Gå til innhold

Hei alle modne!

Dukkedeisi

Anbefalte innlegg

Nå er det lenge siden jeg har lagt inn noe her!

Har akkurat gått inn i uke 39, den første uken av permisjonen har gått som en røyk og fødsel nærmer seg med stormskritt! Gleder meg veldig til å møte gutten vår, selv om jeg også nyter å ha noen dager med permisjon først...

Var på ultralyd forrige uke, gutten er allerede over 3700 g(estimert), og enda er det 16 dager igjen til termin. Han blir nok over fire kilo, akkurat som de andre barna mine:-)

Ha en god dag alle som er her inne!

Fortsetter under...

Så heldig du er som snart får hilse på det lille nurket! :-)

Er i uke 20 jeg så jeg har en stund igjen!

Ble du gravid på naturlig måte?

Prøvde dere lenge?

Ønsker meg et barn till etter den her og jeg er et år yngre enn deg!

Er gravid på naturloig måte så jeg håper på det neste gang også!

Lykke til med fødselen!

Klem! :-)

Tusen takk,barn5!

Jeg er gravid via naturmetoden. Har ei lita ei som blir to i juni, også naturlig. Brukte ingen prevansjon etterpå,men fullammet lenge, virker nok ganske preventivt på meg. Spontanaborterte i uke 7 i juni, men ble gravid igjen etter noen uker bare, så det er riktig en solskinnshistorie:-)

Og vi prøvde ikke lenge...

Lykke til med resten av svangerskapet, nå er halvparten unnagjort!

Hilsen

Annonse

Hei! Jeg bor i Oppland og skal føde på Lillehammer! :-)

Kjempekoslig med en slik side for modne gravide, selv om vi ikke føler oss en dag over 30 noen av oss! ;-)

Termin 13 august, men med alle mine 4 fra før har jeg født før termin, fødte 11 dager før sistgang, så det blir nok før terminen denne gangen også håper jeg! :-)

Hei Ruska. Bor på andre siden av byen enn deg,øst for Gardermoen...

sist barselperiode var jeg så heldig å havne på nettverksgruppe med fem stk i alderen 35-42! Helt tilfeldig! Vi hadde mange hygglige treff, var flittige og møttes ofte. Spørs om jeg er like heldig denne gangen, men jeg skal ha lillmor hjemme (tar henne ut av bhg.i permisjonstiden)så det blir vel nok å henge fingrene i.

14 dager igjen til termin nå:-)

Hei!

Godt å se at vi er flere modne damer som er gravide.

Jeg ble gravid i høst, og da hadde jeg fylt 45 år. Strevde ingen ting for dette. Må si jeg var litt sjokket og ble også redd da jeg skjønte at jeg gravid i den alderen. Trodde ikke det var mulig jeg, men nå er jeg gravid i 6 måned med termin 22 juni, og det blir en gutt. Mine 2 barn fra forrige ekteskap 2 jenter 8 og 13 år ,gleder seg til å bli storesøstre, og det ekstra hyggelig for min nye mann som ikke har noen fra før.

Jeg bor i Bærum på Rykkinn, og det hadde vært hyggelig å bli kjent med andre modne mødre i nærheten.

mvh "old mother"

Jeg er 44, førstegangsfødende, 45 før termin i oktober. Ble gravid på vanlig måte. Er veldig spent. Er i uke 9 nå og tør ikke helt senke skulderne ennå. Derfor gjør det godt å lese om nybakte mammaer, født på 60-tallet :-)

Har vært på tidlig ultralyd og der fant gynekologen en liten "cashewnøtt" (gynekologens ord) på 17mm med puls på 160; alt bare velstand så langt.

Dere som har store barn; er det annerledes å gå gravid når man er 40+ enn det var når dere var i 20-30 åra?

Annonse

Hei Pons, og gratulerer!

Til spørsmålet ditt:Jeg fødte to tette i begynnelsen da jeg var i begynnelsen av 20-årene, og to tette nå i begynnelsen av 40-årene. Jeg synes faktisk det har vært lettere nå! Kroppen har vært gjennom det før, ikke upløyet mark for å si det sånn, og jeg har mer erfaring generelt og kan forholde meg til svangerskapet på en annen måte...Det er likevel like spennende hver gang, og jeg har nytt svangerskapene hver gang, men jeg er mer tålmodig nå og nyter de siste dagene av permisjonen før termin. Jeg er også litt mer "engstelig" nå..Jeg får større og større respekt for livet dess eldre jeg blir og dess mer jeg erfarer, og i det også en større forståelse av hvor sårbart livet kan være..

Jeg går ikke rundt og er redd, men kjenner litt på uroen for at noe skal skje med barnet mitt nå i den siste tiden før han kommer ut, eller at fødselen skal bli veldig tøff for ham(stort barn). Det går helt sikkert bra, men det er iallefall forhold jeg har reflektert litt over.

Jeg tror også at jeg var en like god ung mor som det jeg er nå som eldre mor, men jeg har en helt annen indre ro og et helt annet syn på hva som er viktig å få med seg, naturlig nok.

Lykke til videre i svangerskapet, det blir nok en vakker reise!

Med hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...