Gå til innhold

Noen som kan noe om drypp her?(Slag)

Anbefalte innlegg

Moren min har hatt et drypp nå ,hun har vært på legevakten ,men de bare sendte henne hjem igjen .Er veldig bekymret for, hun bor alene og tenk om hun får et til som er større og hun blir liggendes ute stand til å ta kontakt med noen for å få hjelp.

Burde ikke hun blitt sendt på sykehuset?

Hun bor 3 timer unna meg så jeg kan ikke passe på .

Noen leger ,sykepleiere ,eller noen som har opplevd dette her inne som kan svare meg ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139838155-noen-som-kan-noe-om-drypp-herslag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er symptomene hennes da? Fikk hun medisiner, henvist henne til CT eller MR? Har hun risikofaktorer? Vekt/røyking?

Rart han ikke sendte henne videre for å undersøke hvorfor og hva hun skal gjøre i fremtiden for å unnga å flere slike anfall. Kalles TIA det hun har hatt.

Hun har da hatt det en kaller TIA. Et lite slag, hvor symptomene raskt går tilbake. Er der ingen spesielt utpregede symptomer etter kort tid, så er det ingen poeng i sykehus.

Mange får bare slike små. Min bestemor har sikkert hatt nærmere 30 de siste 20 årene, og ingen store slag. Min andre bestemor hadde ingen små, men fikk tett 3 store. Overlevde, men pleiepasient.

Din mor går nok fast på blodfortynnende? Eller har begynt nå? Da går hun også jevnlig til kontroll for dette. Det skal følges med blodprøver, ganske så tett.

Forstår behovet ditt for tryggheten et sykehus gir, men det vil nok ikke gjøre noe forskjell på noen måte:)

Ja som hun over her sier får mange slike små og sykehuset får ikke gjort så veldig mye med det. jeg regner med at hun bruker albyl e? hvis ikke så bør hun jo begynne med dette. har hun tidligere hatt slike symptomer kan perstantin være en ide. hun bør gå til lege jevnlig også bør hun sjekke blodtrykket sitt. ligger dette høyt bør hun begynne med blodtrykksmedisiner.

Tusen takk for svar.

Hun går på blodtrykksmedisiner ,men hun hadde ikke høyt blodtrykk nå ,men det kan jo være at medisinene virker .

Hun har hatt drypp en gang før og da ble hun lagt inn .

Jeg vil si hun er i risiko sonen ,hun har blodpropp flere ganger bla i lungene,hun er overvektig og hun røyker .

Når hun var på legevakten hadde hun en grusom hodepine og hadde mistet følelsen i haka og leppene.

Jeg har ikke snakket med henne selv for tlf er avskrudd ,men søsteren min har snakket med henne og da hørtes det ut som hun var dritings (Hun var ikke det ,for hun drikker ikke).

Hi

Da min mor fikk hjerneslag hørtes hun også dritings ut.... Drikker heller ikke.

Hun fikk 3 slag på 4 mnd, det andre slaget mistet hun tale evnen og førligheten på høyre side av kroppen. Heldigvis har hun fått førligheten og talen tilbake, men hun ser 5 år eldre ut etter dette skjedde. Hadde ikke det vært for oss barna hadde hun etter all sannsynlighet trengt pleie resten av livet sa overlegen til oss, om vi ikke hadde reagert så raskt som vi gjorde...

Jeg hadde satt henne i bilen og kjørt henne til Sykehus eller legevakt og nektet å gå derfra før hun var blitt lagt inn til observasjon over natten.

Ellers, hva er alternativet??? Pleie resten av livet...

Annonse

Dessverre så har jeg ikke lappen så jeg har ingen mulighet til å dra til henne og kjøre henne til sykehus.Hadde jeg hatt det hadde jeg dratt på flekken .Har snakket med henne nå og hun har en venninde hos seg som skal være der til søndag også skal hun på sykehuset på tirdag å ta prøver.

Jeg har en far som har hatt slag og i dag er han helt avhengig av pleie og bor på sykehjem og sitter i rullestol .Han har ikke noe liv.

Jeg vil ikke ha en mor som er sånn også ..

Men nå vet jeg at moren min ikke er alene og det hjelper.

Nok en gang takk for svar.:)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...