Gå til innhold

trenger hjelp med valg av gulv og fargevalg til stue og soverom.. tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal flytte i nytt hus snart:))

skal pusse opp;

1 SOVEROM, trenger tips til maling og golv. laminat--> skibsgolv mener sambo..? elr parkett, laminat?

male GANGENE (panel i tak og vegger), hvilket golv skal vi velge der? i yttergangen skal vi ha fliser..

STUE på ca 30-40 kvm. skal males og legges nytt golv. vil ha lyse,men varme farger:) hvilket golv?

KJØKKEN, skal legges nytt golv..

håper noen kommer med tips:))

takk!

Skrevet

dytter,og håper på svar;)

Skrevet

kan ihvertfall svare på gulv da. vi har merbau parkett i hele huset. soverom,stue,kjøkken. trappetrinnene er også merbau. nyyydelig dyp farge. omtrent som skipsgulv bare uten det svarte i.

Skrevet

det var et fint golv ja:) er så mye å velge i.. blir det fint med et litt mørkere golv når vi har lyse vegger?

Skrevet

ja vi har hvite vegger. og jeg syntes det er veldig pent da. har forresten skiferfliser i gangen, med hvite vegger.

Skrevet

jeg selv er usikker på gulv. gubben vil ha llitt mørkt golv,så kanksje vi ender opp med det..?

Skrevet

Soverom: Vi har malt soveromet vårt i en lys gråfarge, med en lilla vegg. Ble skikkelig stilig! Har lilla gardiner og lilla nattbordslamper også. Vi har belegg på soverommet, da vi ikke har hatt råd til å skifte det gulvet enda, men skal ha laminat etterhvert.

Gangene våre er veldig hvite og kjedelige, skal male de i annen farge, men har ikke bestemt meg, men muligens en dus gråfarge? Vi skal ha lyst skipsgulv i gangen.

Stua: Parkett? Vi har eikeparkett, også har vi hvitt (farge: Chi) brystpanel på veggene. Over panelet har vi lagt et maletapet og malt i caffe latte. Vi ble veldig fornøyd. På den ene veggen i stua har vi en fin tapet.

Er ikke lenge siden vi kjøpte huset og pusset opp, er glad i lyse farger, så stua er veldig lys:)

Kjøkken vet jeg ikke noe om, vi skal pusse opp der når vi får spart oss opp litt penger.

Her er link til ulike kjøkkengulv: http://www.viivilla.no/smarte-kjokkengulv.aspx

Lykke til med oppussing!!!

Skrevet

rommet deres høres skikkelig stilig ut da:) men tror ikke jeg får gubben med på det;) kanskje med andre farger..

har faktisk tenkt på eikeparkett til stua og kjøkkenet.. og kaffe latte på veggene i stua.

jeg er helt grønn når det gjelder maling og farger, på oppussing generelt egentlig;) så dette var kjekt:))

takk for svar dfolkens:) håper på enda mange svar;)

Skrevet

dytter:)

Skrevet

*dytt*

Skrevet

Like gulv og selvfølgelig ikke regnskogtømmer. Ask er pent. Og bjørk.

Skrevet

Ask er det mer liv i enn bjørk. Eik er gråere.

Skrevet

dytter igjen;)

Skrevet

jeg er enig med deg når det gjelder kaffe latte på veggene. syntes det er en utrolig fin farge. hadde jeg giddet å male så hadde jeg hatt den fargen i stuen.

på soverommet vårt har vi 3 hvite vegger og en vegg som er i varm beige/lys fersken. vet ikke hva fargen heter. så er litt vanskelig å forklare. men liker det veldig godt da

Skrevet

tror vi ender opp med kaffelatte i stua.. kanskje vi kan male gangen i samme farge da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...