3,14 Skrevet 20. mars 2009 #1 Skrevet 20. mars 2009 Datteren min på 20 mnd snorker som en mann, med tydelig lyd både på inn-og utpust. Er dette normalt? Hun er ikke forkjöla, men hoster litt "barnehage"-hoste etpar ganger om dagen. Det durer gjennom hele leiligheten selv med döra inntil. Noen som har erfaring med det samme? Regner ikke med at det er farlig, men syns det er litt rart. Hun snorker selvom hun ligger med åpne luftveier, og ellers er hun i fin form, 76 cm og ca 10 kg.
❤lille stjerne❤ Skrevet 20. mars 2009 #2 Skrevet 20. mars 2009 Det kan hende hun har nesepolypper, store mandler eller skjev neseskillevegg som gjør at hun snorker ekstra mye/høyt. Ingen av delene er farlige i seg selv, men det kan virke forstyrrende på søvnen for noen. Sover hun godt og virker hun uthvilt om morgenen og opplagt gjennom dagen? Hvis du lurer på om alt er som det skal så anbefaler jeg å ta henne til en ØNH-lege (øre-nese-hals) for en sjekk.
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 21. mars 2009 #3 Skrevet 21. mars 2009 Gutten min snorker også som en gammek mann, vi var til lege for dette i januar. Ble henvist til ØNH på sykehuset og rtg av falske mandler (da disse ikke kan kjennes på utsiden som de "ekte" mandlene kan. Vi har nå fått time på ØNH for vurdering i april, da røntgen viste kjempe store falske mandler. de du kan oppservere er om hun har litt problemer med å svelge, sikler, puster mye med munnen, blir fort anpusten, det var i hvertfall det legen spurte oss om når vi var der i januar. Utover dette kikket han i halsen, kjente etter mandlene og kikket inn i nesen for å se om neseskillevegggen var rett. Polypper og falske mandler kan forøvrig være årsak til treg språkutvikling. Så min anbefaling er å bestille en time hos fastlegen, så små skal ikke snorke så mye, med mindre de er forkjølet..
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2009 #4 Skrevet 21. mars 2009 Datteren min på 20mnd kan også snorke værre enn pappan, men da er hun forkjøla. Hvis dette skjer mye uten at hun er forkjølet ville jeg fått legen til å se på det, med tanke på mandler osv.
Galskapens overhode Skrevet 21. mars 2009 #5 Skrevet 21. mars 2009 Gutten min på 14 mndr er akkurat lik. Man han er slik både med og uten forkjølelse. Vi har vært hor barnelege og venter nå på brev om time for operasjon av ekte og falske mandler. Samt må han ha dren på begge ørene. MInsten har siden 4 mndr snorket som en kar, sikler noe sinnsykt og puster omtrent alltid med munnen. Han har også begynt å få pustestopp på natta. Gruglerer meg til han får operasjonen. Da sover nok han bedre også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå