Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 20. mars 2009 #1 Skrevet 20. mars 2009 Her blir det fort bare 3-4 måltider på dagen, og det må jo være litt lite? Hun spiser i 10-tiden, i 14-15-tiden og enten 17 og 19 eller bare 1830-1900. Kommer litt an på når den formiddagsmatinga blir. I tillegg får hun gjerne en pupp i 4-5-tiden og den andre puppen i 6-7-tiden. Den andre puppen spiser hun aldri helt tom. Føler egentlig at den morgenspisinga er en eneste lang mating der vi sovner om hverandre, så jeg vet ikke helt om jeg skal regne den som ett eller to måltider. Om vi har potet til middag får hun litt potet most med morsmelk i 17-tiden, men det er snakk om 2-3 teskjeer, så det kan jo ikke mette noe særlig. Hun virker ikke sulten utenom dette egentlig, er stort sett bare blid og fornøyd. Men når det er tid for mat så er hun skrubbsulten altså. Ingen tvil om at hun skal ha mat NÅÅ da. Skal veie på tirsdag, og da har jeg vel ikke veid på en mnd. Men hun vokser stadig ut av klær så hun legger jo på seg.
shari_z Skrevet 20. mars 2009 #2 Skrevet 20. mars 2009 Min spiser oftere, men hun får kun morsmelk foreløpig. Det går ikke lenger enn hver 3. time på dagtid mellom spisingen, og morgen er 0630. Siste måltidet tar én time og er fra 2000 til 2100. Om hun spiser om natta varierer veldig - noen ganger sover hun hele natta uten å spise, andre ganger har hun spist opp til 11 ( ! ) ganger. Mest vanlig er 4 ganger, tenker jeg, om natta. Hun var 5 mnd den 16. mars, og veide 6775 og var 64,5 lang - absolutt helt gjennomsnitt.
surremus Skrevet 20. mars 2009 #3 Skrevet 20. mars 2009 Hei hei Snuppa mi er også 5 mnd og hun spiser 4 ganger om dagen. 7-8, klokken 11.30-12.00, 16.00-16.30 og ca klokken 20.00. Og hun får 200 ml til hvert måltid. Hun får bare MME foreløpig, ikke kommet så langt som å ha begynt noe med grøt, annet enn litt prøvesmaking. Men jeg har planer om å begynne med litt kokte gulrøtter iløpet av helgen, hun virker rimelig klar for det nå. Hun sover gjennom hele natt *bank i bordet!* og det er vi alle glade for På 4 mnd kontrollen var hun 67,5 cm lang og veide 7.5 kg Fine jenta til mamman sin
MarihønaMedHvitveis Skrevet 20. mars 2009 #4 Skrevet 20. mars 2009 Jenta mi er født 4.oktober og var 63 cm og 6900 g igår. Akkurat et par milimeter over gjennomsnittstreken;) Hun spiser slik: Faste måltider: Frokost grøt (laget av ca 100 ml vann, spiser halve denne) og vann Middag/lunsj Middagsglass (aldri et helt) og vann Kveldsmat grøt(samme mengde som frokost) og vann Kveldsmat på senga laske mme (120-180 ml) Og en gang om natta får hun mm fra begge sider. I tillegg spiser hun en flaske mme til og noen dager også et beger frukt. Begge disse måltidene varierer alt etter hvor tidlig vi står opp og hvor mye hun spiser til frokost og middag . Mme-flasken blir som regel mellom frokostgrøt og middag eller mellom middag og kveldsgrøt. Fruktbegeret har vi nettopp innført, har bare vært et par ganger på formiddagen eller kvelden.
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 20. mars 2009 #5 Skrevet 20. mars 2009 Gutten vår er nå 5 mnd + en uke, og han spiser ca hver 3-4 time om dagen. Får kun morsmelk foreløbig ..men har prøvd grøt-tilvenning med mme hver kveld nå i ett par uker uten hell... (La inn et innlegg om det her.) Om natta spiser han stortsett kun èn gang og sover resten, avogtil ingen måltider. Han har morgen rundt 6 - 6:30, og er i seng rundt 19 - 20 På 4 mnd kontrolln var han 67 cm og 7,2 kg Han er en god og fornøyd babygutt
Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 20. mars 2009 #6 Skrevet 20. mars 2009 Heia :-) Slik spiser mitt lille mattroll: mm 05 grøt 09 +litt frukt + noen dråper vann, tilbyr jevnlig hele måltidet mm 13 grøt 17 + litt frukt +noen dråper vann, tilbyr jevnlig hele måltidet mm 19 mm 01 Klokkeslettene er sånn ca. Men antallet måltider er ganske konstant likevel. Han var 65 cm og 8,2 kg for litt over en uke siden. God og trinn :-D
frk-fryd Skrevet 20. mars 2009 #7 Skrevet 20. mars 2009 Jeg har ei nett jente på snart 5 mnd. Hun veide ca 5900g og var 63,5 cm lang i går. Nå driver vi prøvesmaking av grøt men har bare kommet til et par t-skjeer pr dag. Ellers ammer jeg omtrent slik: 07:00, 09:00, 13:00, 16:00, 19:00, 23:00, 04:00 Både jeg og hun sovner ofte både med nattamminga, og morgenamminga:) Men våkner ganske fort igjen da. Jenta mi virker ikke sulten ellers, men hvis jeg ammer utenom måltidene, tar hun puppen da også. Kanskje hun får litt lite mat i forhold til at hun er så veldig aktiv. Leker masse, ruller alle veier og spiser på tærne. Kan ligge å leke på gulvet over en time i strekk. Så nå har jeg startet med grøt, og det synes hun tydelig er gøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå