpe en ordentlig bryllupsgave. Men har egentlig sansen for overraskelser. Så hvis det er slik dere vil ha det så er det jo deres fest.

Skrevet

Jeg var innvitert på fest hjemme hos noen for noen år siden. I god tid i forveien. Det skulle være på fredag og på mandag sa brura i ei bisetning "vi skal foresten gifte oss på fredag..." De var på tinghuset med forlvere og hadde middag hjemme bare de fire. Så var det fest hjemme på 60 kvm etterpå. Dansegulv på soverommet med diskokule og cdspiller. Det var helt konge, de var superfornøyde. Ingen oppstylta og formell familetilstelning, kun de vennene som bodde i byen. Folk var innvitert på fest og hadde med egen drikke som vanlig.

Annonse

Skrevet

Synes det hørtes kjempebra ut jeg :o)

Jeg var blitt invitert i en dåp, men fikk vite da vi kom inn i kirken at det også var bryllup! :o)

Litt annerledes - men heller ikke da fikk vi kjøpt gave. Vi var ikke sånn styla opp, slik jeg ser som i en bryllupsfest - det var kos, hygge og latter. Siden det var barnedåp i tillegg ble det ikke med drikking og fest utover natten, men de som ville fikk drikke et glass (eller to) vin til maten.

Kjempekoselig var det, selv om det er litt annet enn det du spør om her da. :o)

Lykke til! Jeg tror vennene dine vil storkose seg :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...