Gå til innhold

Erfaring med IVF ved Aleris klinikken?

Nillan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

For det første ante jeg ikke at det er så mange med meg som ønsker barn i moden alder, før jeg selv begynte å undersøke dette. Det er godt og gir en støttende følelse!

Jeg er 43 år og har to barn (ungdommer) fra et tidligere ekteskap. Nå deler jeg livet med en yngre mann som ikke har barn. Vi har prøvd å bli gravide i to år, har blant annet prøvd pergotime uten hell.

For tre dager siden satte vi inn to befruktede egg som så fine ut. De fikk ut totalt 8, fire av de ble befruktet men bare to ble vurdert som gode. Er nå fryktelig spent på resultatet. Vi skal ikke prøve mer enn 1 gang med IVF så jeg håper dette går. Dette har vi gjort ved Aleris klinikken i Oslo. Noen som har erfaringer med denne klinikken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennede - håper virkelig dette går bra for dere!!

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med svar på noe spørsmål, men vi har lekt med tanken på å prøve nettopp Aleris. Vi har prøvd i et år nå uten noe resultat. Har forsøkt en enkel pergokur, så vi skal nok forsøke et par til før vi vi prøver IVK.

Hvor lang tid gikk det fra dere kontaktet Aleris til de satte inn egg?

Hvor mye koster det?

Skrevet

Så hyggelig med svar!

Jeg var først nødt for å gjøre en hysteroscopi - kikke inn i livmodern fordi legen på Aleris misstenkte uregelmessigheter. Alt var imidlertid fint og derette gikk det fort.

Jeg fikk raskt time til ny kontroll og prosessen sattes igang i forbindelse med førstkommende menstruasjon. Eggene ble tatt ut etter hormonstimulering og så ble de satt inn igjen to dager senere.

For uttak og innsetting inklusive frysing om man har egg til overs så koster det 24 000. Men så kommer medikamenter og legekonsultasjoner i tillegg. Tror det varierer hva slags medikamenter man får, jeg for eks fikk ikke nesespray men begynte direkte på injeksjoner.

De har god informasjon om både forløp og priser på deres hjemmeside

aleris.no

Lykke til videre!

Skrevet

Ok, da skal jeg gå inn å lese litt der!

Du får bare ruge videre :-) Håper virkelig de blir sittende siden du ikke skulle ha prøve flere ganger!

Ha en kjempefin helg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...