Gå til innhold

da har jeg blitt overstimulert- Igjen!! rugedag 9

Anbefalte innlegg

Skrevet

måtte reise til gynekologen, da magen min er spent som en tromme og forferdelig oppblåst og øm. da var det vann i buken og forstørrede eggstokker! skal tilbake på kontroll på mandag, og blir det ikke bedre må jeg legges inn.

Det positive er at dette kan skyldes graviditet, da jeg også har hatt en pos test i dag (men kan jo fortsatt være

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjedde noe merkelig her, prøver igjen:

måtte reise til gynekologen, da magen min er spent som en tromme og forferdelig oppblåst og øm. da var det vann i buken og forstørrede eggstokker! skal tilbake på kontroll på mandag, og blir det ikke bedre må jeg legges inn. dette skjedde bare helt plutselig i går kveld.! i dag tidlig fikk jeg positiv clearblue - kan det være EL sprøyta?

Det positive er at dette kan skyldes graviditet sa gynekolgoen at kroppen produserer hcg selv- og derfor reagerer eggstokkene. Det var for tidlig til å se noen graviditet i livmora enda på UL, så får bare teste igjen i helga!

blir selvfølgelig redd dette kan vøre graviditet utenfor livmora osv, men en bekymring av gangen kanskje....

Skrevet

Oiii, dette høres jo positiv ut med tanke på gravididtet... men selvsagt er det ikke morsomt med overstimulering...

Men det jeg har hørt er jo at nå man blir overstimulert såpass seint som du så kan det mest sannsynligvis skyldes gravidititet!!!

Lykke til, tenker på deg!!

Skrevet

Huff, og huff..

Du skal sannelig ikke være lett og stimulere!! Fint at du gikk til legen og fikk mistankene dine bekreftet. Jeg hadde ikke trodd det var overstimulering så "lenge" etter uttak.

MEN, og dette er et stort MEN, som du sier skjer jo det ofte en forverring av symptomer hvis man blir gravid.... Jeg kunne ønske jeg kunne skvise ut et forsiktig gratulerer, men vi venter noen dager til :) Ta en test i morgen, og hvis den fremdeles er like positiv eller sterkere, kan det ikke være eggløsningssprøyta.

Nå må du ta det med ro i helga. Legg deg rett ut på sofaen og bare slappa av.

Håper du blir bedre og slipper å legges inn, og håper det skylles det jeg tror ;)

Stooor klem

Skrevet

nei gynokolgoen sa det... du er den eneste pasienten jeg kan navn og fødselsnummer til uten å titte i journalen....jeg er SÅ uheldig!

men her kan det jo være hell i uhellet-genstår å se :o)

skal bare ligge rett ut på sofan, drikke rikelig og slappe av....er jo bare under 2 uker til jeg skal i ny jobb også, men først kommer helsa!

jeg skal ta en ny test i morgen, og krysser fingra for at det er gravid jeg er :o)

Skrevet

Kjære lillebie, svarte nettopp på det andre innlegget ditt inne på tråden vår, men da hadde jeg ikke lest dette. Jeg ver veldig, veldig glad for at du dro og fikk dette sjekket! Føler med deg - akkurat som ikke rugeperioden er dramatisk nok i seg selv, uten at man skal bli overstimulert midt oppi det hele i tillegg! Når det er sagt, så har jeg tro på at dette kan skyldes graviditet. Jeg bare føler det på meg :-) (og at legen antyder det er vel også en god indikasjon ;) Og når vi får dette bekreftet ganske så snart, så skal vi ha en skikkelig feiring på uke 11-tråden!!

Håper du klarer å slappe av på sofaen i kveld, kjære venn. Ta livet med ro og se gullrekka, eller noe sånt. Selv om dette må være ulidelig spennende (og noe ubehagelig) for deg. Men håper du tar deg tid til å oppdatere oss litt innimellom.

STOR klem fra meg

Skrevet

svarer deg her jeg da Astra, vi skrev litt om hverandre :o)

ja jeg er glad jeg dro....jeg satt på jobb..og leste litt gjennom forumet...og tenkte for meg selv at "kan man virkelig bli overstimulert så sent??" ringe gynekologen og måtte komme med en gang! men legen virket positiv- så da får jeg bare se det positive i dette inntil det motsatte er bevist :o) jeg håper sååå at dette er gangen det skal gå for meg, og at vi kan ha en skikkelig babyboom fest i uke 11 tråden :o)

skal holde dere oppdatert! :o)

Skrevet

Oi, nå havnet innlegget mitt øverst...jaja. Du finner det vel :) Og ja, helt enig med deg: helsa og graviditeten har høyest prioritet!! Så det så :-)

Gjest Umbilikus
Skrevet

Hei! Jeg opplevde akkurat det samme da jeg ble gravid med mitt første barn. Det skyldes at eggstokkene går litt amok når kroppen begynner å produsere hormoner. For meg var det ubehagelig og vondt, men ikke slik at det var nødvendig med sykehusinnleggelse og sånn. Og med tanke på at det faktisk skyldtes graviditet, syntes jeg absolutt det var vel verdt det! Så jeg håper du slipper de verste plagene, og kan kose deg med en oppblåst mage med et lite frø inni. Greit å få en forsmak på hvordan du vil se ut om noen måneder :-) JEg synes å huske at det verste var over etter ei uke. Lykke til!

Skrevet

godt å høre det er andre som har opplevd dette og hatt et positivt utfall :o) en uke med denne veldig store magen skal jeg tåle! ser ut som jeg er 5 mnd på vei !!

får bare håpe at testen holder seg positiv fremover og at jeg virkelig er gravid!

Skrevet

He he, å bli overstim er ikke gøy. Sist skjedde det meg også og det positive var at jeg var gravid. Jeg ble tappet 4 ganger og hadde ca 10 liter i buken. Det går over etterhvert og man føler seg veldig gravid. Se positivt på det du:))))) Og masse lykke til. Ta det med ro i helga

Skrevet

takk for oppmuntringen laban80_lilleguttogentilpåslep!

og takk for lykkeønskninger :o) skal prøve å tenke positivt :o)

Skrevet

Iallverden, dette hørtes ikke godt ut! Håper du får sjekket det og at det blir borte - og at du er GRAVID! Krysser fingrene for deg!

Skrevet

Det er som man sier alt kommer på engang............................

får håpe du raskt blir bedre og ikke får altfor mye ubehag.

Og at alt kommer på engang betyr at du er gravid:o)!!!

Lykke til videre!

klem

Skrevet

Dette høres ut som det er en graviditet på gang lillebie:)

Vet om andre som hadde det likedan som deg og ble overstimulert et stykke ut i rugetiden og det ble de for at de var gravide;)

Dumt at du er overstimulert, men er ganske sikker på at det er for at du er gravid nå så da må man bare komme seg igjennom det selv om det er fyktelig vondt og ubehagelig;) Da er det liksom mening med smertene, man har noe bra i ventet når smertene gir seg;)

Venter også litt til med å gratulere deg, men jeg tror at det nå går riktig vei for dere!

Krysser fingrene for dere!!!!

Skrevet

tusen takk jenter :o) jeg skal teste igjen i morgen tidlig, men vet ingenting er sikkert før blodprøva uansett...men i morgen har jeg vel en liten pekepinn? rugedag 10- el sprøyta er vel ute da?

Skrevet

kjære lillebie da....fælt så mye du skal igjennom....tenker på deg....masse god bedring, håper formen blir fort bra, og at testene fortsatt viser pos!!!Jeg følger med deg.......håper snart jeg kan rope et stort hurra for deg!!!...ang Ovitrelle...iflg Felleskatalogen og leverandøren kan Ovitrelle slå ut på tester i inntil 10 dager, og så vidt jeg husker er du på rd 11 i dag???

Ta vare på deg selv, lillebie. Sender deg masse positive tanker, og jeg venter på deg på gravide slitere...jeg VIL HA DEG DER!!!

Klem fra meg til deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...