4skatter Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 Vi har oppdaget en alvorlig feil på badet, som forrige eier må ha visst om, blir dyr reparasjon. Hvordan må man gå fram med eierskifteforsikringen??
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 19. mars 2009 #2 Skrevet 19. mars 2009 Vi sliter med akkurat det samme... Ta kontakt med forsikringsselskapet med en gang, og kjør hardt mot hardt... Og forbered dere på at det tar lang tid... Vi overtok leiligheten vår i juni, og vi får KANSKJE en midlertidig løsning neste uke, slik at vi får varmekabler..... Send gjerne pm så kan jeg kanskje hjelpe deg litt mer konkret....
Trultemora er presseklar!! Skrevet 19. mars 2009 #3 Skrevet 19. mars 2009 Min og flere andres erfaringer med eierskifteforsikringer er det at det er greitt å ha når en skal selge, men er ikke verdt en jævla dritt om en er kjøper og finner feil! Her så har vi en feil som selger visste om men ikke sa ifra til megler (for høy takst da i forhold til at hun ikke rapporterte om skader)..... Hun kommer seg unna fordi hun spiller skikkelig blond!!!
*Rutletutt* Skrevet 19. mars 2009 #4 Skrevet 19. mars 2009 I første omgang må dere si i fra til forsikringsselskapet så fort som mulig. Det er ikke lett å få noe gjennom når selger har hatt forsikring desverre...men ikke gi dere! Om forsikringsselskapet ikke gir etter så ta saken inn for forliksrådet i kommunen deres (eiendommens kommune). Jeg jobber i forliksråd selv, og vi har ofte slike saker inne, og det er ikke sjelden at kjøper får medhold eller at saken kommer til forlik. Lykke til! Stå på!
4skatter Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. mars 2009 Tusen takk for svar! I morgen setter vi i gang med å forklare feilene og håper vi går igjennom, skal legge med takst fra håndverkere ift reparasjon.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 20. mars 2009 #6 Skrevet 20. mars 2009 Da må du ta kontakt med forsikringselskapet du kan også ringe megleren som tar kontakt med forsikringselskapet.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 20. mars 2009 #7 Skrevet 20. mars 2009 Om det er skader dere burde sett på visnig kommer dere ikke langt om boligen ble solgt som den er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå