Gå til innhold

Jeg raser opp i vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli litt fortvilet, har gått opp tre kilo de siste tre månedene, fra 57 til 60. Det har ingen sammenheng med ammeslutt, men kommer av at det ble litt mer stillesitting på meg etter at permisjonen var slutt. Men etter en stund tok jeg tak i det, og den siste måneden har jeg vært flink og trillet til barnehagen i stedet for å ta buss og ellers prøvd å holde meg i bevegelse. Turen til barnehagen tar 45 min med rask gange i oppoverbakke og jeg er svett når jeg kommer frem. Det er ikke det samme som en joggetur, men det er alt jeg har tid til. Tenker å begynne å jogge når snøen forsvinner.

Ellers spiser jeg sunt: Havregrøt med kanel til frokost sammen med et glass melk, to skiver brød til lunsj og litt yoghurt til mellommåltid. Middagsporsjonen er vel ganske så middels (ca 130g kjøtt med tilbehør) og vi har et normalt norsk kosthold. Spiser så to skiver før jeg legger meg. Jeg spiser godteri kun i helgene og spiser aldri kake eller drikker brus/saft. Tror jeg lever ganske sunt, min eneste 'last' er sjokolademelken, drikker vel 2-3 store glass hver dag. Ellers går det i vann og te uten sukker.

Og allikevel så fortsetter jeg å gå opp. Kan forstå at det kanskje ikke er nok til å gå ned i vekt, men at jeg skal gå opp? Synes da ikke at jeg lever så usunt!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gul stjerne
Skrevet

Først skal du kutte ut sjokolademelka. Fra nå. Deretter bestiller du time hos legen din og ber om å få sjekket stoffskiftet. Det er mulig det har blitt lavt.

Du kan google "lavt stoffskifte" og se om du kjenner deg igjen.

Skrevet

Kutta sjokolademelka? Savner den allerede, men anse det som gjort.

Føler meg ellers litt dum som ikke har tenkt på lavt stoffskifte siden mamma har det. Men det skal sies at jeg ikke har noen andre symptomer enn vektøkning.

Skrevet

jeg la på meg utrolig masse i svangerskapet, men klarte å gå ned til 53 (vedidee 58før), men etter ammeslutt så ble jeg generelt med daff, begynte på jobb igjen, og la på meg igjen ti 58...

så skjønne rhvordan du har det :/

prøver å gå hver dag, sykle osv, spise sunt men ikke sørn om jeg klarer å gå ned til 55 som er målet...

Skrevet

Hvor høye er dere? Og hvor gamle?

Skrevet

jeg som svara i sta er 163 cm høy og 23... (58 kg)

Skrevet

169 høy og 29 år gammel.

HI

Skrevet

Bytt ut brødet med sunt knekkebrød og dropp sjokolademelka.. :o)

Jeg lærte veldig mye av å være medlem i vektklubb.no på vg ifjor, gikk ned 10 kg på 3 mnd. Da skjønte jeg hvor mye kalorier det er i forskjellige matvarer. Anbefales!

Skrevet

Jeg er ca.172 og veier ca75 kg. Også er jeg snart 36 år. Da har man kanskje lov til å veie litt mer enn dere ungmøene i 20 åre?) Er ikke så fornøyd med vekta, så nå må det gjøres noe.

Fikk meg et lite spark bak, så jeg gikk en tur i raskt tempo med en gang mini var lagt kl19. Hadde allerede tatt på meg treningstøy, slik at jeg kunne gå ut mens det fortsatt var litt lyst. Tenker at hvis jeg får til en tur på 30 min kl19 noen ganger i uka, så må det vel hjelpe litt i alle fall.

Ellers prøver jeg å leve sunt, er egentlig ganske flink til det, men så får jeg noen tullete perioder der jeg spiser godis midt i uka osv. Hm. Et eller annet sted må vel kiloene ha kommet fra? Håper å veie ca70 til sommeren, dvs 70 kilo som er litt strammere enn nå, hvis jeg klarer å få til turene mine. Lykke til til oss alle;)

Skrevet

Jaja... Jeg er også 172, men veier over 90 kg! Er av de "eldre" mødrene her, så jeg har vel blitt litt latere og bryr meg også litt mindre. Men kostholdet er relativt sunt (det blir bare litt mye av det..) og ambisjonene før sommeren høye. Så får vi se hvordan det går. :-)

Skrevet

Ikke spis de to brødskivene før du legger deg.. De blir bare liggende der,kroppen får ikke forbrent de.. Ha det som en regel å ikke spise etter klokken 19. Blir du sulten så ta deg ETT knekkebrød.. :)

Bortsett fra det, så har du fått gode tips av de andre her.. :)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...