Gå til innhold

Er du med i en "jentegjeng"??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er vi en jentegjeng på 8stk i alderen 26-30år. Tilsammen har vi 8barn i alderen 0-3år (2 av jentene har ikke fått barn enda).

Vi møtes over en bedre middag 1 gang i månden på en restaurant hvor skravla går om løst og fast (mest unger, hihi)

Om sommerne møtes vi å bader eller går tur med ungene, vinteren er mere "stille" .

Vi arrangerer også julebord hvor vi da har med oss typene våre (som også er gode venner)

Ellers pleier vi å ha sånn ca 3-4 heidundrandes fester i løpet av året hvor alt av amming, bleier, barnehager osv blir glemt og vi er bare fulle på byn...hihi ;)

Hvordan har dere det? Er du med i en jentegjeng?

Jeg er UTROLIG takknemlig for min "gjeng" og vi setter utrolig pris på hverandre!

Skrevet

Nei, jeg er ikke det. Har noen få nære venner, men av en eller annen grunn er ingen av dem venner med hverandre. Litt trist, men allikevel litt deilig.

En mine beste venninner er med i en slik "gjeng." De har kjent hverandre siden barneskolen. Når jeg ser hvor mye drama som er innad i den gruppen, priser jeg meg lykkelig over at jeg ikke er en del av det!

Skrevet

Nå er det ikke mye drama i gruppen vår da, har også holdt sammen siden ungdomsårene, vi har alle drevet med hest, noen driver fortsatt med det :)

Men det skal sies at vi har hatt litt drama, men det begynner å bli noen år siden :)

Skrevet

Ja eg er med i ein jentegjeng. Me møtast ein gong i mnd men heime hos kvarandre da, ikkje ute. Me er 5stk og har tilsammen 8barn, alle har barn. Me er i alderen 28-40.....alder har fint lite å sei. Eg og ho som er eldst har vert veninner i snart 5år og har aldri tenkt på alderen. Eg er nest yngst i gjengen men me stor trives i lag!!!!!!!!!

Me har ikkje organisert noko julebord, fester osv. Me har snakka om at me skulle ta ein tru på daskebåten men har ikkje komme så langt enda, har ikkje passa.....gravid, operasjon av barn osv.....to av dei har ungar som er født med hareskår i ulik grad serru......litt dren i øra osv er det på den eine også.

Men me har det livat og eg gledar meg som bare det til neste gong me skal møtast!!!

Skrevet

Ja, da er det jo bare flott :) Men i den gjengen her er det drama minst en gang i uka. I tillegg blir det mye grupperinger. To mot tre osv.

Jenter, altså! :P

Skrevet

Nei, ingen gjeng.

Skrevet

Nei Har flere nære veninner, men vi er ikke en gjeng. Vi snakker selvfølgelig om barna våre, men heldigvis er samtalane litt mer utvidet enn det. Vet om flere her som har "syklubber" der det går i snakk om bleier, amming, gardiner, hus og hjem. Føler ikke at jeg har behov for å være med i en slik klubb. Har fått forespørsler ett par ganger, men takker pent nei.

Skrevet

Var det for noen år siden,men ikke nå lenger. Ble mer pes enn kos.

Skrevet

Ja, men jeg er med i flere. To av "gjengene" var i utgangspunktet både jenter og gutter, men gutta faller fra pga. flytting og nok giftemål (selv om konene deres ikke er problemet). Jeg fikk helt noia før av rene jentegjenger, men på "mine gamle dager" setter jeg mer og mer pris på det. Vi møtes uten barn, og snakker bare om barn første 30 min. om det ikke er et problem osv. En gjeng møtes hver år på hyttetur, en annen møtes ca en gang i mnd her vi bor (mat og vin) og en tredje gjeng reiser til utlandet eller går et renn hvert år. Stor stas. Har guttegjengen min fra gymnas også da, og vi klatrer eller går på fjellet en gang i året. Da er det i alle fall ikke snakk om barn, bare den obligatoriske vise bilde på mobilen runden.

Skrevet

Så hyggelig at flere har det sånn! :)

Går ikke bare i barneprat hos oss heller da, bare så det er nevnt lissom...

Skrevet

Vi er fire venninner som har holdt sammen i 10 år. Vi drar på spa-turer, gå-turer, utenlandsreiser etc. men det viktigste synes jeg er hverdagene. Jeg føler meg sterk som har dem. De er som familien min (den ene er sågar min søster), -er med i familieselskaper til hverandre etc.

Er også med i en skolegjeng, hvor vi er fire stk. Ser hverandre omtrent hver dag, men snakker sammen på telefon nesten hver kveld. Både faglig og privat. Kjenner meg heldig som har dem, også som en støtte videre i karrieren for råd og veiledning.

Så er jeg med i en håndballgjeng også på fire. Vi har holdt sammen i 20 år siden vi begynte med håndball. Treffes en-to ganger i mnd. med barna. Lager middag, baker eller gjør andre hyggelige ting.

Har også andre venninner jeg treffer av og til. Velsignet med med mange gode venner, men kjernegjengen min (førstenevnte) er utrolig spesiell for meg. Mye har skjedd på de årene, og jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten dem.

Skrevet

Nei, er ikke det. Er ingen "gjengperson".

Skrevet

Ja, vi er fem venninner som har kjent hverandre siden barneskolen. Fire av oss har barn, så vi møtes ofte med barn, men også uten. Ofte møtes vi en og en eller tre, fire stykker også, ikke nødvendigvis alle fem hver gang. Vi møtes ikke til faste tider eller noe, for en bor i London og en i Oslo, så det blir når det passer, og vi finner alltid like fort tonen igjen uansett hvor lenge siden vi sist så hverandre. Vi har aldri hatt dårlig stemning eller drama i gruppen vår - føler meg veldig heldig som har så gode venninner som jeg har kjent så lenge:o)

Skrevet

Ja =0) vært venninner med noen av de side jeg var født andre har kommet inn som årene har gått. Vi har vært meget selektive haha.

Skrevet

Ja, vi er gjeng fra videregående som storkoser oss når vi møtes. Både med og uten barn. Varierer litt hvor ofte vi treffes pga bor litt spredd, men alltid like koselig =)

Skrevet

Nei, vi er mer en "gjeng av par". Det har skjedd én gang at et av parene skilte seg. Vi gjorde da vårt beste for å holde på begge to som venner, men hun trakk seg unna og ville ikke mer. Han er fremdeles med i gjengen, sammen med sin nye kone :-)

Vi er vel kanskje en slags liten "jentegjeng" i familien. Min mor, min søster, min svigerinne og jeg trives veldig godt sammen, og skal på spa-tur til sommeren.

Skrevet

Ja vi er 9 jenter i alderen 25- 27 som har klubb sammen. Vi møtes en gang i mnd, bytter på hvem som har det. Så lager vi litt god mat og bare snakker og koser oss.

Forige gang var det ei som var bursdag så da var vi en tur ute på byen etterpå, moro!:)

5 av oss har barn, 2 er gravide og 2 har ikke barn ennå.

Jeg er yngst i klubben og den eneste som har 2 barn:)

Kjekt å møtest fast på denne måten pga alle er så opptatt i hverdagen og det går ofte litt lang tid mellom hver gang om vi ikke planlegger litt.

Skrevet

Jeg har verdens beste venninnegjeng! Vi er totalt 11 jenter som har vært venninner siden videregående (noen har kjent hverandre hele livet). Flere har flyttet til andre byer, så de ser vi ikke så ofte, men vi som fremdeles bor i hjembyen treffes gjerne et par ganger i uka, ofte en kveld, pluss kafétur/skogtur i løpet av helgen. Flere av oss trener også sammen.

Vi har ingen faste "møter", tar det mer på sparket, men vi treffes jo som sagt ofte likevel! I tillegg prøver vi å få til en langweekend sammen i året, og har også vært på flere lengre utenlandsturer. Ingen dramatikk i gjengen vår, men vi er veldig flinke til å diskutere, blir ikke uvenner av den grunn...

Skrevet

Det var en gang en jentegjeng, men så har det blitt slik at pga utdanning, kjærlighet, jobb og barn så har folk blitt spredt. Har fått tilbake kontakten med noen, så vi skal treffes og finne på litt når jeg får tid etter eksamen, gleder meg, så kansje blir deler av gjengen gjenforent om ikke annet.

Skrevet

ja vi har en veninnegjeng som har holdt sammen siden barneskulen . vi er 8 stk mellom 38 -35 år .

vi har 23 unger til samen fra 1 1/2 år til 15 år. Det er blitt temmelig mange av oss. hehe... men kjempekoselig.

Skrevet

Vi er fire venninner som kommer fra samme lille tettsted. Vi er to stk som er 29 år og to stk som er 30 år så vi er like i alder. Vi har alltid hengt sammen. Det er litt varierendes hvor ofte vi treffes, men vi har fast kveld en gang i måneden hvor vi lager god mat og spiser masse godis:) Vi går også på kino ganske ofte, og da blir det en helaften med resturantbesøk også. Vi samles hjemme hos den ene venninnen min som er singel og uten barn, mest praktisk å ha det hos henne. Vi er veldig sammensveiset, når jeg giftet meg så hadde jeg store problemer å velge forlover, hvem av de tre skulle jeg velge? Jeg måtte jo velge en til slutt da, men de to andre var veldig involvert i planlegging av utdrikningslag og bryllup.

Skrevet

nei, det har jeg heller aldri vært har vel hatt 4 gode venninner gjennom livet og så klarte en del bekjente.

Nå har jeg bare kontakt med 2 av disse jentene, vi er gode venner, møtes ikke så ofte lengre men når vi først gjør det så er det som om vi har sett hverandre hver dag, trenger aldri tid for å finne igjen tonen.

Skulle så gjerne hatt flere gode venninner, gjerne noen med barn i mine barns alder for å si det slik.

Skrevet

Har ingen jentegjeng, men en vennegjeng:)

Vi har hengt sammen siden barneskolen. 5 gutter og 3 jenter. Vi reiser på hytteturer årlig, og på andre turer sammen med våre kjærester/samboere. Selv om vi er en fin blanding av gutter og jenter, så har det aldri vær noe problem med sjalusi fra kjærester.

Skrevet

Ja, vi er 6 stykker som henger sammen. Prøver å møtes en gang i uka uten unger, og ellers innimellom MED unger:0)

Vi har tilsammen 16 unger.....så det begrenser seg med at alle har ungene med samtidig, kan du si... ;0)

Skrevet

Noop. De jentene vennene jeg har liker ikke hverandre lenger, så treffer de alltid separat. Aner ikke hva som skjedde i hjembyen min etter at jeg flytta..hehe..de fløt sine egne veier alle sammen.

Den "gjengen" jeg var en del av på videregående skole og årene utover bestod av både gutter og jenter.

Savner å være i en "gjeng". Hadde det så utrolig gøy de årene så lengter tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...