Gå til innhold

Jeg blir helt gal av denne drømmen! Drømmer det samme flere ganger i uka, og har gjort det i åresvis...

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Flere ganger i uka drømmer jeg at jeg skal ut og reise, men at ting går galt. Som regel har jeg glemt enten pass, billetter eller baggasje... Og jeg blir superstressa... Eller at vi forsover oss og stresser med å komme tidsnok... Herregud, jeg er jo helt tussete når jeg våkner... Er det noe man kan gjøre for ikke å drømme slike ting eller? Jeg tror jeg har blitt helt opphengt i den drømmen, for nå kommer den bare oftere og oftere, og nå er jeg LEI!

Skrevet

Du er redd for å ikke rekke over ting. Senk skuldrene i hverdagen, så forsvinner den kanskje. Det er min umiddelbare respons, uten at jeg vet noe som helst om hvordan du er i hverdagen.

Skrevet

Hehe, det høres veldig ut som meg. Jeg stresser hele dagen med alt jeg må rekke. Få ferdig skolearbeid, få ferdig oppussing, huske å betale regninger, kjøpe melk, vaske golv... Og alt er et tidspress liksom... Kanskje drømmen forsvinner når jeg kommer meg gjennom listen? Hehe, men det blir jo bare mer ting hele tiden...=P Senke skuldrene er kanskje en ide!

Skrevet

Hehehe, jeg drømmer AKKURAT det samme når jeg har stressa perioder. Den har fått et eget navn nå, så jeg forteller bare mannen min at jeg hadde "pakkedrømmen" igjen.

Hos meg har den drømmen i hvertfall tydelig sammenheng med at jeg er stressa, og har for mange ting å rekke over på en gang.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Dette er en vanlig drøm. Jeg tror det handler om livet ditt, og at du kanskje ikke er på rett sted i livet, følelsmessig, at du ikke når dit du vil? Kanskje planlegger du noe, men kommer ikke i gang? Eller er det så enkelt som at du lever et stresset småbarnsmammaliv nå, og føler at døgnet ikke har mange nok timer?

Uansett, drømmen din er en typisk symbol-drøm, og hvis du leser litt om drømmer tror jeg du skal klare å finne ut va underbevisstheten din prøver å fortelle deg.

(Jeg har også hatt samme type drøm i perioder hele livet; jeg skal plutselig ut å reise, må pakke, har alt fordårlig tid, kaos, og våkner brått med hjertebank. Men, en dag drømte jeg at jeg rakk flyet, og har ikke drømt dette siden. Snodig? ;-))

Skrevet

Ok, så den er vanlig altså? Jeg er en veldig stressa person, og klarer ikke å roe meg før ting er i orden. Jeg er også fæl til å ta sorgene på forskudd, og klarer liksom ikke helt å glede meg over ting før jeg er sikker på at det er i boks. Jeg er alltid skeptisk, og forbereder meg alltid på at ting kan gå galt...

Føler også jeg er litt på et "mellomstadie", og bare venter på å fortsette utdannelsen, og egentlig bli ferdig med den... Har veldig mye planer for hva som skjer om 4-5 år, men før det er litt sånn "ventestadie" der jeg er under utdannelse, og det blir nok noen stressende år med to små...

Kanskje jeg får begynne å skrive lister igjen, jeg er fæl på å skrive lister over alt jeg skal gjøre... Føler jeg har bedre kontrollen da, og blir veldig fornøyd hver gang jeg kan stryke ut noe fra listen=)

Skrevet

Lag lister. Vi har en tavle i gangen hvor vi skriver opp ting som må gjøres, slik at vi slipper å gå og tenke på det. I hodet blir det ganske stort, på tavla ser vi at ok, det er 3 ting som må gjøres. Også gjør man det. Oppussing og skolearbeid er langtidsprosjekter. :)

Skrevet

Ja, jeg får ta meg av alle korttidsprosjekter først. Sende inn papirer til eksamenskontoret, søke om permisjonspenger, handle ferdig til babyen og sånne ting. Og så skal vi pusse opp soverommene før babyen kommer. Resten får vi ta etterhvert =) Hehe, jeg vil helst ha gjort alt med en gang, men det er så mye oppi hodet mitt at jeg ikke kommer i gang=P Tror jeg må få meg en sånn tavle!

Skrevet

Jeg pleier også å drømme den drømmen...hehe

Skrevet

Jeg har også drømt den drømmen i flere år! Skal alltid rekke et fly, tog, buss etc. Rekker det aldri! Eneste forskjellen er vel at jeg ikke stresser med å pakke etc, men det skjer masse helt absurde ting som gjør at jeg aldri kommer frem.

Helt grusom drøm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...