sneipen <3 snuppa Skrevet 20. mars 2009 #1 Skrevet 20. mars 2009 skal flytte i nytt hus snart:)) skal pusse opp; 1 SOVEROM, trenger tips til maling og golv. laminat--> skibsgolv mener sambo..? elr parkett, laminat? male GANGENE (panel i tak og vegger), hvilket golv skal vi velge der? i yttergangen skal vi ha fliser.. STUE på ca 30-40 kvm. skal males og legges nytt golv. vil ha lyse,men varme farger:) hvilket golv? KJØKKEN, skal legges nytt golv.. håper noen kommer med tips:)) takk!
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 20. mars 2009 #3 Skrevet 20. mars 2009 kan ihvertfall svare på gulv da. vi har merbau parkett i hele huset. soverom,stue,kjøkken. trappetrinnene er også merbau. nyyydelig dyp farge. omtrent som skipsgulv bare uten det svarte i.
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 20. mars 2009 #4 Skrevet 20. mars 2009 her kan du se hvordan det ser ut: http://www.byggeguiden.no/albo/typer.htm så ikke noe fin ut på det bildet da. mye mye finere i virkeligheten
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 20. mars 2009 #5 Skrevet 20. mars 2009 se heller på dette bildet: http://i437.photobucket.com/albums/qq98/bobobaby86/040.jpg
sneipen <3 snuppa Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. mars 2009 det var et fint golv ja:) er så mye å velge i.. blir det fint med et litt mørkere golv når vi har lyse vegger?
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 20. mars 2009 #7 Skrevet 20. mars 2009 ja vi har hvite vegger. og jeg syntes det er veldig pent da. har forresten skiferfliser i gangen, med hvite vegger.
sneipen <3 snuppa Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 20. mars 2009 jeg selv er usikker på gulv. gubben vil ha llitt mørkt golv,så kanksje vi ender opp med det..?
Masaili <3 Skrevet 20. mars 2009 #9 Skrevet 20. mars 2009 Soverom: Vi har malt soveromet vårt i en lys gråfarge, med en lilla vegg. Ble skikkelig stilig! Har lilla gardiner og lilla nattbordslamper også. Vi har belegg på soverommet, da vi ikke har hatt råd til å skifte det gulvet enda, men skal ha laminat etterhvert. Gangene våre er veldig hvite og kjedelige, skal male de i annen farge, men har ikke bestemt meg, men muligens en dus gråfarge? Vi skal ha lyst skipsgulv i gangen. Stua: Parkett? Vi har eikeparkett, også har vi hvitt (farge: Chi) brystpanel på veggene. Over panelet har vi lagt et maletapet og malt i caffe latte. Vi ble veldig fornøyd. På den ene veggen i stua har vi en fin tapet. Er ikke lenge siden vi kjøpte huset og pusset opp, er glad i lyse farger, så stua er veldig lys:) Kjøkken vet jeg ikke noe om, vi skal pusse opp der når vi får spart oss opp litt penger. Her er link til ulike kjøkkengulv: http://www.viivilla.no/smarte-kjokkengulv.aspx Lykke til med oppussing!!!
sneipen <3 snuppa Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 20. mars 2009 rommet deres høres skikkelig stilig ut da:) men tror ikke jeg får gubben med på det;) kanskje med andre farger.. har faktisk tenkt på eikeparkett til stua og kjøkkenet.. og kaffe latte på veggene i stua. jeg er helt grønn når det gjelder maling og farger, på oppussing generelt egentlig;) så dette var kjekt:)) takk for svar dfolkens:) håper på enda mange svar;)
prekæs Skrevet 20. mars 2009 #13 Skrevet 20. mars 2009 Like gulv og selvfølgelig ikke regnskogtømmer. Ask er pent. Og bjørk.
prekæs Skrevet 20. mars 2009 #14 Skrevet 20. mars 2009 Ask er det mer liv i enn bjørk. Eik er gråere.
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 21. mars 2009 #16 Skrevet 21. mars 2009 jeg er enig med deg når det gjelder kaffe latte på veggene. syntes det er en utrolig fin farge. hadde jeg giddet å male så hadde jeg hatt den fargen i stuen. på soverommet vårt har vi 3 hvite vegger og en vegg som er i varm beige/lys fersken. vet ikke hva fargen heter. så er litt vanskelig å forklare. men liker det veldig godt da
sneipen <3 snuppa Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #17 Skrevet 21. mars 2009 tror vi ender opp med kaffelatte i stua.. kanskje vi kan male gangen i samme farge da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå