Gå til innhold

Ang frokostinnlegget og amming/graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har lest her at nokon seier at det går heilt fint å bruke herbalife/frokostkonseptet under graviditet og amming, fordi dei har prata med ernæringsfysiolog og/eller lege.

Men på pakningen står det:

Produktet bør ikkje brukes av barn, ungdom, GRAVIDE, AMMENDE eller personer med spiseforstyrrelser.

Forøvrig fekk eg det idag, ikkje sånn superhurragodt, men heilt greit.

Beklager enno ein frokostkonsepttråd, men eg følte at dette faktisk var litt viktig.

Fortsetter under...

Skrevet

Haha, eg lurer på kva eg tenkte på då eg skreiv overskrifta.

Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-)
Skrevet

Du kan bruke det, men ikke til slanking. :-)

Jeg bruker næringssmoothie nå som jeg er gravid og ikke får i meg mat om morgenen...

Skrevet

Her står det at produktet ikkje kan brukes, ikkje om det er til slanking eller ikkje. Er det herbalife du også tar? For det er jo sikkert forskjell ifrå kvar av produktene. Her står det faktisk på pakningen, og då synest eg ein nesten burde ta det til etteretning.

Skrevet

Brukte herbalife sist svangerskap og det kunne jeg drikke, ja.. :-)

Nå drikker jeg noe anent fordi jeg syns herbalife er hjernevask. Er usikker på om du kan bruke juicen og teen men jeg vet du kan bruke shaken. Den er jo den samme uansett.

Skrevet

Men kan du da forklare kvifor dei skriver at gravide og ammande ikkje bør bruke produktet? Eg trur jo ikkje akkurat at noko gale kan skje, men når det faktisk står restriksjonar på pakninga så er det jo verdt å lytte til.

Annonse

Skrevet

Vet du, hvis du går inn på brainwashbloggen www.tore-sunnhet.blogspot.com (eller i ett ord) så ser du "Historier fra virkeligheten" og der er det en tdame som har brukt dette i svangerskapet med legens anbefaling :-)))

Alt gikk bra om dagen..? Har ikke msn om dagen.

Skrevet

Jaja, eg synest uansett ikkje noko om å anbefale det til gravide eller ammande når det står på pakninga.

Skrevet

Neinei, grunnen til dette er fordi herbalife primært er slankeprodukter. Det er det som menes. Du kan jo spørre en lege selv :-) Det er ikke farlig å drikke en shake som inneholder næring når man ammer/gravid - da brukes det jo som næring! Hvis du kun drikker Herbalife og slanker deg ellers er det jo farlig.

Skrevet

hei. Jeg har mye erfaring med herbalife da min bror har drevet med det i over 10 år. Ringte han likegodt for å spørre om dette. Han sa at grunnen til at det står det bakpå pakken er fordi mange bruker shaken bare til slanking og det er det herbalife først og fremst er kjent for på folkemunne. Men herbalife er egentlig hjelp til sunn ernæring, så 1 shake om dagen under graviditet og amming er ikke noe problem. Han hadde snakket med flere leger om dette tidlig i sin karriere og han har en legevenn som han ofte snakker med. Så lenge shaken blir brukt med tanke på ekstra vitaminer og rett ernæring, er det bare bra å ta den uansett :) men hør med legen din i tillegg om du er usikker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...