anima Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 Vår lille frøken på 2 mnd fikk nettopp en uro over senga si. I tillegg har hun en kosebamse. Det var sinnsykt kult med uro! Hun "pratet" og hoiet og sang og lo lenge. Til slutt lå hun bare og vred hodet fra uro til bamse, helt stiv i blikket. Senere på kvelden var det nesten umulig å få henne til å roe seg. Jeg gikk og bysset henne i et par timer i alle mulige vinkler. Hun hadde øynene igjen, men kroppen nøkket til hele tiden, hun fant liksom ikke en god stiiling og "vekket" seg selv. Det samme skjedde da jeg la henne i sengen. Hele natten ble urolig, og hun våknet og skrek flere ganger. Kvelden etter var hun også litt utolig, og ble kjempegira da hun våknet litt til og oppdaget uroen. Til slutt skrek hun, så jeg mååe gå med henne til hun hadde sovnet ordentlig igjen. Det er helt OK for meg at hun er litt B-menneske, hun sover jo det meste av dagen og sover stort sett fint om natten. Men ber vi om trøbbel når vi lager så mye underholdning i senga? Hun synes jo det er kjempegøy, og det er fint å kunne legge henne ned og gå vekk i 10 minutter, men jeg vil jo ikke slite henne ut heller... Noen med lure erfaringer? Tror det er på høy tid med baby-gym : )
Gjest Skrevet 19. mars 2009 #2 Skrevet 19. mars 2009 Jeg er vel av den oppfatningen og har meget god erfaring med å ikke ha uro over sengen, at sengen kun er til å sove i. (bamse/koseklut er jo greit) Hadde uroen over lekegrinden og babygym som lillegutt kunne kose seg med på dagtid. Kanskje det er noe å tenke på. Men vet det er mange delte meninger om dette som alt annet, og man må finne ut hva som passer best for seg og barnet.
Litjmora Skrevet 19. mars 2009 #3 Skrevet 19. mars 2009 Ingen erfaringer her, men jeg og mener at sengen er til for å SOVE i, og ikke plassen for leker. Men du kan ju henge opp uroen når du vil "underholde" henne en stund, og ta den ned når hun skal sove?
månestråle32 Skrevet 19. mars 2009 #4 Skrevet 19. mars 2009 Jeg signerer de andre her, om at senga er til å SOVE i og ikke bli stimulert og leke i!!! Og jeg er av den oppfatning at senga sover mine i kun om natta, slik at de forstår at det er natta og de skal sove lenge når de legges der og om du etterhvert får henne til å sovne inn til uroen- skal du ha med den overalt når du skal reise og overnatte??!! veldig upraktisk! Jeg synes absolutt det høres ut som hun ble overstimulert og kjempesliten. Søvn er så viktig for at de skal få fordøyd alle inntrykk i løpet av dagen, og da er sjansen for at uro blir overkill ganske stor.... Det er GULL verdt om du klarer å få jenta di til å være trygg i senga og "klare" seg selv og roe seg ned selv. Det vil være mange måneder framover hvor det er mange oppvåkninger, og om de kan sovne igjen selv så er det virkelig flott Karin naphaug sier at den servicen babyer får når de skal sovne for kvelden(bydde, kjøre bil, synge, holde, puppe etc), er det servicen de forventer å få når de våkner igjen på natta også. Noe å tenke på i alle fall- aldri en regel uten unntak, men likevel greit å ha i bakhodet Men Baby- gym på dagtid er GULL!!! Helt kongebra å venne dem til å kose seg med å leke selv der!!! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå