anema80 Skrevet 20. mars 2009 #1 Skrevet 20. mars 2009 Er bare nysgjerrig, da jeg nylig har begynt å gi tillegg til hvert måltid.
Gjest Skrevet 20. mars 2009 #2 Skrevet 20. mars 2009 Har brukt Dr.Browns sine fram til no, småtrolla er 6 mnd gamle. Har også begynt å bruke Avent sine inn i mellom. Synes begge deler fungerer fint
Mor Løvehjerte Skrevet 20. mars 2009 #3 Skrevet 20. mars 2009 Brukte nesten bare Dr. Brown da vesla var liten. Nå er hun 7,5 mnd., og nå går det for det meste i Avent.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #4 Skrevet 20. mars 2009 Bruker bare dr brown etter at svigermor påpekte hvordan man formerlig hører at vesla suger inn luft med avent flaskene. Har aldri hatt problemer med luft i magen.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #5 Skrevet 20. mars 2009 bruker avent,lettvinte og bra flasker! også kan man få tak i de nesten overalt! den lyden i aventflaskene er forresten at lufta går ut,ikke inn..
Gjest Skrevet 21. mars 2009 #6 Skrevet 21. mars 2009 I begynnelsen brukte vi mam-flasker (eneste typen hun tok siden tuten er flat), nå bruker vi avent. Kjempeenkelt for man får tak i dem overalt.
Trulte troll Skrevet 21. mars 2009 #7 Skrevet 21. mars 2009 Vi bruker også Avent. Funker bra. Veldig greit at de har såpass vid åpning, for med smale flasker blir det så mye søl når man skal ha i pulveret...
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 22. mars 2009 #8 Skrevet 22. mars 2009 Jeg sverger til Dr.Brown sine flasker. Snuppa i gulper kun 2-3 ganger i uka etter at vi starta med de flaskene!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #9 Skrevet 22. mars 2009 Brukte Avent før, men fant ut at det inneholdt BPA, så nå bruker vi born free med MAM flaskesmokk... Born free flaskesmokken er forferdelig.
ipeggy Skrevet 23. mars 2009 #10 Skrevet 23. mars 2009 Jeg har brukt Avent frem til for litt siden, nå har jeg gått over til Tommee tippee flasker. Jeg ammer hele dagen, men gir tillegg på kvelden, og disse flaskene er designet for delammende mødre. Smokken på den er formet omtrent som brystet, og han får samme sugetak som ved amming. Jeg er kjempefornøyd med dem! Han suger heller ikke luft med disse flaskene. Se flaskene her: http://www.amazon.co.uk/Tommee-Tippee-Closer-Nature-Bottles/dp/B000HPTY8C/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=baby&qid=1237801301&sr=8-3
anema80 Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 23. mars 2009 Trodde ikke avent inneholdt bpa.. Flaskene er i såfall ikke merket. og de skal jo merkes, skal de ikke?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #12 Skrevet 25. mars 2009 jo, avent flaskene inneholder BPA dessverre. De mener bare at det ikke er skadelig.
Nagilimia Skrevet 26. mars 2009 #13 Skrevet 26. mars 2009 Jeg bruker avent. Fungerer veldig bra Billige og lette å få tak i.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 27. mars 2009 #14 Skrevet 27. mars 2009 Bruker bare mam, hun tok ikke noen andre flasker...... får også plass til 6 av disse i dr. browns sterilisator :-)) Blir vel å gå over til avent etter hvert, mindre å vaske....hehe
høst1979 Skrevet 27. mars 2009 #15 Skrevet 27. mars 2009 Jeg ble kjempesint når jeg fant ut at Avent flaskene inneholdt BPA....
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #16 Skrevet 27. mars 2009 Her går det i Dr. Browns, kjempefornøyd, men mye styr og vaske siden det er så mange deler...
LillyLilly Skrevet 27. mars 2009 #17 Skrevet 27. mars 2009 Bruker MAM sine flasker, mini spiste plutselig så dårlig me Avent flaskene. Så da byttet vi til MAM og han spiser som en helt!! Litt mange deler å vaske, men nå når han har blitt 8 mnd så kan vi jo kanskje prøve å bytte tilbake til Avnet sine! MAM flaskene er jo også billige om en kjøper de på Rema 1000 og Kiwi!
Gjest Skrevet 28. mars 2009 #19 Skrevet 28. mars 2009 Sakset fra flaskeposten sine sider: Jeg har hørt at tåteflasker av plastikk inneholder farlige stoffer. Stemmer dette? Kjemikaliet det dreier seg om er bisfenol A (BPA) som finnes i stoffet polykarbonat. Polykarbonat er et plaststoff som finnes i mange produkter, blant annet i de fleste tåteflasker som er laget av hardplast. Tåteflaskene som selges i Norge i dag skal være sikrere enn de eldre typene tåteflasker som ble solgt. Det hevdes også at stoffet lettere lekker ut fra gamle og slitte flasker. Ikke bruk veldig gamle flasker og skift ut flaskene når de blir slitte. Dersom man er veldig bekymret kan glassflasker eller hardplastflasker som er laget av andre stoffer enn polykarbonat være et alternativ. Dette sier Mattilsynet i en mail til Flaskeposten.org, januar 2007; Mattilsynet har hele tiden fulgt med i BPA-debatten. Vi har selv gjort en studie av migrasjon i stoffet i en undersøkelse og kartlegging av markedet for tåteflasker av polykarbonat på det norske markedet i 2002. Konklusjonen fra undersøkelsen var at migrasjonen av BPA er så lav, selv om produktene ser ut til å avgi mer etter slitasje, at eksponering for stoffet ikke utgjør et problem, selv for de barna som drikker mest fra flaskene. Mattilsynet har inneværende år gjort en ny undersøkelse av tåteflasker av polykarbonat, og resultater fra denne undersøkelsen publiseres til sommeren. Fokus i denne studien har vært å se om tidligere migrasjon kan reproduseres ved et annet laboratorium og hvilke mekanisker som eventuelt fører til høyere migrasjon. Så lenge både nye og brukte tåteflasker har god margin til grenseverdien for BPA i matemballasjeforskriften, og forøvrig oppfyller bestemmelsene i regelverket, anser Mattilsynet at flasker av polykarbonat trygt kan brukes. Foreldre som vil være helt sikre på at barnet ikke eksponeres for BPA kan velge glassflasker. Tåteflaker bør ikke kjøpes brukt med mindre bruksanvisning følger med. Bruksanvisningen inneholder viktig informasjon om hvordan flasken skal håndteres, kokes mv. Med dagens priser på tåteflasker er vel bruktkjøp av tåteflasker lite aktuelt? Det er vanskelig å si noe om utskiftingstakten, men her kan muligens produsent/importør ha en oppfatning, så sjekk bruksanvisningen. Det er uansett produsenten/importøren som har ansvaret for å levere trygge produkter. http://www.flaskeposten.org/index.php?option=com_content&task=view&id=48&Itemid=64#plastikkflasker Og fra philips sine sider: http://www.consumer.philips.com/consumer/no/no/consumer/cc/_categoryid_MCC_BOTTLE_FEEDING_CA_NO_CONSUMER/#/consumer/no/no/consumer/cc/_categoryid_MCC_BOTTLE_FEEDING_CA_NO_CONSUMER/ (Fjern mellomrom hvis det kommer i linken)
anema80 Skrevet 28. mars 2009 Forfatter #20 Skrevet 28. mars 2009 Sjekket Philips sine sider i dag jeg også. Vet ikke helt om jeg blir beroliget, for jeg har hørt at BPA frigjøres jo under høy temperatur. Tenkte bare på at de nye retningslinjene vedr. blanding av mme, hvor tempen på vannet ikke skal være lavere enn 70 gr. Kjøpte en MAM flaske i dag, men synes den var litt upraktisk siden den har lokk på undersiden som kan skrus av. Ergo så blir det problematisk å kjøle ned vannet, hvis en skal være skikkelig petimeter.. For da er det jo en risiko at forurenset vann kommer inn i flaska. Mener det sto noe om det på bruksanvisningen. Går kanskje greit i norge, men hvis en f.eks reiser til utlandet så er det jo litt risikofylt. he he.. jeg kan være et skikkelig petimeter når det gjelder mitt lille gull..
Gjest Skrevet 29. mars 2009 #21 Skrevet 29. mars 2009 Jeg blander i ved 40 grader jeg, velger å stole på at produsenten vet hva som er best for deres proukt. Å på nan-pakken står det jo 40 grader... nestlè sier at viktige næringsstoffer forsvinner fra melka hvis man har høyere temp på vannet. De mam-flaskene er noe dritt spør du meg. Flere ganger opplevde jeg at det kom vann inn i bunnen når jeg hadde dem i vannbad. Også er det jo så mye mer å vaske. Litt av en jungel man må finne fram i når man gir flaske altså.
Petetatismos Skrevet 11. april 2009 #22 Skrevet 11. april 2009 Nei, Dr Browns plast flasker innholder IKKE BPA
anema80 Skrevet 11. april 2009 Forfatter #23 Skrevet 11. april 2009 Happy freak! Hvor har du fått den informasjonen fra? Jeg bruker også nan,men varmer vannet til 70 grader... hmm.. nå ble jeg litt betenkt.. har lurt på det selv da at viktige næringstoffer kan forsvinne. Men så har jeg sett at hipp eller småfolk erstatningene blandes ved 70 grader, så da har jeg tenkt at da kan man gjøre det med nan også..
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 30. april 2009 #24 Skrevet 30. april 2009 Kun Dr. Brown flakser her! Dr. Brown finnes som brede flasker også - de vi har er nesten bredere enn aventflaska !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå