Gå til innhold

Fødselsangst trenger ikke være...

Anbefalte innlegg

angst for smerter.

Et keisersnitt er slett ikke smertefritt! Langt ifra!

Det er noe med uforutsigbarheten i hele situasjonen som skremmer meg. Og jeg føler det nedverdigende og nærmest som et overgrep å ligge der å "skreve" med fremmede mennesker som titter inn mellom bena på meg. Synes hele situasjonen er vulgær og skremmende.

Slik er det for MEG, men heldigvis ikke for alle. Må legge til at min første fødsel var lang og tung,og slett ikke lik gjennomsnittet.

Selvsagt mener også jeg at en vaginal fødsel er det beste, bare ikke for riktig alle....

Fortsetter under...

Fy f... nå ble jeg provosert her.

Hvem i all verden føler det IKKE nedverdigende å måtte ligge og skreve som du ser??? Om det er vulgært, hvordan i huleste har du klart å LAGE et barn??

Men har du valgt å bli mor, så har du valgt å sette et barn til verden..og dette er måten det skjer på! KS burde KUN brukes der det er medisinsk uforsvarlig for mor og/eller barn å føde vaginalt,og ingen skulle kunne sutre seg til dettepå det grunnlag du legger fram!

Jeg kan skjønne at angst er lammende og man føler man mister kontroll på situasjonen. Men når det gjelder en fødsel, så HAR man ikke kontrollen selv. Og de fremmede menneskene du snakker om er profesjonelle utdannede personer som er der or å hjelpe, og som på ingen måte tenker over at du ligger der og "skrever"!

For det første så er sex og fødsel to veldig forskjellige ting.

Dessuten kan det være mennesker som tidligere har opplevd overgrep, voldtekt etc.

Om man velger å bli mor, så er jo ikke det ensbetydende med vaginal fødsel.

Og om menneskene rundt er vant til å se fødsel, og er med på flere fødsler hver dag, så gjelder det ikke for den som ligger der og føder og kanskje aldri har gjort det før!

Dessuten er alle mennesker forskjellige, med ulike utganspunkt.

Synes ks på psykisk grunnlag bør være enn selvfølge for dem som vil ha det, men desssverre er det blitt en populærting blant dem som vil gjøre som kjendisene og spare "høna".

Og NEI, de fleste ser det ikke som en vulgær og nedverdigende ting og føde, de ser på det som den naturligste ting i verden...som d jo også er.

Men enkelte har et utgangspunkt som gjør fødselen til en helt annen opplevelse. Så jeg synes slett ikke bare medisinske grunner bør være med å bestemme ks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...